Proovisõit

Honda Jazz Hybrid: nädal aega rohelisena!

TV3 vaatajaküsimuse võitja sõitis Honda Jazziga
Nädal aega rohelise Honda Jazz Hybridi roolis
Enim meeldis Jazzi vedrustus ja praktilisus

„See auto meeldis küll naistele rohkem, kuid üllataval kombel sobib ta väga hästi ka meestele sõitmiseks,“ tunnistab Erkki Edur, kes pärast nädal aega kestnud Honda Jazz Hybridiga sõitmist meile auto tagastab. 

Võinuks arvata, et Tartumaa mehele, Erkki Edurile, kellele naeratas loosiõnn ning kes TV3 vaatajaküsimusele vastates nädalaks ajaks enda kasutusse hübriidse Honda Jazzi sai, on selle autoga kohanemine üsna aeganõudev protsess. Sest oma igapäevaseid sõite teeb mees C-klassi Mercedesega.

Aga ei midagi säärast. „Uus auto on ikka uus auto, hoopis teine tunne sõita, kui mu enda vanaga,“ tunnistab Erkki, keda üllatas kõige rohkem Honda Jazzi inimlik vedrustus. „Ma ei mäleta, et oleksin kunagi varem lamavast politseinikust nii sujuvalt üle sõitnud. Uskumatult positiivne kogemus!“

Vaikne, mugav ja praktiline

Erkki tõstab esile veel Jazzi head müraisolatsiooni ning variaatorkäigukasti sujuvat tööd, mis eriti linnasõidul on äärmiselt muljetavaldav. „Ei mingeid käiguvahetusega kaasnevaid jõnksatusi,“ nendib Erkki, kellele oli variaatorkäigukastiga autoga sõitmine esmakordne kogemus. 

Ja no muidugi Jazzi mahutavus ja praktilisus! „Selle autoga saab edukalt transportida esiistmete selja taga kasvõi jalgratast. Väga nutikas lahendus! Tõsta tagaistmete padjad üles ja ongi kogu auto laiune kaubaruum! Ja et hübriidse Jazzi pakiruum on sama suur, kui tavalisel Jazzil, on samuti üllatav,“ tõdeb Erkki

Kõige suurem oli tema üllatus aga siis, kui ta autosse viis inimest sisse laadis ning Tallinna otsa ette võttis. Esiteks juba see, et viis inimest tundsid end autos igati mugavalt (vähemalt ühtegi häälekamat protestinooti temani ei jõudnud), teiseks, täislastis auto suudab tänu elektrimootori abile teha Tallinna-Tartu maanteel täiesti muretuid möödasõite. Kolmandaks, kütusekulu! Nädalaga suutis Erkki maha sõita ligi tuhatkond kilomeetrit ning enne auto vastuvõtmist nullitud pardakompuuter näitas Tallinnasse tagasi jõudes keskmiseks kütusekuluks 4,9 l/100 km! Ja ehkki Eco-nupp oli Erkkil pidevalt sisse lülitatud, ei harrastanud ta enda sõnul sugugi väga säästlikku sõidustiili. Vajutas nii, nagu tavaliselt ja ehk enamgi veel.

See, et auto oli pidevalt ökorežiimis, tõi esile ühe miinuse, mida Erkki tähele pani: kui maanteesõidul pärast kiirusepiirangut taastada tempomaadi maanteesõidukiirus, tuli oodata terve igaviku, millal auto endise kiiruse üles korjab ja selle aja jooksul võis tahavaatepeeglist saada juba nii mõndegi vihase pilgu osaliseks. Kuid see probleem ongi sellel autol vaid siis, kui tegemist on ökorežiimiga. Tavarežiimis kiirendab tempomaat end hetkega õigele kiirusele tagasi. Küll aga tundis Erkki puudus sellest, et pardakompuuter ei näidanud kütuse hetkekulu.

Need oli ka sisuliselt ainsad etteheited Erkki poolt selllele autole, kui mitte arvestada seda, et juhiistme padi oli tema jaoks pisut lühike ning iste ise asus harjumatult kõrgel. See tekitas omakorda mõned ergnoomilised ebakõlad seniharjutuga võrreldes. Kuna aga Jazzi bensiinipaak asub juhiistme all, on täiesti arusaadav, et madalamal ei saakski juhiiste enam olla ning kokkuvõttes on see vaid harjumise küsimus.

Kokkuvõtvalt jäi Erkki hübriidse Jazziga veedetud nädalaga  igati rahule ning tegemist oli tema jaoks igati positiivse üllatusega. „Ma arvasin varem, et Jazz on üks väike ja kitsas punn, millega on üsna ebamugav sõita, eriti meesterahval. Aga ei, väga mugav, vaikne ja mahukas, sobib meesterahvale väga hästi. Mis sest, et naistele meeldis see auto muidugi kordi rohkem,“ muigab Erkki kokkuvõtvalt.

Uus Honda Jazz Hybrid

Mida uus Honda Jazz Hybrid endast täpsemalt kujutab? Tema turulejõudmisega kaasnes tegelikult kaks uudist: esiteks see, et koos temaga laekus müügile ka tavalise Honda Jazzi mudeliuuendus, ehk facelift. Peamised erinevused on toimunud auto esi- ja tagapampri kujustuses, üht-teist on muudetud paremaks ka sisemuses, vedrustust on muudetud pehmemaks jne.

Teine ja olulisem uudis on mõistagi see, et Jazz sai endale hübriidajami ning Jazzi näol on nüüdsest tegemist kõige soodsama hübriidautoga, mida eales on Eestis müüdud. Sisuliselt on Jazz Hybrid oma olemuselt Honda Insight, kuid veidi väiksemas kehastuses (kuid samas praktilisemas), olles samas Insightist 2600 eurot soodsama hinnaga. Jazz Hybrid on saadaval kahes varustusastmes, Comfort varustusega auto hind on 18 790 eurot, Elegance varustus maksab 19 990 eurot.

Mõlemad versioonid on varustatud variaatorkäigukastiga, koos roolisambal asuvate käiguvahetuslabadega ning isegi Comfort varustuses on autol olemas juba automaatne kliimaseade, VSA stabiilsuskontroll, täielik turvavarustus jms, Elegance´ga võrreldes on puudu vaid vihmasensor, tempomaat, esiistmete soojendus ja veel nipet-näpet, kuid hädavajalik on kõik pardal olemas.

Jõuallikaks on 1,3-liitrine bensiinimootor, võimsusega 88 hj (tegelikult on see mootor täpselt sama töömahuga – 1339 cm3 –, kuid veidi lahjemas seades, mis tavalise Jazzi 1,4-liitrine!), millele annab hooratta asemel olev 10 kW elektrimootor 14 hobujõudu lisaks. Koos elektrimootoriga kasvab kogu jõuallika pöördemoment ligi 200 Nm ja maksimaalnem onebnt on saadaval märksa madalamatel pööretel, kui tavalisel bensiinimootoril. Elektrimootori abi on eriti tunda linnasõidul paigalt startides, mistõttu ei erine kütusekulu linnas maanteekuluga kuigivõrd.

Tavalisest Jazzist on hübriidne versioon mõistagi kallim, kuid mitte ülaru palju. Samal tasemel varustuse ja 1,4-liitrise jõuallikaga Jazz 1,4 CVT maksab 15 990 eurot, ehk 2800 eurot vähem, kui hübriidne versioon. Ehk sisuliselt on Jazz Hybrid tavalisest Jazzist sama palju kallim, kui ta on Honda Insightist odavam.

Tavalise, uuenduskuuri läbinud Honda Jazzi hinnakiri algab 12 990 eurost, tegemist on 1,2-liitrise ja 90 hj bensiinimootori ning S varustusega, mille peamiseks erinevuseks võrreldes kraad kõrgema Trend varustusega on see, et tal ei ole konditsioneeri. Selle lisamine, ehk Trend varustuses auto, maksab aga vaid 400 eurot rohkem.


Fotod: Toomas Vabamäe, Tõnu Tramm


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Honda Civic

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kümnenda Civicuga on hea sõita ja lisaks on sellel ette näidata ka suur pakiruum ja korralik baasvarustus. Head muljet rikub nigela lahutusvõimega puutetundlik lustikummuti ekraan, mis ei hiilga kiiruse osas ja millel peegelduv valgus segab samuti selle kasutamist.