Autode test

Porsche
Panamera
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto.
Kas mäletate esimese põlvkonna Porsche Panamerat, mis nägi välja nagu Eddie Murphy poolt kehastatud „kerges“ ülekaalus professor Klump filmist „Põrunud professor“, ehk Nutty Professor (1996), uskudes endamisi, et on tegelikult testosteroonist pakatav Buddy Love? Teisisõnu oli tegemist raskepärase ilmega luukpäraga, mis soovis kogu hingest välja näha nagu sekspommist 911.
Jah, see auto omas küll sportlasele omast suutlikkust – vähemalt juhtudel, kui mootoriruumis marutas V8 – aga mitte võimetekohast välimust, sest tõsimeelse atleedi kohta oli see liialt töntsakas. Aga kuidas on lood teise põlvkonnaga, kas professoril on õnnestunud mõned kilod maha viilida?
Jah, on küll ja uus Panamera näeb välja endisest parem ja hoomatavalt sihvakam. Võrreldes eelkäijaga on auto katusejoon C-piilari lähikonnas 20 mm madalam ja tänu sellele jätab uustulnuk koos kasvanud üldpikkusega vanemast vennast oluliselt elegantsema mulje. Sellele aitavad kaasa ka endisest lühem eesmine ülend ja mudelitega 911 ning 718 Boxster/Cayman sarnases võtmes teostatud tagaosa kujundus. Endisest enam on kere juures kasutatud ka alumiiniumsulameid, sest uste, luukide ja esitiibade kõrval on nüüd alumiiniumist ka kere küljed ja katusepaneel. Tavapikkuses Panamera on eelkäijast 34 mm pikem, 6 mm laiem ja 5 mm kõrgem ning selle telgede vahe on 30 mm pikem. Lisaks tavamudelitele on Panamerad saadaval ka Executive-versioonis, mille korral lisandub telgede vahele tagaistmete ees oleva jalaruumi kasvatamiseks 150 mm.
Lisaks ilusamale välimusele on uuem mudel vanemast ka nutikam ja – vähemasti paberil – pisut ökonoomsem. Lisaks on see saadaval ka universaalkerega, millel mudelinimeks Panamera Sport Turismo. Luukpärade baashinnad jäävad meil vahemikku 89 520-200 640 eurot, universaalidel on aga hinnakäärideks 98 160-189 960 eurot. Ülevaates esitatud hinnad kehtivad 2017. aasta novembri seisuga.
€
Audi A8 |
€ 88 500 |
![]() |
||
Lexus LS |
€ 96 900 |
![]() |
||
Porsche Panamera |
€ 89 520 |
![]() |
Autode test
Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto. …
Autode test
Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad. …
Autode test
Neljas Audi A8 pakub tähelepanuväärset kokteili suutlikkusest ja sõidumugavusest, olles ühtlasi ka kõige uuem ja kättesaadavama hinnaga sedaan Saksa suure kolmiku esindusautodest. Selle ummikuabiline nihutab piire ka autonoomse …