Autode test

Mazda
CX-3
Mazda CX-3 on nutikas ja elav loomuga pisimaastur, mille tarbimisväärtust kahandab pisut jäigavõitu vedrustus ning tagaistmel pakutav vähene põlveruum. …
Baasmudeli (Trendline) mootorivalik algab kuuekäigulise käsikäigukastiga varustatud 1,4-liitrisest TSI ottomootorist (125 hj), mis ei ole aga kuigi populaarne versioon. Selle asemel eelistatakse pigem 150 hj arendavaid jõuallikaid, milleks on võimsamas seades 1,4 TSI ja 2-liitrine turbodiisel. Boonusena on need mootorid saadaval ka koos DSG käigukastiga – kuuekäiguline ottomootori ja seitsmekäiguline „õlipõletaja“ korral – kuid tagasihoidlikumas seades kaheliitrine turbodiisel (115 hj) pole ostjate seas samuti kuigi populaarne, sest see on saadaval vaid koos manuaalkäigukastiga.
Meie meelest oleks parim jõuallikas 150 hj arendav turbodiisel, mis suudab tagada mõistliku kütusekulu saatel pingevaba kulgemise. Esiveoline Tiguan saavutab kiiruse 100 km/h 7,9 sekundiga ja kulutab 100 km läbimiseks 5,7 liitrit kütust. Samasugune nelikveoline isend on kiirendamises 1,4 sekundit aeglasem, ent sellise auto kütusekulu on võrreldes kergema autoga sisuliselt sama. Ent samas on see jõuallikas võimsamast ottomootorist pea 3000 eurot kallim ja kui sõidate lõviosa ajast asulas, oleks eelistatum pigem bensiini põletav jõuallikas.
Alates Comfortline varustusest lisandub mootorivalikusse 2-liitrine TSI bensiinimootor (180 hj) ning Highline varustuses mudelitele on saadaval veel sama mootori võimsam versioon (220 hj) ning mitmeid tegusaid kaheliitrisi turbodiisleid (190 ja 240 hj). Autod on saadaval nii esi- kui nelikveolistena ja esirattad veavad reeglina vaid tagasihoidlikumate veoskeemide korral.
Tiguani juhitavus on ennem võrreldav tavalise luukpära kui nn harju keskmise linnamaasturiga. Ta järgib juhi käske täpselt ja kindlalt, tehas seda sama kiiduväärsel moel kui sõsarmudelitest Audi Q2 ja Seat Ateca. Juhitavuses on sellele kolmikule raske vastast leida, välja arvatud suurepärane BMW X1.
Ka kurvides ei pea Tiguani rooli taga end higiseks lappama, sest roolisüsteem on üsna kiire ülekandega. Libedal teel on abiks 4Motion nimeline nelikvedu, millega kaasnevad ka erineva pidamisega oludesse mõeldud sõidurežiimid ja laskumist hõlbustav mägipidur.
Väiksema linnamaasturi kohta on Tiguan mugav auto. Selle vedrustus silub edukalt erinevaid teekonarusi, säilitades samal ajal teepinnaga kindla kontakti ja vältides lainelisel teel auto üles-alla hüplemist.
Teravad asfaldikuhjatised ning praod annavad endast aga siiski märku ja seda eriti suurema veljemõõduga isendite korral. Kuid isegi seda arvestades on Tiguan konkurentide taustal siiski mugav auto. Isegi sportlik R-line on täiesti talutav, ehkki mitte nii pehmes seades kui seda on tavaseeria autod. Auto käitub erinevates teeoludes hästi ka adaptiivse vedrustuseta ning viimase asemel võiks võtta muu varustuse hulgast midagi meelepärast.
€
Autode test
Mazda CX-3 on nutikas ja elav loomuga pisimaastur, mille tarbimisväärtust kahandab pisut jäigavõitu vedrustus ning tagaistmel pakutav vähene põlveruum. …
Autode test
Luksuslike linnamaasturite seas on kiiremaid, praktilisemaid ja soodsaimaid valikuid, kuid selles mudelis on dünaamika, originaalne kujundus, tähelepanuväärne koostekvaliteet ja praktilisus kokku segatud sellisel moel, mis peaks katma …
Autode test
Macani roolisüsteem ei anna küll nii head tagasisidet kui Alfa Romeo Stelvios kasutatav lahendus, ent ülejäänud sõitmist puudutavates valdkondades on Porsche „pisimaastur“ peajagu üle kõigist konkurentidest. …
Autode test
Võistlejate - Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benzi GLC ja Volvo XC60 -- vastu minnes võib NX kaotada nii mõnedki ostjad diiselmootori puudumise pärast, kuid teisalt on diislilembus Euroopas viimasel ajal tublisti järele andnud. Sugulus …