Autode test

Audi
A3 sedaan
Sedaankerega A3 suudab paljuski asendada selliseid kõrgema keskklassi sedaane nagu Audi A4 või 3. seeria BMW. Odavam A3 Sportback oleks aga siiski praktilisem valik. …
Ottomootoreist on viieukselises luukpäras kuuekäigulise käsikasti korral januseim 182 hj arendav 1,5-liitrine jõuallikas, mille keskmine kütusekulu on 5,5 l/100 km. Selle „skaala“ teises otsas on aga liitrise töömahuga EcoBoost, mis kulutab 100 km läbimiseks 16-tolliste rataste korral 0,8-liitrit vähem kütust. Sama mootori 125 hj arendava seade korral lubatakse keskmiseks kütusekuluks 4,8 l/100 km. Õlipõletajatest on aga samasuguse kere, käigukasti ja 16-tolliste rataste korral januseim 2,0 EcoBlue (150 hj, 3,6 l/100 km) ning kokkuhoidlikuim 1,5-liitrine jõuallikas (95 hj, 3,5 l/100 km), ent erinevus on sisuliselt olematu.
Mootori paindlikkusest lähtudes soovitame suurema töömahu ja nelja silindriga versioone, sest kuigi ka kolme silindriga ottomootor saab oma ülesannetega hakkama, mõjub see nii suures autos pisut alamõõdulisena. Selline mootor hakkab tegusamalt vedama alles 2000 p/min juurest ja on pärast seda meeldivalt elastne, kuid allpool 1500 p/min kaob sellest igasugune elu ja jõuallikas teeb üsna vaevalist häält. Linnas tuleks sellise mootori korral võtta pardale kaheksakäiguline „automaat“, mis lisab auto hinnale vähemalt 1500-1700 eurot, vastasel korral muutuvad sagedased käiguvahetused kiirelt tüütuks. Pikemate vahemaade katmiseks sobib ka manuaalkäigukast.
Võimsama liitrise jõuallika (92 kW/125 hj), kuuekäigulise käsikasti ja 17-tolliste jalavarjudega luukpära keskmiseks kütusekuluks lubab Ford linnas 6,0 ja maanteel 4,3 l/100 km, mis on asulas saavutatav, aga mitte maanteel. Tipptunnil kujunes linnas sellise autoga keskmiseks kütusekuluks 6,2 l/100 km ja hõreda liiklusega on saavutatav isegi alla kuue liitri jääv kulunäit, kuid maanteel saime parimaks tulemuseks 5,7 l/100 (kiirusel 95 km/h). Maanteede mõõtjatele oleks parem diiselmootor, mille hinnad algavad 19 600 € juurest. Ottomootoriga isendite baashinnaks on 16 500 €, nelja silindriga ottomootorid alustavad aga 24 000 € juurest.
Focuse interjöör on mugav ja ruumikas ning hoolimata näilisest odavusest jätab hea mulje ka uksepolstritel ja armatuurlaual kasutatav materjal, mis ei klobise ja on katsudes pehme. Uus Focus pole meie rahulolu-uuringus veel osalenud, ent tootjatest oli Ford viimati keskmike seas, saavutades 18. koha enam kui kolmekümne võistleja hulgas. Focuse kolmeaastast garantiid saab 248 euro eest pikendada viie aasta või 100 000 kilomeetrini (417 euro eest ka läbisõiduni 150 000 km), ja jutud käivad, et maaletooja lisab viieaastase garantii juba 2019. aastal kõigi Focuste põhivarustusse.
Turvavarustusega on kõik korras, sest neljas Focus teenis Euro NCAP turvakatsetes hindeks maksimaalsed viis tärni (täiskasvanute ohutuses 85%, laste puhul 87% ning elektrooniliste abimeeste eest 75%). Sõidurea jälgimine ja jalakäijaid ning jalgrattureid tuvastav avariiennetus sisaldub samuti kõigi autode põhivarustuses.
€
Audi A3 Sportback |
€ 24 750 |
![]() |
||
Audi A3 sedaan |
€ 25 600 |
![]() |
||
Ford Focus RS |
€ 36 500 |
![]() |
||
Ford Focus |
€ 16 500 |
![]() |
||
Honda Civic Tourer |
€ 18 890 |
![]() |
||
Honda Civic |
€ 15 900 |
![]() |
||
Hyundai Ioniq Hybrid, Electric ja Plug-In |
€ 23 990 |
![]() |
||
Kia Ceed |
€ 14 990 |
![]() |
||
Lexus CT 200h |
€ 27 990 |
![]() |
||
Mazda 3 |
€ 14 990 |
![]() |
||
Nissan Pulsar |
€ 15 290 |
![]() |
||
Peugeot 308 |
€ 15 700 |
![]() |
||
Peugeot 308 SW |
€ 16 900 |
![]() |
||
Renault Megane |
€ 14 590 |
![]() |
||
Renault Megane GrandCoupe |
€ 15 090 |
![]() |
||
Renault Megane Grandtour |
€ 15 590 |
![]() |
||
Škoda Scala |
€ 14 900 |
![]() |
||
Subaru WRX STI |
€ 37 900 |
![]() |
||
Toyota Prius |
€ 27 990 |
![]() |
||
Toyota Corolla |
€ 16 390 |
![]() |
||
Volkswagen Golf Variant |
€ 17 609 |
![]() |
||
Volkswagen Golf |
€ 16 390 |
![]() |
Autode test
Sedaankerega A3 suudab paljuski asendada selliseid kõrgema keskklassi sedaane nagu Audi A4 või 3. seeria BMW. Odavam A3 Sportback oleks aga siiski praktilisem valik. …
Autode test
Neljanda põlvkonna Prius on säilitanud kõik oma head hübriidiomadused ning sõidab eelkäijatest paremini. Linnas tunneb end kodus, maanteedele on sobivamaid autosid. …
Autode test
See mudeliperekond on teretulnud alternatiiv turul saadaolevatele „rohelistele“ autodele, jäädes meelde kvaliteetselt koostatud nägusa interjööri ja madalate jooksutuskulude poolest. …
Autode test
Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga. …