Autode test

Porsche
911 (992)
Porsche 911 on nauditav sportauto, mis teeb kiiresti sõitmise lihtsaks ja mis sobib ühe erandina omasuguste hulgas hästi ka igapäevaseks kasutamiseks. …
Porsche 911 on nauditav sportauto, mis teeb kiiresti sõitmise lihtsaks ja mis sobib ühe erandina omasuguste hulgas hästi ka igapäevaseks kasutamiseks.
Enam kui viiekümne aasta eest alguse saanud edulugu on tõstnud Porsche sportauto 911 tänaseks omaette legendi staatusesse ja nii nagu ei rutta keegi Mona Lisat „paremaks“ maalima, uuendab Porschegi enda müügihitti väliskujunduse osas väga ettevaatlikult.
Kaheksas põlvkond – mudelikoodiga 992 – teeb väliskujunduses kasutatavate detailide osas kummarduse oma eelkäijate suunas ja püüab massidele enam meeldida, sest nüüd saab laiema ahtriga mänguasja endale ka baasmudeli ostja ja seepärast meenutavad kõik autod pealtvaates Coca-Cola pudelit. Eelkäija korral tuli 45 mm laiemate tagatiibade/rattakoobaste saamiseks ligi võtta vähemalt nelikveoline versioon ja veel kaugemas minevikus oli laiem kere omane vaid kõige kiirematele isenditele, mis hinnakirja tippu kaunistasid. Otse loomulikult on uued mootorid endistest võimsamad ja varustatud muuhulgas ka kübemefiltriga.
Laiemat kõlapinda püütakse saavutada ka uue sõidurežiimiga „Wet Mode“, mille töötamise korral püüab esimesse rattakoopasse paigutatud andur kõrvalisi helisid ja veepladinat või liivakrabinat tuvastades jätab pardaelektroonika juhi käsutusse vaid nii palju võimsust, et auto ohjamisega saaks hakkama isegi sülelaps. Mudelitähis Turbo näib täna pisut koomilisena, sest isegi baasmudelite jõuallikad on varustatud turbokompressoritega ja kui vabalt hingavad üldse valikusse ilmuvad, siis ehk ainult eriseeriate mootoriruumides. Kaheksas 911 pidi algselt tulema hübriidajamiga, ent just siis, kui insenerid tükkide paigutamisega hakkama said, loobus juhtkond ettevõtmisest väitega, et selline lahendus ei annaks 911-le midagi juurde. Võimalik, ent kaheksandal põlvkonnal on selleks valmidus olemas, mistõttu pole koos võimsamate mudelitega välistatud ka hübriidajamite tulek. Ülevaates esitatud andmed ja hinnad on ära toodud seisuga august 2019.
€
Porsche 911 (992) |
€ 104 880 |
![]() |
||
Subaru WRX STI |
€ 37 900 |
![]() |
||
Subaru BRZ |
€ 28 900 |
![]() |
||
Toyota GT86 |
€ 30 280 |
![]() |
||
Toyota GR Supra |
€ 63 900 |
![]() |
Autode test
Porsche 911 on nauditav sportauto, mis teeb kiiresti sõitmise lihtsaks ja mis sobib ühe erandina omasuguste hulgas hästi ka igapäevaseks kasutamiseks. …
Autode test
Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka …
Autode test
See tagaveoline sportauto on ammendamatu sõidurõõmu allikas. Kui kavatsete teinekord päeva ringrajal veeta, siis lisage GT86 oma kandidaatide nimekirja algusesse. …
Autode test
WRX STI pakub ehedaid nn vana kooli kähkusõidu elamusi, kuid mitmete sama kiirete konkurentidega kaasneb nii paremini viimistletud sõitjateruum kui ka sõidumugavus tavasõidu korral. …