Autode test

Mazda
2
Mazda 2 on üsna tegus ja hästi varustatud, kuid võiks olla oluliselt odavam. …
Mudeli 208 korral on pakkuda vaid esiveolised versioonid ja mootorivaliku teeb lahti kolme silindriga 1,2-liitrine ottomootor, mida pakutakse kolmes seades. PureTech 75 arendab 55 kW/75 hj, seda pakutakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga ja sellise mootoriga auto saavutab 100 km/h 14,9 sekundiga.
Järgmine „aste“ – 74 kW/101 hj arendav PureTech 100 – on saadaval kas kuuekäigulise käsikasti või kaheksakäigulise „automaadiga.“ Manuaalkäigukasti korral saab taolise mootoriga varustatud 208 „sada kätte“ 9,9 sekundiga ja „invakastiga“ masin on harjutuses 0,9 sekundit aeglasem.
Võimsam bensiinipõletaja on PureTech 130 (96 kW/131 hj), mida pakutakse koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga ja mis saavutab 100 km/h 8,7 sekundiga. Viimasest veel teravama minekuga on aga elektriajamiga Electric (100 kW/136 hj), mis kiirenduskatses omakorda 0,6 sekundit nobedam.
Põlu alla sattunud diiselmootoreist oli ülevaate koostamise ajal valikus vaid üks jõuallikas, ehk 1,5-liitrine BlueHDi 100, mille neljast silindrist võetakse 75 kW/102 hj. Sellise jõujaamaga varustatud autosid pakutakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja kiiruse 100 km/h saavutab selline versioon 10,2 sekundiga.
Raske on ette kujutada väikeautot, mis oleks läbi aukude aerutades sellest „lõvikutsikast“ mugavam, ent kõrvalteedel hullamine pole antud prantslase tugevaim külg. 208 pole suunda vahetades kuigi innukas ega paku nii head tagasisidet, kui näiteks Ford Fiesta, Seat Ibiza või Volkswagen Polo ning kurvidesse sisenedes kaldub pehme vedrustusega 208 arvestatavalt. Libedal pinnal võib suhteliselt kergesti ilmneda kerge alajuhitavus ja elektroonilised „abimehed“ on igal juhul teretulnud, sest piiripealse sõidu ja nadi pidamise korral võib kurvis pidurit puutudes auto pära üsna kergeks muuta.
208 roolisüsteem on tundetu ja üle võimendatud ja ehkki kiiruse kasvades näib vastusurve pisut tummisemaks muutuvat, ei muuda see üldmuljet kuigivõrd. Ent teisalt on tegu tubli keskmikuga ja kui ei teaks, et mõni võistleja on juhitavuse osas õnnestunum, ei oskaks väikeautolt palju paremat tahtagi.
Pehme, löökauke summutav ja hiirvaikselt toimetav vedrustus on Peugeot 208 tugevaim külg. Seejuures pole vahet, kas sõidate treppi sõidetud kruusateel, mööda viimati eelmise riigikorra ajal lapitud linnatänavat või üritate end mööda auklikku metsateed lemmik-seenekohani hiivata. 208 veermik saab kõige sellega kiiduväärselt hakkama ja seda ilma igasuguste müdinate või muude kõrvaliste häälteta.
Üldmulje oleks veel parem, kui komplekti täiendaks ka vedrustuse vääriline müraisolatsioon, aga selle arvelt on otsustatud autot kokku pannes kokku hoida. Lamellrehvidega sõites jäi siledamat sorti niiskel asfaldil interjööri müratase vahemikku 78-81 dB (kiirusel 92 km/h), mida on liiast. Lõviosa sellest moodustas rehvimüra, sest tuulemüra ja ottomootorite hääled on väikeauto kohta päris hästi summutatud.
€
Audi A1 Sportback |
€ 20 800 |
![]() |
||
Audi A1 |
€ 20 150 |
![]() |
||
Ford KA+ |
€ 12 190 |
![]() |
||
Honda Jazz |
€ 14 590 |
![]() |
||
Mazda 2 |
€ 11 990 |
![]() |
||
Nissan Micra |
€ 12 400 |
![]() |
||
Opel Adam |
€ 12 950 |
![]() |
||
Peugeot 208 |
€ 12 900 |
![]() |
||
Renault Clio |
€ 10 690 |
![]() |
||
Renault Twingo |
€ 8990 |
![]() |
||
Renault Clio Grandtour |
€ 11 390 |
![]() |
||
Toyota Aygo |
€ 10 430 |
![]() |
||
Toyota Yaris |
€ 10 900 |
![]() |
Autode test
Mazda 2 on üsna tegus ja hästi varustatud, kuid võiks olla oluliselt odavam. …
Autode test
Renault Clio on stiilne, mugav ja mõistlikult hinnastatud praktiline luukpära, mis tallab klassiliidrite kandadel. …
Autode test
Honda Jazz on nii ruumikuse kui ka praktilisuse osas selle autoklassi üks paremaid, kuid selle juhitavus ja sõidumugavus pole nii muljetavaldavad. …
Autode test
Toyota Aygo on kindla peale isikupärase ilmega, kuid turul leidub ka ruumikamaid ja enamat sõidumugavust pakkuvaid rivaale. …