Autode test

Mazda
CX-3
Mazda CX-3 on nutikas ja elav loomuga pisimaastur, mille tarbimisväärtust kahandab pisut jäigavõitu vedrustus ning tagaistmel pakutav vähene põlveruum. …
BWW X5 pakub väga head juhitavust ja jõulisi mootoreid, kuid tänaseks on mitmed konkurendid ta lisaks suutlikkusele kinni püüdnud nii interjööri kujunduse kui ka viimistluskvaliteedi osas ja kokkuvõttes taandub ühe või teise eelistamine konkreetse ostja maitsele.
Eelmise sajandi lõpus – täpsemalt aasta enne sajandivahetust – esitletud esimene BMW X5 (E53) tõi enesega kaasa väikese revolutsiooni, sest tegu oli esimese suure linnamaasturiga, mis pakkus väga head, ehk sõiduautoga võrreldavat juhitavust.
Lisaks sarnanes viimastele veel uue tulija interjöör, mis oli kaasaegsetes „päris“ maasturites tunduvalt rohmakam. Ühelgi konkurendil polnud midagi võrreldavat vastu panna ja nad said lohutada end vaid „iks-viie“ maastikusõiduomaduste üle ilkudes.
Tänaseks on aga olukord muutunud ja „baierlasel“ terve seljatäis konkurente, kellega turul rinnutsi minnakse. Mingis osas on X5 neile isegi selg ees vastu tulnud, sest iga mudelipõlvkonnaga on auto mõõtudes ja kaalus kosunud, kaotades iseloomus ning isikupäras. 4,7 meetri pikkune esmasündinu on mõõtudelt pigem tänase „iks-kolmega“ võrreldav, aga teisalt on paisumine ka loomulik, sest juba teist põlvkonda sai soovi korral seitsmekohalise autona.
Neljanda põlvkonna „iks-viiel“ (G05) on ette näidata kõik tuled ja viled, mis peavad sellise klassi esindajal täna olemas olema ning lisaks saab seda esmakordselt soetada koos maastikupaketiga, kuhu kuuluvad kaitstum kõhualune, kliirensit muuta võimaldav õhkvedrustus ja erinevatesse oludesse mõeldud sõidurežiimid. Lisaks on neljanda põlvkonna mootorivalikus tagasi ka laetav hübriidajam, mis võimaldab elektri jõul sõita ühe laadimisega pea 90 km (WLTP).
On see piisav, et vastu saada konkurentide parvele, kuhu kuuluvad Audi Q7, Jeep Grand Cherokee, Maserati Levante, Mercedes-Benz GLE, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Volvo XC90 ja mitmed muud väiksemad, aga mitte vähem ambitsioonikad uustulnukad? Loodetavasti aitab see ülevaade asjas selgust saada. Mudeli X5 baashinnad jäävad meil vahemikku 69 100 – 133 800 € (2020. aasta märtsis).
€
Autode test
Mazda CX-3 on nutikas ja elav loomuga pisimaastur, mille tarbimisväärtust kahandab pisut jäigavõitu vedrustus ning tagaistmel pakutav vähene põlveruum. …
Autode test
Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel. …
Autode test
Mugav ja ruumikas Lexus RX hoiab järelturul hästi hinda ja sellega on mugav sõita, Algselt USA tarbeks loodud linnamaastur on ka Euroopas jalad jäädavalt maha saanud. …
Autode test
Hea varustuse ja korralike sõiduomadustega linnamaastur, mis passib tänu madalatele jooksutuskuludele hästi ka ametisõidukiks. Täiuslikust komplektist jääb puudu vaid mugavam tagaiste ja madalam baashind. …