Vihjeid sportlikkusele leiab auto välimusestki, sest ehkki mõõtudes pole erisused suured – eelkäijast viis mm lühem RAV4 on viimasest 10 mm madalama katusejoone ning 30 mm pikema telgede vahega –, teevad need uuema mudeli vanemast sihvakamaks. Lisaks saate ka toimiva roolitunnetuse koos täpse rooli ja õnnestunud vedrustusega, mis on eelkäijast mugavam ja pikema käiguga. Kurvilistel teelõikudel ei noogutanud hübriidajamiga RAV4 väga sügavalt, milles on oma roll eelkäijast madalamal raskuskeskmel. Elektroonilisi abimehi on aga parem sees hoida, sest kuigi auto on libedaga nendeta paremini tunnetatav, saadab jäisel pinnal kurvides tegusat gaasivajutust tuntav alajuhitavus, mis muutub peagi tüütuks.
Auto alajuhitavat iseloomu selgitab teadmine, et isegi hübriidajamiga AWD-mudeli korral on tegu valdavalt esiveolise autoga, mille tagarattad saavad momenti tagateljel oleva elektrimootori vahendusel. Selline süsteem võimaldavat läkitada vajadusel – näiteks esirataste läbi libisemise korral – tagaratastele kuni 80% saadaolevast momendist, aga ei muuda auto olemust. Mis pole paha, sest etteaimatav alajuhitavus on turvaline ja juhiabilised suudavad üsna edukalt vältida äärmuslikesse olukordadesse sattumist. Ottomootoriga nelikveolistel kasutatakse aga mehaanilist nelikvedu, mille ülesehituse ja momendijaotuse jätab Toyota enese teada.