Proovisõit

Lexus CT 200h F-Sport: võimsuseigatsus

Saadaval ainult hübriidina
Väga hea veermik, kuid nõrgavõitu mootor
Hind alates 34 620 €(Comfort Eco alates 29 380 €)

Kuigi enamik autofänne ootab juba pikisilmi uue Lexus GS proovisõidu ülevaadet, teeme hetkel juttu hoopis Jaapani margi pisimast sõidukist – mudelist CT 200h. Nimelt lisandus hinnakirja CT-perekonna sportlikeim variant – F-Sport. Ühtlasi peame oma häbiks tunnistama, et Whatcar.ee meeskonnal on kuni tänaseni jäänud CT proovisõit üleüldse tegemata, seega saab ka too viga siinkohal parandatud.

Lisandunud sportlikkus

Jättes kõrvale LF-A sportauto ning BMW M3 Jaapani ekvivalendi IS-F, siis Lexuse tavamudelid erilise sportlikkusega ei hiilga. Jah, loomulikult on GS ning LS hübriidid kiirusnäitajatelt suurepärased, kuid nende puhul asetseb põhirõhk siiski mugavusel ja luksusel. Seetõttu pole imestada, et ka 2010.a. esitletud mudelit CT iseloomustavad suurepärane materjalivalik ning asjalik varustus. Lisaks loomulikult tõsiasi, et keskkonnasäästlikkuse eesmärgil toodetakse seda vaid hübriidmudelina.

Viimane asjaolu on eriti oluline riikides, kus madala CO2-päästuga sõidukitele kehtivad suured maksusoodustused. Nimelt on pisi-Lexuse vastav näitaja parimal juhul vaid 87 g/km kohta ja see on juba säärane number, mis paneb isegi paljunäinud keskkonnaametnike silmad särama.

Eestis küll praegu (veel) mingit soodustust ei kaasne, kuid planeedi rohelise tuleviku eest võitleja enesetunne on ju ka midagi väärt! Kirsiks tordil veel teadmine, et kasutusea lõppedes on taaskasutatav 85% autost, sealhulgas hübriidaku.

Lexus CT200h

Niisiis, mingit erilist sportlikkust sellest mugavusele ja kütusesäästule orienteeritud sõidukist otsida ei maksaks. Või siiski? F-Sport pakett toob endaga muuhulgas kaasa tuunitud vedrustuse ja suuremad veljed/rehvid, muudetud kaitserauad ja iluvõre, interjööris aga madalaks viidud ülimõnusad sportistmed, metallkattega pedaalid jpm. Lisaks kamaluga F-Sport embleeme nii väljas kui sees.

Muudatuste tulemusena võib juht kõik teekonarused istmikuga üle lugeda ning ilma erilise pingutuseta läbida kurve kiirustel, mis enamusele autodele unistuseks jäävadki. Teelpüsimine on tõesti ekstraklassist! Kuna roolisüsteem on Lexuse esindaja sõnul tavamudeliga sama, siis tõenäoliselt keerab ka baasvariant Comfort Eco täpselt sinna kuhu juht soovib, aga jäigem vedrustus annab sõidule hoopis teistmoodi emotsiooni. Tasub proovida!

Viimse detailini Lexus

Salongis Lexus endale vääratusi ei luba. Materjalid on nägusad, näidikud ülevaatlikud ning hästi loetavad, nupud-hoovad kergesti leitavad. Nutika lahendusena saab armatuurlauast väljapöörduva multimeediaekraani asendinurka muuta, mis osutub vajalikuks eelkõige ereda päikesepaiste korral.

Ekraanil kursoriga liikumiseks kasutab Lexus Remote Touch nimelist omamoodi “hiirt”, mis toimib tegelikult täitsa hästi. Algul nõuab säärase süsteemiga harjumine küll pisut rohkem tähelepanu, kuid hiljem liigutuste automaatsus paraneb ja õigetes kohtades klikkamine õnnestub päris nobedalt.

Keskkonsool sarnaneb lennuki kokpitile ning on jaotatud kaheks tsooniks – üleval paikneb infoekraan ning kliimaseadme juhtpaneel, allosas aga raadio, käiguhoob, hiir ning muud nupud. Käiguvalitsal on asendeid 4 – lisaks tavapärastele D, N ja R positsioonidele leiab valikust veel tähe B, mis aktiveerib sunnitud mootoriga pidurdamise ja seeläbi akude laadimise. Park-režiimi valimine käib läbi eraldi nupu.

Nahkkattega (loomulikult) rooliratas istub kätte mõnusasti ja on läbimõõdult üsna väike, mis samuti rõhutab auto sportlikumat iseloomu.

Lexus CT200h

Praktilisusega väike Lexus ei hiilga. Tagapingil on küllaltki kitsas, põlveruum olematu ja ega lagigi peast eriti kaugele jää. Pagasiruumi 375 l on normaalne tulemus, aga ei midagi erilist. Plussina peab mainima küll seda, et hübriidi akud tänapäeval kusagilt välja ei paista – ühtegi ranti ega astet pakiruumi põrandas pole, mistõttu istmete allaklappimisel tekib sile põrand.

Vaid ühes mootoriversioonis

Kapoti alt leiab CT-l vaid üheainsa jõuallika – täishübriidi, mis kombineerib 1,8 l töömahuga bensiini- ning vahelduvvoolu elektrimootori. Süsteemi suurim võimsus küündib 136 hobujõuni, mis tagab parimal juhul 0-100 km/h kiirenduse 10,3 sekundit ning tippkiiruse 180 km/h.

Kütusekulu jääb tehaseandmetel nii linnas kui maanteel ideaaltingimustes 3,7-3,8 l kanti. Seda vaid juhul, kui kasutusel on režiim Eco. Tavaolukorras peab siiski arvestama vähemalt liitri jagu suurema kulutusega. Proovisõidu keskmine jäi isegi pigem üle 5 liitri, kuid eesmärk ei olnudki säästlikkusrekordit saavutada.

Hübriidile omaselt erineb linnas ning maanteel tarvitatav bensiinikogus imevähe. Eelkõige seisneb siin saladus väikestel kiirustel vaid elektrijõul liikumises. NiMh akude toel suudab CT EV-režiimis kiirusel kuni 45 km/h keskkonda saastamata läbida 2 kilomeetrit. Sellises olekus võib vabalt paralleele tõmmata puhta elektriautoga – vaikne rehvide sahin ja pigem külmkappidele omased helid saadavad ka Lexuse edasijõudmist.

Kütuse kokkuhoiule aitab samuti kaasa nii kliimaseadme kui ka istmesoojenduste töötamine hübriidaku pealt. Seetõttu toimivad mõlemad süsteemid isegi väljalülitatud mootoriga. Lisaks oskab CT loomulikult ka pidurdamistel tekkivat energiat akude laadimiseks kasutada.

4 sõidurežiimi

Eelpoolmainitud EV-olekule lisaks saab nupupööramisega valida veel Eco, Normal ning Sport režiimi. Nagu nimigi ütleb, tuleb suurima kokkuhoiu saavutamiseks nupp Eco asendisse sättida. Selles seades töötab muuhulgas kliimaseade vähendatud võimsusega ja kiirendus võtab aega terve igaviku. Ei soovita kärsitutele inimestele.

Sport valik meeldis mulle palju rohkem. Gaasipedaal, roolivõimendi, stabiilsus- ja veojõukontrollisüsteemid muutuvad erksamaks ning elektrimootori toitepinge tõuseb 500 voldilt 650 voldini.

Seda kõike on rooli taga ka tunda, sest CT reageerib nüüd gaasivajutusele ilma igasuguse viivituseta ja paigaltstart on mõnusalt jõuline. Ühtlasi rõhutavad režiimi sportlikku iseloomu muudatused kelladeplokis – ökosõidunäidik asendub tahhomeetriga ning taustavalgus muutub sinisest punaseks.

Küll aga ei sobi auto olemusega kuidagi kokku suurematel pööretel salongi kostuv mootori heli. Ilmselgelt peab kiiremaks liikumiseks autot tagant sundima ning jõuallikas annab sellest ebameeldivalt valjuhäälselt märku. Ja kui juba virisemiseks läks, siis rehvimüra võiks ka vähem olla. Ilmselt saab siin süüdistada F-Spordi rehvivalikut, kuid oleks sellegipoolest oodanud veidi vaiksemat kulgemist.

Lexus CT200h

Mis maksab?

Lexus CT 200h hinnad algavad 29 380 eurot maksvast Comfort Eco versioonist. Selle varustus jätab siiski mõnevõrra soovida, näiteks puuduvad istmesoojendused ja tempomaat. Luksusearmastajatele mõeldud Executive varustusega CT eest tuleb välja käia aga juba ligi 10 tuhat rohkem. Nende kahe variandi vahepeal pakutakse õnneks siiski piisavalt eri varustusega pakette, et igaüks leiaks endale sobiva.

Odavaima F-Spordi saab kätte 34 620 euroga, kuid nahksisu ning navigatsiooniseadmega varustatud proovisõiduauto maksis 40 520 eurot. Seega ei ole mingil juhul tegemist odava sõidukiga, aga Lexuse teada-tuntud kvaliteet ja järelteeninduse tase õigustavad mingil määral küsitavat hinda.

Kui Leafi sõidutesti järgselt tõdesime, et Nissan sobib eelkõige linnainimesele, siis CT 200h iseloomuliku keskkonnana kerkib mulle kohe silme ette Viimsi poolsaar. Kujutage endale ette keskmisest jõukamat ridaelamus või majas elavat perekonda, kes väärtustab ümbritsevat rohelust ja linnulaulu. Hommikune tööleminek sujub tänu EV-režiimile naabrimeest äratamata ja last kooli ees oodates ei pea pisikesed õppurid kahjulikke heitgaase sisse hingama. Idüll missugune!

Kokkuvõtteks

Kuna lisaks ekstraklassist juhitavusele näeb CT 200h F-Sport ka täitsa “kuri” välja, siis paneb see mõtlema – mis oleks, kui hübriidi asemel “uriseks” kapoti all näiteks mõni vähemalt paarisaja hobujõuline tavamootor? Usun, et veermik ja pidurid peaksid lisanduvale võimsusele probleemideta vastu ning olekski sündinud Audi A3/S3 või BMW 1.seeria sportlike mudelite konkurent.

Ilmselgelt ei sobi säärane lähenemine Lexuse kontseptsiooni, kuid margitruudele autofännidele tooks selline isend tõenäoliselt naeratuse näole. Praegusel juhul jääb jõuallikas minu arust F-Spordi ülejäänud omadustele jalgu ning täit naudingut autost on seega keeruline saada.

Meeldib:  Salongiviimistlus ja -materjalid, veermik, kütusekulu

Ei meeldi:  Nõrgavõitu mootor, ruumikitsikus tagaistmel, rehvimüra

 

Argo Verk

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus ES

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest.