Auto kasutamine

Teeme ise!

Teeme ise!

Mehaanikast kaugel seisvate juhtide jaoks tundub juba kapoti kergitamine üsna hirmutava seiklusena. Kuid juba kõige üldisem arusaam sellest, „mis karul kõhus“, aitab raha säästa – nii lihtsaid asju ise tehes kui tõsisemate häirete tekkimist varakult märgates.

Siin soovitame, mida igaüks saab auto juures ise teha ning mida tasuks enne ülevaatusele sõitmist kontrollida.

Kontrollige kõigi vedelike tasemeid kord kuus ning enne pikemaid sõite, vajadusel lisage. Kontrollimiseks parkige auto horisontaalsele platsile. Mootori ja automaatkäigukasti õlitasemeid kontrollige vastavate mõõtevarraste abil. Teiste vedelike tase peab küündima reservuaarile kantud märgini. Täpsemalt lugege oma auto kasutusjuhendist. Ärge oodake vedelike lisamisega hoiatustulede süttimiseni armatuurlauas.

Kontrollige rehvide seisukorda ja rõhku neis vähemalt kord kuus. Auto kasutusjuhendis soovitatud rehvirõhk tagab turvalisuse, mugavuse ja ökonoomsuse optimaalse kooskõla. Ärge unustage varuratast. Kasutage rehvimustri sügavuse mõõdikut veendumaks, et suverehvidel on vähemalt 75%  veerepinna ulatuses mustrit vähemalt 1,6 mm. Soovitame rehve vahetada, kui muster on kulunud 2 millimeetrini.

Et mitte asjata maksta kordusülevaatuse tasu, kontrollige enne ülevaatusele sõitmist alltoodut. Kui te ka ise ei suuda viga parandada, saate selle lasta kõrvaldada töökojas, pealegi võib rikke varane avastamine remondiarvet kahandada.

  • Veenduge, et tuuleklaasis pole mõrasid klaasipuhastite tööpiirkonnas ega juhi vaateväljas.
  • Kontrollige helisignaali, klaasipuhastite ja –pesurite tööd.
  • Veenduge, et külgpeeglid on terved.
  • Veenduge turvavöölukkude korrasolekus.
  • Veenduge (vajadusel sõpra appi paludes), et kõik välisvalgustid töötavad korralikult. Vahetage kõik läbipõlenud lambid ja kontrollige, et hajutid oleksid terved.
  • Kontrollige, kas seisupidur hoiab autot kallakul paigal.

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Camry 2019

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheksas Camry on väga sarnane Lexuse samas mõõtkavas teostatud sedaaniga ES. See pakub viimasega võrreldavat sõidumugavust ja jääb majasisesele võistlejale alla vaid luksusliku viimistluse osas, panustades soodsamale hinnale ja praktilisemale olemusele. Ja ehkki Camryl pole ette näidata parimate Euroopa konkurentide tasemele vastavat viimistluskvaliteeti, kirgast graafikat ja kiirelt reageerivat „automaati“, teeb ta vajakajäämise tasa ruumika interjööri, asulasisese ökonoomsuse ja mugava sõiduga.