Autode test

Porsche
Panamera
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Baasvarustuses aitavad mugavat sõiduasendit leida elektriliselt reguleeritav roolisammas ja elektriajamitega esiiste, millel saab seadistada kahtkümmend kaht (!) elementi. Nii et kui te olete Pariisi Jumalaema kiriku kellamees, siis annab koostöös seljatoe liigutatavate elementide ning neljas suunas seatava ristluutoe abil kujundada isegi teie küürule sobiva pesa, rääkimata siis istmepadja ja seljatoe külgtugedest, mida saab vastavalt kehakujule sisse- ja väljapoole reguleerida.
Näidikutepaneeliks on ka põhivarustuses 12,3-tollise diagonaaliga ekraan, mida täiendavad kaks keskkonsoolis asuvat puutetundlikku ekraani. Ülemine kuulub lustikummutile ning alumisele on koondatud kliimaseadme ning istmesoojenduste ja ventileerimisega seonduv. Sarnast lahendust kasutab ka Range Rover Velar, kuid A8 teeb viimasega võrreldes sammu edasi nii ekraani resolutsioonis kui ka graafika ja kasutajaliidese kvaliteedis. Menüüdes seiklemine on lihtne ja arusaadav ning omaette vaatepildiks on tagurduskaamera 3D-funktsioon, mis kuvab ekraanile auto kujutise koos seda ümbritsevate takistustega. Süsteem kasutab kujutise loomiseks auto kaameraid ning seda saab oma suva järgi pöörata, et saada näiteks parkimisel ettekujutus, kui kaugel on veljed äärekivist.
Kõige parem on A8 pakutavaid mugavusi nautida selle tagaistmel ja kui tavaversiooni tagaistme esine jalaruum teid ei rahulda – keskmise kasvu järgi seadistatud esiistme „taha“ istudes jääb põlvede ette vähemalt rusikajagu vaba ruumi –, võite tellida 130 mm pikema telgede vahega L-versiooni, mis maksab vähemalt 2100 eurot enam kui samasugune lühike versioon. L-versioonide varustusse kuulub ka käetoesse peidetud pihuarvutit meenutav pult (tavapikkusega mudelitel lisavarustuses), millest juhitakse kliimaseadme, istmete ja tagaistujatele suunatud meelelahutuse funktsioone (kui need on soetatud). Nõudlikuma maitse tarvis valmib A8 nagu rätsepaülikond ja seepärast ei tee me katsetki kokku lugeda kõiki neid elektriajamitega kahe- ka kolmekohaliste tagaistmete versioone, millega lisavarustuse hulgas kliente õrritatakse.
Baasvarustus on rikkalik -- lisaks ootuspärastele asjadele, nagu kahetsooniline kliimaseade või soojusisolatsiooniga klaasid, on autos ka jahutatav kindalaegas, 10 kõlariga helisüsteem, valgusdioodidel põhinevad laternad, muutuva ülekandega roolivõimendi, õhkvedrustus, nahkpolster koos esiistmete elektriajamitega (koos reguleeritavate nimmetugedega), esimesed ja tagumised parkmisandurid (mida täiendab infolustisüsteemi ekraanile kuvatav tagurduskaamera või auto kolmemõõtmeline kujutis koos takistustega) ja palju muud. Lisavarustuse hulgast vääriks soetamist nelikroolimine (2190 eurot), mis teeb väikestel kiirustel pöörderingi oluliselt väiksemaks, ülejäänu on aga puhtalt ostja maitse asi – lisavarustuse loetelu on pikk, ent neljas A8 on igati nauditav auto ka pelgalt baasvarustuses autona.
€
Audi A8 |
€ 88 500 |
![]() |
||
Lexus LS |
€ 96 900 |
![]() |
||
Porsche Panamera |
€ 89 520 |
![]() |
Autode test
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Autode test
Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad. …
Autode test
Neljas Audi A8 pakub tähelepanuväärset kokteili suutlikkusest ja sõidumugavusest, olles ühtlasi ka kõige uuem ja kättesaadavama hinnaga sedaan Saksa suure kolmiku esindusautodest. Selle ummikuabiline nihutab piire ka autonoomse …