Kumb on parem, kas evolutsioon või revolutsioon? Autonduses on kasu mõlemast ja kümnenda põlvkonna Honda Civic on päris kindlasti teisena nimetatud suundumuse esindaja.
Ta on eelkäijast pikem, laiem ja madalam ning oluliselt keerulisema veermikuga – kõik selleks, et meelitada Škoda Octavia või Volkswagen Golfi ostjaid endisest suuremasse Civicusse ümber istuma.
Auto revolutsiooniline olemus on juba üksi mõõtude poolest põhjendatud, sest üheksanda Civicu kõrval näib uuem mudel kui numbri võrra suurem auto. Eelkäija 2609-millimeetrisele telgede vahele lisati üheksa sentimeetrit ning uue Civicu esi- ja tagatelge lahutab nüüd 2700 mm. Auto pikkus kasvas sellega 4,52 meetrini, mis jääb eelmise põlvkonna universaalile alla vaid seitsme sentimeetriga.
Revolutsioon saab lõppeda aga vaid kahel viisil – kas õnnestumisega või … läbikukkumisega. Loodetavasti aitavad järgnevad küljed saada selgust, kummale poole vaekauss uue Civicu osas kaldub. Viieukselist luukpära pakutakse meil seitsmes (!) varustuses ja autode baashinnad jäävad vahemikku 15 900 – 26 900 eurot (2017. aasta novembris).
Leht 1/4