Esimest Porsche logoga „piprakauna“ esitleti aastal 2002 ja Cayenne ning BMW esimese „iks-viie“ edulugu muutis kõigi luksuslike automarkide suhtumist linnamaasturitesse.
Tänaseks on nood kõigi nooblimate kaubamärkide valikus ja teile pakutakse muuhulgas nii „Sportmaastureid“ kui ka „Luksusmaastureid“. Kui teil peaks aga tekkima tahtmine kaks viimati nimetatut ühesse autosse kokku panna, siis tasuks tutvust teha viimase Porsche Cayennega, mida on kolme põlvkonna kestel kaubaks läinud enam kui 860 000 autot. Keskmiseks aastatoodanguks teeb see umbes 50 000 ühikut, mis teeb sellest linnamaasturist Macani järel populaarsuselt teise Porsche autotootja tänases valikus.
Kolmanda põlvkonna esindaja jõudis müüki 2018. aastal ja mullu läks neid kaubaks tervelt 71 500 eksemplari. Neid pakutakse koos ottomootoritega ja lisaks on valikus veel kahe erineva ajamiga pistikhübriidid, mis suudavad elektri jõul läbida 40-44 km (NEDC-tsükli kohaselt). Vanemate põlvkondadega võrreldes on uue mudeli juures silmatorkavamaks erinevuseks ehk asjaolu, et seda pakutakse ka edeva kupee-versioonina, mis eristub põhimudelist madalama katusejoone ning suurema kaldenurgaga A- ja C-piilarite poolest. Cayenne põhirivaalideks on mudelite Audi Q7/Q8, BMW X5 ja Mercedes-Benz GLE jaksukamad esindajad ja ülevaates esitatud andmed ja hinnad on ära toodud seisuga september 2019.
Leht 1/4