Autode test

Kia
Niro HEV
Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii. …
Sellele autole pakutakse kahte mootorit ja käigukasti. Mõlemad jõuallikad on kaheliitrise töömahuga turbodiislid. Tagasihoidlikuma ühe turboga versiooni strateegilisteks näitajateks on 132 kW/180 hj @ 3500 p/min ja 400 Nm @2000-2500 p/min. Selliste mootoritega autod varustatakse kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega ja kiiruse 100 km/h saavutavad nad paigalt võttes 9,9 sekundiga. Kahe turboga jõuallika võimsuseks on 154 kW/210 hj @ 3750 p/min (450 Nm @ 2000-2250 p/min), need „paaritatakse“ vaid kuuekäigulise automaatkäigukastiga ja 100 km/h saavutatakse 9,5 sekundi jooksul. Keskmine kütusekulu on mõlema mootori korral 5,4 l/100 km ja ilmselt on ütlematagi selge, kumba mootorit me sellisel juhul osta soovitame :-).
Linnas „hängimiseks“ piisab mõlemast jõuallikast, kuigi need pole klaasi ja betooni vahel nii elava loomuga, kui näiteks Audi Q5 ja BMW X3 võrreldavad mootorid. Tasemevahe muutub veel selgemaks linnavälistel käänulistel teedel, kui juht peaks soovima nautida kuuekäigulise käsikäigukasti poolt pakutavat täpset käiguvahetust. Automaatkäigukast ja suurem võimsus ei muuda üldpilti kuigivõrd, sest kuigi kiirendusvõime on sellisel juhul mõnevõrra tegusam, on kuuekäiguline automaat kaunis pikaldase loomuga, mis lisandunud elevuse pea täielikult summutada suudab. Sport-režiim teeb asja tunduvalt paremaks, ent siis hakkavad kõrvu kriipima liialt kauaks sisse jäetavatest madalatest käikudest tingitud kõrged pöörded.
Mugavuse osas on aga Edge mõnus kulgur ja see passib hästi ka pikemate vahemaade mõõtmiseks. Halvemal teel neelatakse teekonarused nagu muuseas, kuid see ei tähenda, nagu oleks Edge lodev ja lõtv. Jah, ta ei ole kitsastel teedel võimeline nii särtsakateks suunamuutusteks kui klassiliidrist BMW X3, ent ta on täna siiski üks parimaid pideva nelikveoga linnamaastureid, mida veel suhteliselt mõistliku raha eest soetada võib. Edge'i kere ei kreeni kuigivõrd – eriti arvestades auto kõrgust ja kaalu - ja täpne roolisüsteem on ka piisavalt kerge. See on nii hea, et me ei hooligi lisavarustuse hulgas pakutavast lahendusest, mis muudab auto roolisüsteemi ülekannet, tehes seda aeglastel kiirustel kiiremaks ja suurtel kiirustel aeglasemaks.
Auto vedrustus on vaikne ja juhtseadmetelt ei kandu juhini segavaid vibratsioone. Rehvi- ja tuulemüra pole samuti palju ja seda ka mitte klaasist panoraamkatuse korral. Edge passib hästi pikemate vahemaade mõõtmiseks ja nende autode põhivarustusse kuulub lamineeritud esiklaasi ja esimeste küljeklaaside kõrval ka Fordi uuenduslik sõitjateruumis müra vähendav lahendus. See kujutab endast süsteemi, mis tuvastab esmalt müraallika – näiteks auto mootorimüra - ja püüab seda siis summutada, saates helisüsteemi abil müra suunas vastupidise suunaga helilaineid.
€
Autode test
Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii. …
Autode test
CX-5 on üks parimaid linnamaastureid, mis pakub eeskujulikku juhitavust, head varustust ja praktilist sõitjateruumi. …
Autode test
Nissan X-Trail on keskpäraste sõiduomaduste ja ruumika interjööriga linnamaastur, mis soovi korral saadaval ka seitsmekohalisena. …
Autode test
Honda HR-V näib rivaalide taustal küll kallivõitu, ent pakub selle eest töökindlat autot, millel on avar ja läbimõeldud lahendustega sõitjateruum ning hea juhitavus. …