Proovisõit

Peugeot 3008 Hybrid4: diiselhübriidid tulevad

Esimene suurseeria-diiselhübriid
Pidev nelikvedu võimalik
Hind 36 900 eurot

Peugeot’ krossoverist 3008 kirjutasime juba 2010. aastal, mil auto jättis meile üsna soodsa mulje. Kaks aastat hiljem valis PSA kontsern just selle mudeli oma diisel-hübriidajami turuletoomiseks. Prantslased on siin juhtpositsioonil, sest kuigi Audi 1997. aastal müüs sadakond diisel- ja elektrimootoriga varustatud mudelit A4 Avant duo, ei järgnenud suurseeriatootmist.

Kas hübriidinduses on toimunud läbimurre? Whatcar.ee tegi 3008 Hybrid4-ga proovi.

Peugeot 3008 Hybrid4

„Hübriidsus“ eriti välja ei paista

Väliselt eristab hübriidautot „harilikust“ 3008-st vaid mõni detail, nii et liigse elegantsi all ei kannata temagi. Kuid mõnesugune jõulisus-maasturlikkus võib paljusid ostjaid võluda.

Kabiiniski ei ole suuri uudiseid märgata, kui erakordselt veidrakujulist käiguvalitsat mitte arvestada. Tava-3008 512 liitri asemel mahutab pakiruum 420 liitrit – hübriidajam tuli ju kuhugi ära mahutada. Ka on hübriidauto diiselmootoriga sõsarast tubli 100 kilo raskem.

Peugeot 3008 Hybrid4

Üks mootor ees, teine taga

Hübriid-3008 huvitavam osa aga on silma eest peidus. PSA hübriidajam töötab pisut teisiti kui tuntuim, Toyota oma. Nimelt veab 163-hj diiselmootor esirattaid, 37-hj elektrimootor aga tagarattaid. Nende koostööd juhib arvuti, ja igati õnnestunult. Vaid käiguvahetused häirivad pisut – diisli jõu aitab esiratastele viia kuuekäiguline robotiseeritud käigukast, mis teadagi kuigi sujuvalt ei vaheta.

Juht saab valida hübriid-jõujaama nelja töörežiimi vahel. „Auto“ leiab neist ilmselt kõige rohkem kasutust. Siin otsustab 3008 ise, missugust mootorit parasjagu kasutada, ning üritab sõita võimalikult ökonoomselt. „Sport“ pöörab vähem tähelepanu kütusekulule ja rohkem dünaamikale. Režiimis „ZEV“ (Zero Emission Vehicle ehk nullsaastega sõiduk) liigub Peugeot ainult elektrimootori jõul – kuniks akus energiat jätkub. 

Tehase andmeil jätkub 1,1 kWh mahutavusega akupatareist kuni 4 kilomeetri läbimiseks. Akude tühjenemisel, aga ka lisavõimsuse vajadusel käivitatakse ikkagi diiselmootor. Lõpuks paneb valik „4WD“ tööle mõlemad mootorid korraga – ehk lülitab sisse pideva nelikveo. Tuleb ainult arvestada, et elektrimootor töötab ainult kiirustel kuni 120 km/h.

Peugeot 3008 Hybrid4

Vabalt ei veere

Sõiduomadustelt sarnaneb 3008 Hybrid oma ühemootoriliste sugulastega. Paari erinevust siiski märkasime. Kõigepealt ei ole käiguvalits kõige mugavamini käsitsetav, ja see, et tagurpidikäigu saamiseks tuleb kogu käigukangi üles tõsta, pole ka teab mis intuitiivne. 

Juht peab harjuma ka sellega, et jala gaasipedaalilt tõstmine käivitab akude laadimise, ning 8-kilovatine generaator suudab autot üsna tõhusalt pidurdada – tundub, nagu toimuks mootorpidurdus üsna madala käiguga. Sujuva sõidustiili omandamine võtab seetõttu omajagu aega, seda enam, et laadimise (seega ka pidurdamise) intensiivsus sõltub aku täitumusest. Kui soovite vaba veeremist, peate käiguvalitsa viima neutraalasendisse.

Hübriidajam on teatavasti kutsutud ja seatud kütust säästma: ametlikel andmetel peaks 3008 Hybrid4 suutma 100 kilomeetrit läbida 4,0 liitri diislikütusega. Normaalse dünaamikaga toimunud 420-kilomeetrise proovisõidu keskmiseks saime 5,4 l/100 km ning Tartust Tallinnasse sõit nõudis 100 kilomeetrile 5,0 liitrit.

Hind kõrge, varustus hea

3008 Hybrid4 on üsna rikkalikult varustatud. Baashinnas sisalduvad kahetsooniline automaatne kliimaseade, tempomaat, navigaator, tagumised parkimisandurid, USB- ja Bluetooth-liidesed, kergmetallveljed ja palju muud. Baashind ise on aga üpris kõrge: 36 900 eurot. Hübriidide senise etaloni Toyota Priuse saab 28 370 euroga (tippversioon maksab 32 560 €). Tõsi, Priuse-omanikele saate ülalt alla vaadata, teatades, et teie 3008 esindab palju uuemat tehnoloogiat...

Peugeot 3008 Hybrid4

Baashinnale tuleb aga lisa, sest ei metallikvärv, köetavad esiistmed, esimesed parkimisandurid ega alarmiseade sinna ei kuulu. Noh, vähemalt panoraam-klaaskatuse (640 €) võite rahulikult tellimata jätta.

Kokkuvõtteks

Peugeot 3008 Hybrid4 on krossoverile lisanud hübriidajami plussid. Kas ja kui palju hübriid diiselmootoriga võrreldes tegelikult kütust säästab, näitab pikem kasutus. Umbes 10 tuhande euro suurust hinnavahet (diisel-3008-ga võrreldes) tasa sõita on aga väga raske, kui mitte võimatu

Meeldis: sõiduomadused, kaheosaline tagaluuk.

Ei meeldinud: hind, käiguvahetus.

 

 

Olev Toom

 Fotod: Anne Priks-Toom


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 2008

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Teravaima juhitavuse, nelikveo või odavama hinna otsinguil tuleb konkurentide poole vaadata, aga 2008 trumpideks on omanäoline interjöör - mida ülejäänutega segamini ei aja - ning vaikne vedrustus, mis tagab väga hea sõidumugavuse ka konarlikel teedel.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)