Vähem kui kolm aastat tagasi turule toodud XE on väiksemasse keskklassi suunatud sedaanina hoopis teistsugune „projekt“, kui varasem X-Type.
Viimane oli küll kaunis hea auto, kuid polnud olemuselt midagi muud kui ümberriietatud (ja moraalselt vananenud) Ford Mondeo. Ostjatele ei meeldinud, et Jaguari toonasest omanikust Ford neid niimoodi üle kavaldada püüdis. Sestap valisid nad sarnast autot otsides midagi suure Saksa kolmiku seast ning X-Type ei saanud just ülearu menukaks.
Uute omanike heakskiidul loodud XE on aga sootuks teistmoodi tükk, sest sellega alustati puhtalt lehelt ja auto küljes pole ühtki detaili, mis pärineks eelkäijalt ja oleks mingil moel üles soojendatud. 2015. aastal esitletud XE valmib Jaguari-Land Roveri uusimal platvormil, auto kere on enam kui 75% ulatuses valmistatud alumiiniumisulameist. XE oli turule tulles ka „libedaim“ kaslane -- õhutakistustegur Cd 0,26 tegi sellest autost Jaguari kõigi aegade voolujoonelisema sedaani, millest võib eeldada ka tagasihoidlikumaid joomakombeid.
Ja lõppude lõpuks on see lihtsalt ilus auto, mille tagaveoline platvorm pakub pealegi esiveolistest konkurentidest kaasahaaravamat sõidukogemust. Aga kas sellest piisab, et seljatada Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW 3. seeria ja Mercedes-Benzi C-klass? Loodetavasti annavad järgnevad leheküljed arutust, kuid olgu siin veel mainitud, et XE on saadaval ka nelikveolisena. Eestis algab hinnakiri 37 320 eurost, mille eest maandub teie garaažis kaheliitrise ottomootori (147 kW/200 hj) ja automaatkäigukastiga Pure-varustuses XE (ülevaates esitatud hinnad on antud 2018. aasta aprilli seisuga).
Leht 1/4