Autode test

Mercedes-Benz
GLA
Mercedesele omaselt on GLA kabiini viimistlus tasemel. Kuid leidub ruumikamaid, paremate sõiduomaduste ja madalama hinnnaga konkurente. …
Porsche mudelivalikus on olemas küll nii hübriidajamiga isendid – ja varsti ka esimene elektriauto - ent võrreldes Macani ja Cayennega on nende müügiarvud marginaalsed ja sestap tuleb ettevõtte keskmist heitmekogust just Macani baasjõuallikal allapoole tirida. See kaheliitrise töömahuga bensiinipõletaja arendab 180 kW/245 hj @ 5000-6750 p/min (370 Nm @ 1600-4500 p/min), millest piisab, et minimaalselt 1,8 tonni kaaluv linnamaastur saavutaks kiiruse 100 km/h 6,7 sekundiga, Sport Chrono paketiga autod on 0,2 sekundit nobedamad ja paberil lubatakse säärase mootoriga Macani keskmiseks kütusekuluks 8,1 l/100 km.
Lisaks on mootorivalikus veel kolmeliitrise töömahuga V6, mis arendab 260 kW/354 hj @ 5400-6400 p/min (480 Nm @ 1360-4800 p/min), millest piisab, et saavutada 100 km/h 5,3 sekundiga (5,1 s Sport Chrono paketiga). Säärane jõuallikas passib otse loomulikult Porsche logoga paremini kokku, ent lisab hinnalipikule vähemalt 5640 eurot. Suurem jõuallikas on madalamatel pööretel oluliselt elastsem ja nende mootorite kütusekulu erinevus pole kuigi suur, sest mudeli Macan S keskmine kütusekulu on baasmudeli omast vaid 0,8 liitrit suurem. Mõlemad versioonid on nelikveolised ja komplekteeritakse seitsmeastmelise „automaadiga“ (PDK).
Alfa Romeo Stelvio on Macanist roolitunnetuse osas üle, ent baasmootoriga Macan mõjub tänu kergele esiosale viimasest isegi elavamana, mis tekitab autot takka sundides pisut pentsiku tunde. Esiosa pidamine näib lõppematu, ükskõik kui kiiresti te kurvi ka ei siseneks ja õnnestunud kaalujaotusest annab aimu see, et lahtisel pinnasel tahab Macan tervikuna külg-ees liikuda, mitte koera kombel saba liputada. Põhijõuallika näol on tegu hea mootoriga, mis on vohava silmakirjalikkuse ajastul tõstetud lihtsalt liialt raskesse kesta. Kasutamisväärseks teeb selle mootori kiirelt reageeriv seitsmekäiguline automaatkäigukast PDK – Porsche kõnepruugis tähistatakse nii hüdrauliliselt juhitavat kahe siduriga käigukasti – mis hoolitseb selle eest, et alates jalakäija kiirusest on teil alati õige käik käepärast, et mootori pakutu maksimaalselt ära kasutada. Vaid veeremise alustamine pole niisama lihtne, sest teinekord venib paus üsna pikale, enne kui jala piduripedaalilt eemaldamise järel start-stopp-süsteem mootori taas käivitab, käigukast käigu üles leiab ja mootor pöörded koos ülelaaderõhuga üles saab. Fooritagusteks jõukatsumisteks baasmootoriga Macan ei passi, ent väljaspool neid on tegu piisavalt jõulise ja meeldivalt vaikse jõuallikaga varustatud linnamaasturiga.
Macani pakutakse ka adaptiiv- ja õhkvedrustusega, ent tavalahenduski pole ülearu jäik ja tavavedrustusega autosse kostavad veermikust vaid hillitsetud kuminad. Maanteel jäi baasmudeli sõitjateruumi müratase vahemikku 76-78 dB, mis koosnes lõviosas rehvimürast. Mootor teeb kõrgetel pööretel küll pisut kimedat häält, ent vaevalt nüüd antud Porschet selleks ostetakse, et pöördeid pidevalt piiraja lähikonnas üleval hoida. Lisavarustuse hulgas pakutakse ka müra ja termoisolatsiooniga klaase, mis võiks auto hinda arvestades olla nende põhivarustuses (1090 €).
€
Autode test
Mercedesele omaselt on GLA kabiini viimistlus tasemel. Kuid leidub ruumikamaid, paremate sõiduomaduste ja madalama hinnnaga konkurente. …
Autode test
Euroopa Aasta Auto 2017. tiitliga pärjatud Peugeot 3008 on praktiline linnamaastur, mis näeb hea välja ja millega on veel parem sõita – üks parimaid valikud tänaste väikeste linnamaasturite hulgas. …
Autode test
Nägusa interjööriga linnamaastur, mis panustab mugavusele ja originaalsele välimusele. BMW on loorberitele puhkama jäänud, sest vanemad versioonid suutsid juhti enam kõnetada. …
Autode test
Tiguan on ruumikas, hea mootorivaliku ja hea juhitavusega linnamaastur, oma klassis ka üks turvalisemaid sõidukeid. …