Ateca on Seati esimene linnamaasturite alane katsetus, mis tabas kohe märklaua keskpaika ning on muljetavaldav sooritus seepärastki, et varem teadis see Hispaania algupäraga autotootja selliste sõidukite koostamisest sama palju kui kosmosesüstikute valmistamisest.
Ateca muutis Seati tegevuse kasumlikuks ja andis ettevõttele julguse katsetada karkudele pandud liikuritega muudeski autoklassides ning hiljem valminud Seat Aronast sai väiksemate linnamaasturite hulgas samasugune õnnestumine nagu tema vanemast vennast väiksema keskklassi „sportlike tarbesõidukite“ seas.
Ateca on loodud Volkswageni MQB-nimelisele universaalplatvormile ja tema lähisugulasteks on Audi Q3, Škoda Karoq ja lühem VW Tiguan. Atecat koostatakse Škodaga samas tehases ja ehkki Seat on ilma jäetud mõnest praktilisest lahendusest, teeb ta vajakajäämise tasa hea viimistluse ning parema sõidukvaliteediga.
Atecal on palju vastaseid - Dacia Duster, Hyundai Tucson, Mazda CX-30, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 ja Subaru XV - ning puudust pole ka kallimatest rivaalidest. Loodetavasti annab ülevaade aimu, mismoodi „hispaanlane“ antud seltskonnast erineb, ülevaates ära toodud andmed/hinnad on esitatud seisuga mai 2020.
Leht 1/4