Kuigi meie jaoks on tegu uue asjaga, on seda sedaani USA autoturul pakutud juba alates kaheksakümnendate lõpust.
Tänaseks on jõutud juba seitsmenda põlvkonnani ja tegemist on Lexuse populaarseima sedaaniga, mis asendab meie valikus tagaveolise "gee-essi". Mudelit ES nimetatakse tihtilugu ka peenemasse ülikonda pistetud Toyota Camryks, aga see pole päris õige. Need autod võivad jagada küll komponente ja olla mõõtudes sarnased, aga hoolimata sellest on tegu eraldi projekteeritud sõidukitega.
Mudeliga ES sarnaneb enam USA turule toodetav Toyota Avalon, mis on Camryst avaram ja kallim auto. Avaloni üldpikkus on 4980 ja telgede vahe 2870 mm ning ES erineb sellest vaid pikkuse osas (-5 mm), kuid viimasel Camryl tuleb mõlemale alla vanduda nii pikkuses kui ka telgede vahes. Antud Lexusele jääks pikkuses alla ka uuendatud GS, mille pikkus on 85 mm ja telgede vahe 20 mm väiksem. Jooksutuskulude osas on uus ES konkurentidele – Audi A6, BMW 5. seeria, Mercedes-Benz E-klass ja Volvo S90 – väga ebameeldiv vastane ning ülevaates esitatud hinnad/andmed on ära toodud seisuga jaanuar 2020.
Leht 1/4