Autode test

Lexus
ES
Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest. …
Seitsmenda põlvkonna 5. seeria on praegu oma elutsükli alguses – autod toodi meil müügile 2017. aasta suve alguses ja ülevaade on koostatud novembris – ja hetkel koosneb nii otto- kui ka diiselmootorite valik kahest jõuallikast. Ottomootoreist on valikus kaheliitrine R4 (520i, 530i) ja kolmeliitrine R6 (540i xDrive) võimsustega on vastavalt 135 kW/184 hj, 185 kW/252 hj ja 250 kW/340 hj. Turbodiislitega on sarnane lugu -- valikus on üks kaheliitrine R4 (520d, 140 kW/190 hj) ja kolmeliitrine R6 (530d ja 540d XDrive, 195 kW/265 hj ning 235 kW/320 hj). Kõik autod varustatakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga, erandiks on vaid tagaveoline 520d, mis saab baaslahenduses enesele kuuekäigulise käsikasti. Lisaks tagaveole saab 5. seeria Touringut soetada ka nelikveolisena. Nelja käpaga kamarast haaramine lisab auto mudelitähisesse lühendi xDrive, mida pakutakse viie versioonina (530i xDrive, 540i xDrive, 520d xDrive, 530d XDrive ja 540d xDrive).
Säästlikkuse osas peaks olemasolevast valikust olema tegusaim mudel 520d, mis varustatuna kaheksakäigulise automaatkäigukastiga kulutab tootja andmetel 100 km läbimiseks 4,3-4,7 liitrit diislikütust. Seejuures pole tegu sugugi uimase autoga, sest kiiruse 100 km/h saab selline isend kätte juba 7,8 sekundiga ja isegi koormatud auto liigutamisega saab tagasihoidliku töömahuga mootor hakkama kiiduväärse kergusega. Kiireim mudel on 540i xDrive, mis saavutab kiiruse 100 km/h 5,1 sekundiga. Ülejäänud autod jäävad oma kiirendusandmetega nende kahe äärmuse vahele; meil üheks volüümimudeliks kujuneda ähvardaval versioonil 530d xDrive kulub selleks 5,6 sekundit.
Uus „viiene“ pakub sportlikumat ja kaasahaaravamat sõitu kui Audi A6, olles pisut parem ka universaalkerega E-klassist ja Volvo V90-st, kuid kurvides pole universaal sedavõrd innuka olekuga kui sedaankerega põhimudel. Olenemata mootorist näivad autod olevat ideaalilähedase kaalujaotusega ja nelikveolised isendid pakuvad väga head haardevõimet ka halbades ilmastikuoludes. Auto roolisüsteem on sõidurežiimi Sport korral asise vastusurvega, kuigi tagasiside osas jäädakse moodsate aegade kombel liialt tagasihoidlikuks. Lisavarustuse hulgast on leitav ka muutuva ülekandega roolivõimendi koos pööravate tagaratastega (Integral Active Steering, 1270 eurot), aga selle hankimine on vajalik vaid mugavuse mätta otsast vaadates.
BMW saab kiita ka selle eest, et võimaldab ühena vähestest elektroonilised abimehed vajadusel välja lülitada. Sõidurežiimide vahetamine näib olevat üsna mõttetu, sest ka Comfort-režiimis said perfektselt toimiv kaheksakäiguline automaatkäigukast ja auto vedrustus suurepäraselt hakkama. Autot tellides tasuks kaaluda ka 3580 eurot maksva adaptiivse vedrustuse soetamist, mis vähendab kurvides õõtsumist, lubab autol innukamalt suunda muuta ja lisab sõidumugavust halbadel teedel. Tavavedrustus saab oma ülesannetega hästi hakkama, kuid vähe on teid, mis näivad standardseades supersiledad, eriti kui teie autol on 19-tollised rattad või run-flat rehvid.
Mudeli 520d neljasilindriline on tühikäigul häälekam kui Audi kaheliitrine „õlipõletaja,“ olles samal ajal märgatavalt vaiksem kui Volvo sarnane jõuallikas. BMW mootor on võrreldavast E-klassi mootorist vaiksem ka kiirenduste korral, ent kõrvad saavad veelgi rohkem puhkust siis, kui soetate ottomootoriga isendi. Viies seeria isoleerib oma reisijad tuule- ja rehvimürast tähelepanuväärselt hästi, kui just viimased suuri rehvimõõte eelistades seda ise ära ei riku.
€
BMW 5. seeria |
€ 47 400 |
![]() |
||
BMW 5. seeria Touring |
€ 51 300 |
![]() |
||
Lexus ES |
€ 44 900 |
![]() |
||
Mercedes-Benz E-klassi sedaan |
€ 44 196 |
![]() |
||
Volvo S90 |
€ 44 300 |
![]() |
Autode test
Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest. …
Autode test
Kõige traditsioonilisema Mercedesena esindab E-klass kolmeharulise tähe traditsioonilisi väärtusi kõige ehedamal kujul. Ta on elegantne, hea varustusega ja mõnus sõita. …
Autode test
Universaalkerega 5. seeria BMW on üks meie lemmikuid, sellega on hea sõita, ja silma rõõmustamise kõrval on see ka hästi varustatud. …
Autode test
S90 pakub head sõidumugavust, väga hea koostekvaliteediga ruumikat sõitjateruumi ja korralikku baasvarustust. …