Autode test

Mazda
6
Mazda 6 on pereautona igati hea valik, ent valikust puuduvad diiselmootorid ja ka ruumikuses on mõned konkurendid temast mööda rühkinud. …
Arteon tuuakse turule kolme jõuallikaga, millele järgneb hiljem veel kolm. Ottomootoreist on esmalt valikus tipp -- nelja silindriga 2,0 TSI (206 kW/280 hj), mis varustatakse ka nelikveo ja seitsmekäigulise DSG-käigukastiga. Turbodiislitest teevad otsa lahti aga kaks kaheliitrist TDI-mootorit. Nõrgem 2,0 TDI arendab esiveolises kestas 110 kW/150 hj ning nelikveolisele on saadaval sama töömahuga jõujaam, mille võimsuseks 176 kW/240 hj. Peale töömahu on mõlemal turbodiislil ühiseks nimetajaks ka automaatkäigukast, milleks on sarnaselt tippmudelile seitsmekäiguline kahe siduriga DSG.
Hiljem lisanduvad valikusse kaks ottomootorit ja üks diisel. Esimesteks on uuendatud 1,5 TSI Evo (110 kW/150 hj) ja 2,0 TSI (140 kW/190 hj) ja teiseks veel üks kaheliitrine TDI, seekord võimsusega 140 kW/190 hj. Meie oleme seni saanud proovida valiku võimsaimat jõuallikat ja 150 hj arendavat turbodiislit, mida on omavahel pea võimatu võrrelda. 280 hj arendav 2,0 TSI võlub sujuva võimsuspalangu ja kärme astumisega – 100 km/h saavutatakse paigalt 5,6 sekundiga –, ent teeb seda kaunis kiretul moel ning seepärast näib madalat kütusekulu võimaldav turbodiisel tunduvalt sümpaatsem.
Sõit selle jõuallika küüdis on pingevaba ja kiirendus rahuldaval tasemel - 100 km/h saavutatakse 9,1 sekundiga - ja keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 4,4-4,5 liitrit 100 km kohta. Isegi siis, kui lisate realistliku pildi saamiseks nimetatule 1,5-2,0 liitrit, on see minimaalselt 1568 kg kaaluva luukpära kohta tubli tulemus. Needki mootorid varustatakse seitsmekäiguliste DSG-käigukastidega, sest kuuekäigulisi käsikäigukaste meil Arteonile ilmselt pakkuma ei hakata. Nelikvedu võimaldatakse tegusaimale ottomootorile ja kahele võimsaimas seades turbodiislile, mille soetamine väärib samuti kaalumist, sest oleks piinlik, kui te VW sõiduautode valikut krooniva tippteosega libedaga kohalt minema ei saa.
Veel raskem on iseloomustada Arteoni sõiduomadusi, sest ta sõidab nagu … Passat. Adaptiivne vedrustus DCC (980 eurot, põhivarustuses kõige võimsamate TSI ja TDI mootorite korral) on vaikne ja selle seadistus erineb mugavaima ja tegusaima vahel tuntavalt, ent ebamugavaks ei muutunud see ka kõige jäigemas asendis. DSG-käigukast võib lasta end üllatada järsul kohaltvõtul või siis unelemisest kihutama asudes, ent ca 1,5-sekundilise mõttepausi järel on võimsustulv ühtlane, tegus ja ilma aukudeta, olles sõltuvalt mootorist kas tõhus või keskpärane. Kiita saavad muutuva ülekandega roolivõimendus – suurtel kiirustel vaid 2,1 pööret äärest ääreni – ja tippmudeli pidurid, kuid üldistades vaevas proovitud autosid sarnane häda. Arteonid teevad kõike väga hästi, aga mitte ülemäära emotsionaalselt ja meelde jäämiseks pole peale omanäolise välimuse ette näidata ühtki eriti isikupärast joont.
On see piisav Audi A5 Sportbacki ja BMW 4. seeria Gran Coupe alistamiseks? Arteon on mugav, ruumikas ja detailiküllane, kuid selles osas on kontsernikaaslane veel parem ja BMW võlub tagaveolisest platvormist tuleneva isikupärasema sõidu ja parema tunnetusega. Nelikveolise 280 hj arendava Arteoni baashinnaks on meil baasmudeli 31 481 euro asemel 45 210 eurot ja üht-teist lisavarustuse hulgast võttes on vastuvõetavat dünaamikat võimaldavate võistlejate hinnatase üsna kiirelt käes. Arteoni kiituseks peab aga ütlema seda, et Audiga võrreldava sõidumugavuse ja ruumikuse pakkumisega saab VW sõiduautode alane tippteos ilusasti hakkama ning ostuotsus teeb ka rahakotile märksa vähem haiget.
Arteon on vaikne auto ja seda eriti juhul, kui teil jagub meelekindlust mööda vaadata kõige suurema mõõduga jalavarjudest. Rehvimüra kostab autosse enam kui tuulekohinaid, ent kummagi pärast ei tule vesteldes häält tõsta isegi kiirtee kiiruste korral.
€
Alfa Romeo Giulia |
€ 33 490 |
![]() |
||
Audi A4 |
€ 32 850 |
![]() |
||
BMW 3. seeria sedaan |
€ 35 200 |
![]() |
||
BMW 3. seeria Touring |
€ 36 800 |
![]() |
||
Ford Mondeo |
€ 22 200 |
![]() |
||
Ford Mondeo universaal |
€ 22 700 |
![]() |
||
Jaguar XE |
€ 37 380 |
![]() |
||
Kia Stinger |
€ 45 990 |
![]() |
||
Mazda 6 |
€ 24 700 |
![]() |
||
Mazda 6 universaal |
€ 20 650 |
![]() |
||
Opel Insignia Grand Sport |
€ 20 300 |
![]() |
||
Opel Insignia Sports Tourer |
€ 20 300 |
![]() |
||
Peugeot 508 RXH |
€ 32 300 |
![]() |
||
Peugeot 508 |
€ 27 700 |
![]() |
||
Renault Talisman |
€ 26 090 |
![]() |
||
Subaru Levorg |
€ 29 400 |
![]() |
||
Toyota Camry 2019 |
€ 28 500 |
![]() |
||
Volkswagen Arteon |
€ 31 481 |
![]() |
||
Volkswagen Passat Alltrack |
€ 36 315 |
![]() |
||
Volkswagen Passat |
€ 20 813 |
![]() |
||
Volvo S60 |
€ 29 200 |
![]() |
Autode test
Mazda 6 on pereautona igati hea valik, ent valikust puuduvad diiselmootorid ja ka ruumikuses on mõned konkurendid temast mööda rühkinud. …
Autode test
Opel Insignia Grand Sport on suur 5-ukseline luukpära, mis jääb meelde edeva kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast pisut ruumikamad ja mugavamad ning lähevad ka …
Autode test
Stinger on hea juhitavuse ja meeldejääva välimusega suur sedaan. Tippmudel näib suisa sõgeda pakkumisena, sest ükski konkurent ei paku nii suurt ja võimast luukpära sellises varustuses NII vähese raha eest. …
Autode test
Universaalkerega Mazda 6 on pereautona igati tegus valik, kuid mudel hakkab ilmutama vananemise märke ja mitmed uuemad konkurendid on sellest tänaseks mööda rühkinud. …