Autode test

Porsche
Panamera
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Ühena viimastest on otsustanud ka Audi mudeliindeksitega tembutama hakata ja neljas A8 on esimene, mis saab mudelinimesse võimsusklassi markeeriva indeksi. Madalaim indeks on 30 (81-96 kW) ja kõrgeim 70 (üle 400 kW). Praegu on A8 saadaval kahe V6-mootoriga, mille indeksiteks 50 ja 55. Esimene markeerib kolmeliitrist turbodiislit (210 kW/286 hj) ja teine sama töömahuga bensiinitoidulist, mille võimsuseks on turbokompressori toel 250 kW/340 hj. Kõik autod on nelikveolised ja varustatakse kaheksakäigulise klassikalise automaatkäigukastiga. Kui turbodiislil kulub kiiruse 100 km/h saavutamiseks 5,9 sekundit, siis ottomootoriga analoog on temast 0,3 sekundit nobedam. Ülejäänud jõuallikad lisanduvad koos pistikhübriidiga valikusse käesoleval aastal.
Käänulistel teedel näib A8 muutuvat justkui mõne numbri jagu väiksemaks autoks, mille mootori pakutav külluslik momendivaru, astmevaba käigukast ning ülejuhitavust võimaldav nelikvedu lubavad kasutada libedatel pindadel säärast sõidustiili, mis on omane kellelegi Oti-nimelisele saarlasele. Selle autoga on lihtne kiirelt edeneda, sest turvaline alajuhitav loomus asendub gaasipedaalile astudes hõlpsalt kontrollitava ülejuhitavusega ja üllataval kombel passib see esindussedaan libedal tembutamiseks paremini kui nii mõnigi taevani kiidetud luukpära.
Seepärast anname A8-le andeks ka roolitunnetuse puudumise, mis oli miinuseks ka Porsche Panamera puhul. Kuid Audi puhul see ei häiri, sest see on esmalt siiski esindussedaan, millel puudub Grand Toureri ambitsioon. Tegelikult on nii Panamera kui ka kõnealune A8 sõidumulje osas üllatavalt sarnased, Audi on vaid sujuvam ning sellel pole ette näidata nii dramaatilist sise- ja väliskujundust ning võidusõidust nii läbiimbunud sugupuud. A8 puhul on see kindlasti kompliment; seda autot ostes on meeldiv teada, et diskreetse välimuse taga peidab end suutlik ja hõlpsalt hallatav sõiduk, mis keerulistes oludes kastanid tulest välja toob.
A8 on tähelepanuväärselt vaikne auto -- olenevalt teekattest jääb sõitjate ruumi mürataust maanteekiirustel vahemikku 71-74 dB. Diiselmootori urin on kuulda vaid kiirendustel ja see ei muutu häirivaks ka maksimaalsete pöörete lähikonnas. Laias laastus koosneb mürataust vaid hillitsetud rehvimürast, millega liitub katuseluugi suunast kostev kerge tuulevihin, kuid viimase avaldumiseks tuleks teil lubatud piirkiirus tublisti lõhki sõita. Lõõgastavat sõidumuljet toetavad ka sujuvalt toimetav käigukast ning vaikne vedrustus, mis triigib pea müdinavabalt siledaks ka kõige hullemad teekatted. BMW 7. seeria võib kohati sportlikum tunduda ning kumbki auto ei jäta nii pidulikku muljet kui tänane S-klass, ent isegi baasvarustuses olev A8 näikse olevat kõnealusest kolmikust kõike mugavam valik.
€
Audi A8 |
€ 88 500 |
![]() |
||
Lexus LS |
€ 96 900 |
![]() |
||
Porsche Panamera |
€ 89 520 |
![]() |
Autode test
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Autode test
Neljas Audi A8 pakub tähelepanuväärset kokteili suutlikkusest ja sõidumugavusest, olles ühtlasi ka kõige uuem ja kättesaadavama hinnaga sedaan Saksa suure kolmiku esindusautodest. Selle ummikuabiline nihutab piire ka autonoomse …
Autode test
Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad. …