Eelmise sajandi lõpus – täpsemalt aasta enne sajandivahetust – esitletud esimene BMW X5 (E53) tõi enesega kaasa väikese revolutsiooni, sest tegu oli esimese suure linnamaasturiga, mis pakkus väga head, ehk sõiduautoga võrreldavat juhitavust.
Lisaks sarnanes viimastele veel uue tulija interjöör, mis oli kaasaegsetes „päris“ maasturites tunduvalt rohmakam. Ühelgi konkurendil polnud midagi võrreldavat vastu panna ja nad said lohutada end vaid „iks-viie“ maastikusõiduomaduste üle ilkudes.
Tänaseks on aga olukord muutunud ja „baierlasel“ terve seljatäis konkurente, kellega turul rinnutsi minnakse. Mingis osas on X5 neile isegi selg ees vastu tulnud, sest iga mudelipõlvkonnaga on auto mõõtudes ja kaalus kosunud, kaotades iseloomus ning isikupäras. 4,7 meetri pikkune esmasündinu on mõõtudelt pigem tänase „iks-kolmega“ võrreldav, aga teisalt on paisumine ka loomulik, sest juba teist põlvkonda sai soovi korral seitsmekohalise autona.
Neljanda põlvkonna „iks-viiel“ (G05) on ette näidata kõik tuled ja viled, mis peavad sellise klassi esindajal täna olemas olema ning lisaks saab seda esmakordselt soetada koos maastikupaketiga, kuhu kuuluvad kaitstum kõhualune, kliirensit muuta võimaldav õhkvedrustus ja erinevatesse oludesse mõeldud sõidurežiimid. Lisaks on neljanda põlvkonna mootorivalikus tagasi ka laetav hübriidajam, mis võimaldab elektri jõul sõita ühe laadimisega pea 90 km (WLTP).
On see piisav, et vastu saada konkurentide parvele, kuhu kuuluvad Audi Q7, Jeep Grand Cherokee, Maserati Levante, Mercedes-Benz GLE, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Volvo XC90 ja mitmed muud väiksemad, aga mitte vähem ambitsioonikad uustulnukad? Loodetavasti aitab see ülevaade asjas selgust saada. Mudeli X5 baashinnad jäävad meil vahemikku 69 100 – 133 800 € (2020. aasta märtsis).
Leht 1/4