Autode test

Nissan
Leaf
Teise põlvkonna auto on esimesest kiirem, ruumikam, paremini varustatud ja pikema sõiduulatusega. Seda on lihtne kasutada ja meie meelest on see 2018. aastal parim valik elektriautode seas. …
Mugav sõiduasend on leitav, kuid seda pole tehtud ülearu lihtsaks, sest reguleeritavat roolisammast saab nihutada küll üles-alla, aga mitte pikisuunas, mistõttu hakkavad mitmed juhid ilmselt istuma roolile lähemal kui see neile meeldiks. Tuleb arvestada ka väljavaadet piiravate massiivsete A-piilarite ja auto ebamääraste vormidega, mistõttu on esiti Leafi esiosa gabariite kaunis keeruline hoomata. Kuid teisalt saab väikese harjumise järel ilusasti hakkama: siin aitavad kaasa tavapärasest kõrgem isteasend ja põhivarustusse kuuluv tagurduskaamera. Esimesed ja tagumised parkimisandurid kuuluvad põhivarustusse alates teisest varustustasemest (N-Connecta), iga Leafi armatuurlaual aga asub seitsmetollise puutetundliku värvimonitoriga „lustikummut“, mis mõistab nii Apple CarPlay kui ka Android Auto nimelisi „keelepruuke“.
Esimeses reas ei tohiks tavalist mõõtu inimesed ruumipuuduse üle küll kaevata. Keskmist kasvu täiskasvanu mahub ka omasuguse taha teise ritta ilusasti istuma, kuigi pea kohale ja põlvede ette jääb napilt paari sentimeetri jagu vaba ruumi. Esiistmed võiks asuda pisut kõrgemal, et jalalabad suuremate jalatsite korral nende alla ilusasti ära mahuks. Jalaruumi raiskab teises reas ka massiivne kesktunnel. Panipaikadest on teises reas uksepolstritel pudelitaskud ja võrgud esiistmete tagakülgedel. Topsihoidjatega käetuge tagaistmel ei ole ja kaheosalise tagaistme seljatoe saab 435 liitrit mahutava pakiruumi laiendamiseks küll maha käänata (sellisel juhul kasvab pakiruumi maht 1176 liitrini), kuid tagaistme kohale jääb pakiruumi põrandal kõrge aste. Esimeses reas saab kasutada suure pudeliorvaga uksetaskuid, käiguvalitsa ees asuvat lahtist panipaika, esiistmete vahel asuvad kaht topsihoidjat, käetoealust panipaika ja keskmisest veidi väiksemat kindalaegast.
Eestis on varasema Visia asemel nüüd baasvarustuseks Acenta (35 900 eurot), millel on lisaks e-Pedalile ette näidata veel adaptiivne kiirushoidik, 7-tollise ekraaniga infolustisüsteem (häälkäsklused, teele jäävate laadimispunktide kuvamine, kuue kõlariga AM/FM/DAB+ audiosüsteem, AUX-sisend MP3-mängijale ja USB-sisend), nahkkattega rool, õhksoojuspump koos akuploki soojendusega, automaatsed kaugtuled, kaks laadimiskaablit koos kiirlaadija otsikuga ja tagurduskaamera koos vihmaanduriga klaasipuhastajatega. N-Connecta (36 900 eurot) lisab 17-tollised valuveljed, esimesed ja tagumised parkimisandurid koos infolustisüsteemi ekraanile kuvatava auto pealtvaatega. Viimasele veel 2000 eurot juurde makstes on teie päralt juba Tekna-varustus, millega kaasnevad lisaks eelnenule veel valgusdiood-esilaternad, 7-kõlariga BOSE Premium helisüsteem, kunstnahaga kombineeritud istmed ja ProPILOT juhiabipakett. Viimase korral on autol lisaks adaptiivsele tempomaadile ja sõidurea jälgimisele - madalamates varustustes püütakse sõidurajalt välja vajudes juhi tähelepanu lisaks helisignaalile ka kerge rooliratta väristamise ja pidurdamisega, ent ProPILOTi puhul aidatakse autot suunates juhil ka valitud sõidurajal püsida - autodel ka ummikuabiline. Lisaks on 1200 euro eest saadaval ka parkimisabiline, mis suudab lisaks külgboksile parkida Leafi ka auto suhtes täisnurga all olevale parkimispaigale. Üldiselt on Leaf kasutuskõlbulik baasvarustuseski, kuid Tekna teeb sõitjateruumi silmale märgatavalt meeldivamaks.
€
Hyundai Ioniq Hybrid, Electric ja Plug-In |
€ 23 990 |
![]() |
||
Nissan Leaf |
€ 35 900 |
![]() |
Autode test
Teise põlvkonna auto on esimesest kiirem, ruumikam, paremini varustatud ja pikema sõiduulatusega. Seda on lihtne kasutada ja meie meelest on see 2018. aastal parim valik elektriautode seas. …
Autode test
See mudeliperekond on teretulnud alternatiiv turul saadaolevatele „rohelistele“ autodele, jäädes meelde kvaliteetselt koostatud nägusa interjööri ja madalate jooksutuskulude poolest. …