Autode test

BMW
X1
X1 on BMW väikseim linnamaastur, mille teine põlvkond saab tänu ruumikale interjöörile pereauto rollis eelkäijast oluliselt paremini hakkama. …
Mudelite Audi Q2, Seat Arona, Škoda Kamiq ja Volkswagen T-Roci rivaali saab soetada esiveolise autona ning selle mootorivalikus on lisaks otto- ja diiselmootoritele veel elektriajam, mida kandva masina mudelinimeks on e-2008. Ottomootorite osakonnas on pakkuda kolme silindriga jõuallikad, mida väljastatakse kolmes seades. Baasjõuallikaks olev PureTech 100 arendab 74 kW/101 hj ja sellise mootori ning kuuekäigulise manuaalkäigukastiga varustatud 2008 saavutab 100 km/h 12,0 sekundiga.
Järgmist astet - PureTech 130 (96 kW/131 hj) – annab soetada ka kaheksakäigulise „automaadiga“ ja selline komplekt „saab sada sisse“ 9,9 sekundiga, olles katses kaks kümnendikku aeglasem sama mootori ning käsikastiga versioonist. Võimsaimat ottomootorit PureTech 155 (114 kW/155 hj) müüakse ainult koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga ja seesuguse komplekti kiirendusnäiduks on 8,9 sekundit, mis teeb sellest nobedaima sisepõlemismootoriga 2008, mis jääb e-2008-le kiirendamises alla 0,4 sekundit.
Diiselmootoreid on erinevalt baasmudelist valikus kaks, ehk täpsemalt 1,5-liitrise BlueHDi kaks versiooni, millest esimese võimsus on 75 kW/102 hj ja teisel 96 kW/131 hj. Nõrgemat „õlipõletajat“ pakutakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja võimsamat kaheksakäigulise „automaadiga“ ning selliste versioonide kiirendusnäitajad on vastavalt 11,8 ja 10,1 sekundit. Ja nagu eespool öeldud, on lisaks neile veel valikus elektriajamiga e-2008 (100 kW/136 hj), mis saavutab 100 km/h 8,5 sekundiga ja mille tippkiirus on 150 km/h.
2008 on juhitavuse osas „kahesaja-kaheksaga“ väga sarnane, ent jätab tänu suuremale kaalule ja pikemale telgede vahele – 2605 vs 2540 mm – viimasest pisut mugavama mulje. Sarnaselt väikevennaga on sellegi auto parimaks osaks vedrustus, mis hoolitseb hea sõidumugavuse eest ja töötab müdinateta kõigil teekatetel. Hea sõidumugavuse hinnaks on küll arvestatav noogutamine järskudes kurvides, ent need kaldumised pole väga sügavad.
Sarnaselt väiksema 208-ga on 2008 roolisüsteem reipalt üle võimendatud ning peale keskpärase vastusurve ei saa sohver esirataste all toimuvast mingit tagasisidet, ent auto pära on kurvides rahulikum kui „tükkide doonorist kahesaja-kaheksal.“ Vahest aitas pikem telgede vahe või ei sundinud me kõrgema raskuskeskmega autot nii kõvasti takka kui väiksemat luukpära, aga 2008 jätab igal pool pisut küpsema mulje.
Pehme, löökauke summutav ja hiirvaikselt toimetav vedrustus on Peugeot 2008 tugevaim külg. Seejuures pole vahet, kas sõidate treppi sõidetud kruusateel, mööda viimati eelmise riigikorra ajal lapitud linnatänavat või üritate end mööda auklikku metsateed lemmikuks saanud seenekohani hiivata. 2008 veermik saab kõige sellega kiiduväärselt hakkama ja seda ilma liigsete müdinate või muude kõrvaliste häälteta.
Üldmulje oleks parem, kui komplekti täiendaks vedrustuse vääriline müraisolatsioon, aga selle arvelt on otsustatud autot luues kokku hoida. Lamellrehvidega sõites jäi siledamat sorti niiskel asfaldil interjööri müratase vahemikku 78-80 dB (kiirusel 95 km/h) ja auto on sõites pisut vaiksem kui „baasmudel,“ aga mitte oluliselt. Mürareostusest lõviosa moodustab rehvimüra, sest tuulemüra ja ottomootorite hääled on üsna hästi summutatud.
€
Autode test
X1 on BMW väikseim linnamaastur, mille teine põlvkond saab tänu ruumikale interjöörile pereauto rollis eelkäijast oluliselt paremini hakkama. …
Autode test
Outback on avar, turvaline, töökindel ja hästi varustatud ning saab meie ilmaoludes hästi hakkama. …
Autode test
Euroopa Aasta Auto 2017. tiitliga pärjatud Peugeot 3008 on praktiline linnamaastur, mis näeb hea välja ja millega on veel parem sõita – üks parimaid valikud tänaste väikeste linnamaasturite hulgas. …
Autode test
Stonic on väikesele linnamaasturile sarnanev hea juhitavusega auto, mis omab palju võimalusi isikupärase sõiduki koostamiseks, kuid selle hind võiks olla madalam ning auto ise pisut prakilisem. …