Autode test

Ford
Kuga
Kugal on mitmeid tugevaid külgi, ent selles hinnaklassis on ka selliseid linnamaastureid, mis on ühtlaselt tugevad kõigil aladel. …
Esiistmete ja roolisamba seadevõimalused lubavad leida mugava sõiduasendi, näidikud ja olulisemad nupud lülitid on loogilise ja kättesaadava paigutusega ning isegi mugavad tavaistmed pakuvad kurvides arvestatavat külgtuge, rääkimata siis toekamaid külgi omavatest sportistmetest. Viimased on saadaval lisaraha eest, nagu ka elektriliselt reguleeritav nimmetugi, mis peaks mõlemad huvi pakkuma neile, kes tavalisest tihedamini pikemaid distantse katavad. Ettepoole on nähtavusega kõik korras, millele aitavad kaasa sõiduautost kõrgem isteasend, juhiistme tõstevõimalus ja madalale paigutatud armatuurlaud, ent kui istute roolile liialt lähedal, siis võib jäme A-piilar teinekord ristmikel nähtavust pisut piirata.
Tahavaatepeeglid on korralikud, kuid tänu tõusvale aknajoonele on vaateväli tahapoole piiratud. Tagumised parkimisandurid sisalduvad paketis xLine (4610 eurot, koos adaptiivse tempomaadi, 18-tolliste valuvelgede, nahkpolstri jms) ja neid saab soetada ka eraldi (460 eurot). Eesmiste ja tagumiste parkimisandurite olemasolu korral saate tellida ka tagurduskaamera (410 eurot), mis kitsastes oludes elu mugavamaks teeb (viimasega kaasneb ka autot külgboksi manööverdada mõistev elektrooniline abimees). Auto infolustisüsteem on aga omas klassis suisa briljantne. Baaslahenduses on keskkonsoolis 6,5-tollise diagonaaliga värviline ekraan, mida võib lisaraha eest asendada ka 8,8-tollise diagonaaliga lustikummut (Professional, +2920 eurot). Terava graafikaga ekraanil liigutakse/surfatakse esiistmete vahelisel konsoolil oleva vajutatava/pööratava juhtnupu vahendusel, mis on ümbritsetud põhimenüüdeni juhatavatest nuppudest.
Kõlab keeruliselt, ent on kasutades lihtne ja intuitiivne. Lisaks on juba põhivarustuses CD-mängjaga raadio, „sinihammas“ koos USB-audiosisendiga, keskkonsoolis olev AUX-pesa ja pardaarvuti, mis oskab kasutustingimusi jälgides välja arvutada ka optimaalseid hooldusintervalle. Ja kõige parem on veel ees, sest seda ei juhtu just tihti, et keegi sõitjateruumi koostekvaliteedi ja materjalivaliku osas Audi pikali paneb, aga X1 seda just teeb, olles interjööri viimistlust silmas pidades selle autoklassi kindel liider. Seal, kus eelkäijal oli kasutusel odavailmeline plast, on nüüd kasutusel nii head materjalid kui selles klassis üldse olla saab. Ja seda isegi baasvarustuse, kus silma rõõmustavad mitmed metalse viimistlusega aktsendid ning nupud/lülitid liiguvad pehmelt, aga robotliku täpsusega.
Esimeses reas jagub ruumi küllaga, aga laiuses mitte ehk nii palju, kui võiksite ette kujutada tavapärasest luukpärast ümber istudes. Ja hoolimata sellest, et te ei kohta „iks-ühes“ Volvo XC90-le omast avarust, jagub esimeses reas pearuumi ka pikematele kasutajatele ning joriseda ei saa ka panipaikade osas. Ees on kaks suurt joogitopsi mahutavat topsihoidjat, millele lisanduvad uksetaskud – kus on eraldi koht ka liitrise joogipudeli tarvis – kindalaegas ja käiguvalitsa ees olev kaanega panipaik. Esiistmete vahel oleva käetoe alune panipaik on mugav koht telefoni peitmiseks pärast USB-ga ühendamist ning mahutab lisaks ka pooleliitriseid joogipudeleid.
Tagaistmel pole ehk nii palju pea- ja jalaruumi kui VW Tiguanis, ent kaks teskmist kasvu täiskasvanut paneb sinna ilusti istuma, eriti kui olete tellinud lisavarustuse hulgast 130 mm ulatuses edasi-tagasi liigutatava kaheosalise istmepadja (suhtes 60:40, 400 eurot), mille kolmeosalise maha käänatava seljatoe kaldenurk on samuti kolmes asendis reguleeritav. Sellise tagaistme korral on ka nende seljatugede langetamine vaid ühe nupuvajutuse kaugusel. Kolme täiskasvanut tagaistmele pigistades võib õlaruumiga küll kitsaks minna, aga 3 last peaks end seal igati hästi tundma. Uksepolstritel ja esiistmete seljatugedel on käepärased panipaigad ja viimastele võib soetada ka kokkuklapitavad lauad (200 eurot).
Mudeli X1 505-liitrine pakiruum on pisut väiksem kui VW Tiguani oma, olles viimasest ka madalam, ent ometi mahub sinna enam asju kui Audi Q3 ja Mercedes-Benz GLA kompsuhoidlatesse. Tagaistme seljatuge maha käänates tekib 1550-liitrise mahuga pakiruum; pikemate esemete veoks võib tellida kaassõitja istme ettepoole mahapööratava seljatoe, mille eest nõutakse täiendavalt 200 eurot ja mis võimaldab autos vedada kuni 2,5 meetri pikkuseid esemeid. Lisavarustuse hulgast on leitav ka suusakott (130 eurot). Kõigi versioonide tagaluugid on elektrilise ajamiga, võtmelt avatavad ja luugil olevalt nupust suletavad. Katuseraamid, pagasiruumi eraldusvõrk ja tagumise rattaraami ettevalmistus kuuluvad lisavarustusse, aga need ei ole kallid.
Olulisemad asjad on põhivarustuses, nagu näiteks reguleeritav roolisammas, 17-tollised valuveljed, võtmeta käivitus, automaatne Start/Stop funktsioon, automaatsed LED päevatuled, vihmaandur, sõidurežiimide valik, esiistmete soojendus, kliimaseade, nahkkattega rool ja kõigil ustel olevad vahelejäämiskaitsega elektriaknad. Lisaks kuuluvad põhivarustusse ka välistemperatuuriandur, hooldusintervallinäidik koos pardaarvutiga, lustikummutist iDrive koos 6,5-tollise värvilise ekraani ja BMW CD-raadioga. Lisavarustuse hulgast võiks ehk kaaluda vaid pikivahetundliku tempomaadi ja pööravate LED-esilaternate soetamist (1000 eurot, kuid sisalduvad ka 2250 eurot maksvas Advantage-paketis).
€
Autode test
Kugal on mitmeid tugevaid külgi, ent selles hinnaklassis on ka selliseid linnamaastureid, mis on ühtlaselt tugevad kõigil aladel. …
Autode test
Teravaima juhitavuse, nelikveo või odavama hinna otsinguil tuleb konkurentide poole vaadata, aga 2008 trumpideks on omanäoline interjöör - mida ülejäänutega segamini ei aja - ning vaikne vedrustus, mis tagab väga hea sõidumugavuse …
Autode test
Linnamaasturid popiks muutnud auto teine põlvkond on jätkuvasti hea tervise juures. Mugav pereauto, mida on hea kasutada. …
Autode test
Range Rover Velar on stiilne, mugav ja neetult ligitõmbav linnamaastur, mis jääb nii praktilisuse kui ka sõitjate ruumi viimistluse osas parimatele konkurentidele pisut alla, aga tänu suurepärasele üldmuljele ja maastikuvõimekusele …