Autode test

Mercedes-Benz
E-klassi sedaan
Kõige traditsioonilisema Mercedesena esindab E-klass kolmeharulise tähe traditsioonilisi väärtusi kõige ehedamal kujul. Ta on elegantne, hea varustusega ja mõnus sõita. …
Lähtuvalt esiveolisest veoskeemist ei püüa ES köita elamusi otsivaid sohvreid ja panustab rahulikuma meelelaadiga ostjatele, kellele pakutakse mudelist GS odavamat sedaani, mis on viimasest mugavam, parema varustuse ja avarama interjööriga. Sestap koosneb jõuallikate valik meil vaid ühest nn iselaadivast hübriidajamist, mis sisaldab 2,5-liitrist Atkinsoni tsüklis töötavat bensiinimootorit ja elektrimootorit. Süsteemi koguvõimsus on 160 kW/218 hj ja selle jõud jõuab esiratasteni variaatorkäigukasti vahendusel. ES 300h saavutab kiiruse 100 km/h 8,9 sekundiga, selle tippkiiruseks on 180 km/h ja keskmine kütusekulu WLTP-tsükli kohaselt 5,3 l/100 km.
Kuigi ES 300h pole meie esmaseks soovituseks nõudlikule juhile – seda segmenti valitseb jätkuvasti BMW 5. seeria – ei pea Lexus ka häbenema ja auto käitub kurvilistel teelõikudel paremini kui ühe „ninaveduse“ sedaani korral eeldada võiks. Auto kaalujaotus näib tänu tagaistme alla istutatud hübriidajami akuplokile ideaalilähedane, pehmelt ilmneva alajuhitavuse esile manamiseks tuleb sohvril eraldi vaeva näha ja lisaks saab kiita sõiduki roolisüsteem, mis on küll tunnetuseta, ent lõtkuvaba ning parajalt kiire ülekande ja meeldiva vastusurvega.
Kere ei kaldu kurvides palju isegi tavavedrustusega autodes ja sestap näib alates kolmandast varustustasemest pakutava adaptiivvedrustuse (AVS) soetamine mõttetu kulutusena. Muudetava jäikusega vedrustus oleks ehk põhjendatud suurema võimsuse korral, aga seda pole kusagilt võtta – tõusudel kiirendades teeb jõuallikas vaid kimedat häält, ilma et minek sellest märgatavalt paraneks. ES 300h pakub head juhitavust ja käitub ootuspäraselt ning saab meie oludes pisukese planeerimisega ka möödasõitudega ilusasti hakkama, olles vedrustuse mugavuses üle Volvo S90-st, mis võiks olla antud mudeli põhikonkurent.
ES 300h on tähelepanuväärselt vaikne auto. Meil lubatud kiiruste korral on kõik tuulevihinad kinni püütud, mootor teeb end kuuldavaks vaid jõuliselt kiirendades ja muul ajal koosneb interjööri helitaust rehvimürast, mis püsib enamasti vahemikus 74-76 dB (18-tolliste suverehvidega siledal asfaldil). Linnakiirustel on auto veelgi vaiksem, mis võimaldab nautida Mark Levinsoni 17 kõlariga audiosüsteemi pakutavat kontserti (alates varustustasemest F Sport S, sellest madalamal on kasutusel Pioneeri 10 kõlariga helisüsteem).
Seda autot pakutakse meil viies varustuses - Comfort, Executive, F Sport, F Sport S ja Luxury – ning kuigi kolmandal ja neljandal tasemel on varustuses ka adaptiivsed amortisaatorid (AVS), näib viimaste soetamine mõttetuna, sest sportlikumad seaded teevad sõidu vaid puisemaks. Tavavedrustusest rääkides on Yasuhiro Sakakibara juhitud töörühmal õnnestunud saavutada hea kompromiss mugavusest ja suutlikkusest, mis töötab pehmelt ning vaikselt ega lase auto kerel kurvides sügavalt kreenida.
€
BMW 5. seeria |
€ 47 400 |
![]() |
||
BMW 5. seeria Touring |
€ 51 300 |
![]() |
||
Lexus ES |
€ 44 900 |
![]() |
||
Mercedes-Benz E-klassi sedaan |
€ 44 196 |
![]() |
||
Volvo S90 |
€ 44 300 |
![]() |
Autode test
Kõige traditsioonilisema Mercedesena esindab E-klass kolmeharulise tähe traditsioonilisi väärtusi kõige ehedamal kujul. Ta on elegantne, hea varustusega ja mõnus sõita. …
Autode test
S90 pakub head sõidumugavust, väga hea koostekvaliteediga ruumikat sõitjateruumi ja korralikku baasvarustust. …
Autode test
Seitsmenda põlvkonna BMW 5. seeria pakub ideaalilähedast sõidukogemust ja olenevalt mootorist võivad joomakombedki olla üllatavalt tagasihoidlikud. See on nii hea, et sai valitud ka meie 2017. Aasta Autoks. …
Autode test
Universaalkerega 5. seeria BMW on üks meie lemmikuid, sellega on hea sõita, ja silma rõõmustamise kõrval on see ka hästi varustatud. …