Autode test

Mitsubishi
Eclipse Cross
Eclipse Cross on vaikne auto ja Mitsubishi jaoks suur samm edasi, ent sõidumugavuse huvides tuleks eelistada nii kõrge profiiliga rehve, kui vähegi võimalik. …
Rooli tagant välja vaadates pole esimeste nurkade täpne asukoht küll hõlpsalt hoomatav, ent muus osas ei saa ei nähtavusele ega sõiduasendile suurt midagi ette heita ja pea- ning jalaruum on Ford Focuse või VW Golfiga vabalt võrreldav. Kahes madalamas varustuses asendavad 12,3-tollise ekraaniga digitaalset näidikupaneeli tavapärased „kellad“, mille keskel on koht kas 3,5-tollisele ekraanile (LX Plus varustuses) või 4,2-tollisele infopaneelile (EX, madalamale LX Plussile 150 euro eest). Lähtuvalt auto siluetist on nähtavus tahapoole piiratud, aga seda leevendab baasvarustusse kuuluv tagurduskaamera ja ettepoole ning külgedele vaadates pole nähtavusele küll midagi ette heita. Nahkkattega rool ja käigukanginupp kuuluvad põhivarustusse, nagu ka esiistmete vaheline käetugi koos selle all oleva panipaigaga.
Kui järgmine kord üleaedsega kanatarvikuid grillides praalimiseks läheb – ja kui naabrimehe hoovis on Ford Focus Active, Mercedes-Benz GLA, Seat Ateca või Toyota CH-R – siis teate, et kõhualuse kõrguse osas pole neist ühestki teie xCeedile vastast. Nagu ka 426-liitrit mahutava pakiruumi osas, mis on baasmudeli omast 31-liitrit suurem ja jääb mahu osas alla vaid Nissan Qashqaile (tavaseades 426 vs 430 liitrit). Auto telgede vahe on baasmudeliga sama, ent kuna xCeedi tagaosa on Ceedi kerest pikem, ei võta „kupeelaadse ilmega“ uustulnuka langev katusejoon palju matti ka teises reas istujate pearuumist. Keskmist kasvu täiskasvanul annab omasuguse taha istuda küll – eeldusel, et eespool ruumiga ei laiutata - ja tema põlvede ette jääb 3-4 sentimeetrit ruumi, aga pea kohal on varu ehk vaid paari sentimeetri jagu. Baasvarustuses on ettepoole maha käänatav käetoega tagaiste kaheosaline, alates teisest tasemest muutub see kolmeosaliseks. Panipaiku on autos samuti piisavalt, ehkki teise rea jaoks mõeldud orvad võiksid olla pisut suuremad.
xCeedile pakutakse kahtteist välist värvitooni, metallikvärvi eest nõutakse 300 eurot lisaks ja interjööri ilmestamiseks on kahe keskmise varustustaseme korral 100 euro eest saadaval nn kollane pakett (piltidel oleval autol). Autot pakutakse neljas varustuses – LX Plus, EX, EX Comfort Pack ja TX – ja meie soovitaks alustada teisest tasemest, millega varustatud autodel on Bi-LED esilaternad, udutuled, soojendusega esiklaas, kahetsooniline kliimaseade, maha käänatav kolmeosaline tagaistme seljatugi (suhtes 40:20:40), 4,2-tollise digiekraaniga näidikuplokk ja 10,25-tollise ekraaniga lustikummut, millel esitatava pildi saab eri teemade vahel kolmeks jaotada ja mis otse loomulikult puutetundlik. Sellise taseme korral kuuluvad põhivarustusse veel kiirushoidja, ühilduvus Apple CarPlay ja Android Autoga ning kunstnahaga kombineeritud tekstiilpolster, nahkpolster on aga baasvarustuses vaid kõrgeima taseme TX korral, mis näib olevat ülekohtuselt kõrge hinnaga, ent on ehk põhjendatud iseparkimis-süsteemi, pimenurga hoiatuse, panoraamluugi ja muu seesugusega.
€
Autode test
Eclipse Cross on vaikne auto ja Mitsubishi jaoks suur samm edasi, ent sõidumugavuse huvides tuleks eelistada nii kõrge profiiliga rehve, kui vähegi võimalik. …
Autode test
Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel. …
Autode test
Tiguan on ruumikas, hea mootorivaliku ja hea juhitavusega linnamaastur, oma klassis ka üks turvalisemaid sõidukeid. …
Autode test
Kõigile meeldida ihkav linnamaastur, mis jääb meelde sportliku oleku ja ettevaatlikus teostuses sise- ja väliskujundusega, vähemasti Jaguari standardite kohaselt. …