Autode test

Audi
A3 Sportback
A3 Sportbacki on võimatu ülearu kiita. Ta on igas mõttes väljapaistev auto, kes omaniku iga päeva pisut paremaks teeb. Seepärast saigi ta What Car?-i 2013. aasta auto tiitli. …
Ülevaate koostamise ajal kuulusid valikusse vaid esiveolised autod, mida pakuti kas viieukselise luukpärana, universaalina või neljaukselise sedaanina. Ottomootoreid esindavad liitrine EcoBoost (74 kW/100 hj ja 92 kW/125 hj) ning sellest pool liitrit suurema töömahuga ametivend (110 kW/150 hj ja 134 kW/182 hj). Esimesel on kolm ja teisel neli silindrit ning nelja silindriga on ka diiselmootorid. Viimastest on saadaval 1,5-liitrine EcoBlue (70 kW/95 hj ja 88 kW/120 hj) ning samanimeline kaheliitrine jõuallikas (110 kW/150 hj). Lisaks kuuekäigulisele käsikastile on võimsamate mootorite tarvis valikus kaheksakäiguline „automaat“ ning jaksukamatele isenditele pakutakse väändetalaga tagavedrustuse (väikseima töömahuga ottomootorite ja turbodiislite korral) asemel ka sõltumatut tagavedrustust.
Ottomootoreist on viieukselises luukpäras kuuekäigulise käsikasti korral nobedaim 182 hj arendav 1,5-liitrine, mis saavutab 100 km/h 8,3 sekundiga ja kulutab kütust keskmiselt 5,5 l/100 km. Skaala teises otsas on liitrise töömahuga EcoBoost, mis 16-tollistel ratastel kulutab 100 km läbimiseks 0,8 liitrit vähem kütust ning saab „sada sisse“ 12,1 sekundiga. Sama mootori 125 hj arendava seade puhul on vastavad näitajad 4,8 l/100 km ja 10,0 s (16-tolliste jalavarjudega masin). Õlipõletajatest on aga samasuguse kere, käigukasti ja 16-tolliste rataste korral väledaim 2,0 EcoBlue (150 hj, 3,6 l/100 km, 8,5 s) ning kokkuhoidlikuim 1,5-liitrine jõuallikas (95 hj, 3,5 l/100 km ja 11,4 sekundit).
Uut Focust pakutakse neljas varustuses: Trend, Trend Edition, Titanium ja ST-Line. Viimasega kaasneb tavaseadest 10 mm madalam vedrustus, mis töötab pereautode kontekstis kui unistus. Hoolimata jäigast esmamuljest neelatakse löögid kõrvaliste helideta, auto tagaosa ei hakka üles-alla pendeldama ka maandudes pärast mõne suurema kühmu tekitatud õhusõitu ning roolisüsteemi vastusurve on ühtviisi hea nii tavasõidul kui kurvides mürades.
Sõidumugavuse osas asetub Focus kuhugi VW Golfi ja Škoda Octavia vahele, sõidunaudingu osas on aga neist mõlemast eespool ja seda isegi väändetalaga tagavedrustuse korral. Sõitjateruumi müratasemeks kujunes maanteel 17-tolliste suverehvidega 76-80 dB, mis on keskpärane tulemus. Lõviosas koosneb mürareostus rehvimürast, millele liituvad suurematel kiirustel esiakna ja uste ülaservadest kostuvad tuulevihinad. Mootorid teevad end kuuldavaks vaid kõrgetel pööretel ja kolme silindriga jõuallikad on äratuntavad kergelt kähiseva hääle poolest.
€
Audi A3 Sportback |
€ 24 750 |
![]() |
||
Audi A3 sedaan |
€ 25 600 |
![]() |
||
Ford Focus RS |
€ 36 500 |
![]() |
||
Ford Focus |
€ 16 500 |
![]() |
||
Honda Civic Tourer |
€ 18 890 |
![]() |
||
Honda Civic |
€ 15 900 |
![]() |
||
Hyundai Ioniq Hybrid, Electric ja Plug-In |
€ 23 990 |
![]() |
||
Kia Ceed |
€ 14 990 |
![]() |
||
Lexus CT 200h |
€ 27 990 |
![]() |
||
Mazda 3 |
€ 14 990 |
![]() |
||
Nissan Pulsar |
€ 15 290 |
![]() |
||
Peugeot 308 |
€ 15 700 |
![]() |
||
Peugeot 308 SW |
€ 16 900 |
![]() |
||
Renault Megane |
€ 14 590 |
![]() |
||
Renault Megane GrandCoupe |
€ 15 090 |
![]() |
||
Renault Megane Grandtour |
€ 15 590 |
![]() |
||
Škoda Scala |
€ 14 900 |
![]() |
||
Subaru WRX STI |
€ 37 900 |
![]() |
||
Toyota Prius |
€ 27 990 |
![]() |
||
Toyota Corolla |
€ 16 390 |
![]() |
||
Volkswagen Golf Variant |
€ 17 609 |
![]() |
||
Volkswagen Golf |
€ 16 390 |
![]() |
Autode test
A3 Sportbacki on võimatu ülearu kiita. Ta on igas mõttes väljapaistev auto, kes omaniku iga päeva pisut paremaks teeb. Seepärast saigi ta What Car?-i 2013. aasta auto tiitli. …
Autode test
WRX STI pakub ehedaid nn vana kooli kähkusõidu elamusi, kuid mitmete sama kiirete konkurentidega kaasneb nii paremini viimistletud sõitjateruum kui ka sõidumugavus tavasõidu korral. …
Autode test
Peugeot 308 on kõike oskav pereauto, mille ühtlaselt head omadused tagasid talle 2014. aastal Euroopa aasta auto tiitli. …
Autode test
See mudeliperekond on teretulnud alternatiiv turul saadaolevatele „rohelistele“ autodele, jäädes meelde kvaliteetselt koostatud nägusa interjööri ja madalate jooksutuskulude poolest. …