Proovisõit

Lexus RX450h F-Sport: Baltimaade müügihitt

Hübriidajamiga linnamaastur
Juba baastasemel hästi varustatud
Hind alates 58 830 eurost (RX 450h Comfort)

Eestlaste (linna)maasturite lembus ei üllata ilmselt kedagi. Siiski ei osanud ma arvata, et Lexuse müügihitiks meie regioonis on vanas rahas ca miljonikroonine hübriid-RX. Tuleb välja, et Baltimaades müüdud autode koguarvust moodustab RX ligi 60 % ja igast viiest klientidele üleantud maasturist neli on justnimelt hübriidversioonid. 

Sportlik ja jõuline

Seega kohtab 2009.a. maailmale tutvustatud 3. põlvkonna RX-i meie tänavail üpriski tihti. Uusimad neist uhkeldavad juba mudeliuuenduse-järgse iluvõre, velgede ja tuledega. Samuti lisandus 2012.a. valikusse F-Sport pakett, mis sisaldab muuhulgas eridisainiga esikaitserauda ja iluvõret, dekoorelemente kabiinis ning vibratsiooni vähendavat amortisaatorite lahendust.

Testiauto oma säravvalge värvi ja tumedate valuvelgedega näeb igatahes päris imposantne välja. Olles oma põhikonkurentidest BMW X5-st ja Mercedese M-klassist karvavõrra lühem, mõjub RX jõulise ja veidi ehk sportlikumanagi, seda eriti just nimetatud F-Sport varustuses. 

Küllaga nänni

Sõitjateruum pakatab margile omastest kvaliteetsetest materjalidest ning reisijate elu mugavaks tegevatest seadmetest. Juba baastasemel saate autoga kaasa näiteks elektriliselt reguleeritavad ja mäludega nahkistmed, biksenoontuled, sisepeeglisse integreeritud tahavaatemonitori, 6-CD boksi jpm.

Populaarseim – Executive – varustus lisab muuhulgas parkimisandurid, elektrilise tagaluugi, teed järgivad Bi-LED laternad ja 8-tollise ekraaniga navi-/multimeediaseadme. Loomulikult saab autosse investeerida veel ja veel – nimekirjast leiab valikuid puitroolist panoraamkatuseni, kuid olgem ausad – tavakasutajale piisab eelpoolnimetatust küll ja küll. 

Häälkäsklustele loodud

Käesoleva aasta mudeliuuendusega asetati RX-i juhi ette uus väiksema diameetriga ning ülimugav rool, mida kiitsime juba GS-i sõiduproovis. Lisaks muudeti Remote Touch-nimelise liidese toimimist selliselt, et pöidla all enam ühtegi klahvi pole ning valikud kinnitatakse juhtnupule vajutamisega. 

Ühtlasi lisati otseklahv “kodu”ekraanile liikumiseks, mida kasutades avaneb kombineeritud vaade navigeerimiskaardi, raadio ja kliimaseadme näitudest.

Kui mõne auto puhul saame kurta nupu-uputuse üle, siis Lexus RX jäi meelde pigem vastupidise efektiga. Nimelt saab enamikes sõidukites ühe sõrmeliigutusega liikuda raadiolt navigeerimisse või kliimainfolt telefoninumbrit valima. Lexus võimaldab seda vaid läbi menüü või siis häälkäskluste abil. Viimane variant teeb elu küll eriti mugavaks, kuid paraku andis eestikeelne aadressiotsing tulemuseks ainult erinevaid tänavaid Euroopa või Ameerika suurlinnades.

Intuitiivse kasutatavusega võiks veel pisut vaeva näha. Nii näiteks on Sport, Eco jt. sõidurežiimid küll roolilt valitavad, kuid ilma eelneva selgituseta te seda funktsiooni üles ei leia. Iseenesest toimivad nimetatud olekud nagu Lexusel ikka – Eco tegeleb eelkõige kütusesäästuga ning Sport lubab pisut kiiremast sõidust lõbu tunda. Viimases muutub ühtlasi ka näidikute taustvalgus sinisest punaseks, kuid CT200h eeskujul tahhomeetrit siiski ei kuvata. 

Akud ruumi ei võta

Sõitjateruumis jagub ruumi teatud mööndustega lahedalt nii ees- kui tagapingil. Mööndus tuleb mängu nende autode puhul, mis varustatud panoraamkatusega. 

Nimelt hakkab madalamale toodud lagi tagaolijate mõnusat äraolemist häirima ja muudab tänu kõrgemale istmepadjale keskmise koha kasutamise hoopis võimatuks.

Jalaruumi jätkub enam-vähem mõistlikult, kuid veelgi parema tulemuse saavutamisel aitaks kaasa esiistmete seljatoe kuju muutmine. Tagapinki saab pikisuunal nihutada ja pagasiruum mahutab tavaolukorras ligi 500 liitrit. Pikk pai tuleb siinkohal teha inseneridele, kes on suutnud akud selliselt ära paigutada, et pakiruumi suurus hübriidil ning tavamudelil ei erine.

Mõnusale reisiautole kohaselt leiab RX-st ka mitmeid panipaiku. Keskkonsooli alune muudeti nutikalt riiuliks, topsihoidjaid piisab ning uksesahtlite külgseina saab suuremate esemete paigutamiseks vajadusel liigutada. 

Linnas ökonoomne, maanteel pigem mitte

Arvude keeles on RX450h dünaamika igati asjalik – 3,5liitrise bensiinimootori ning 2 elektrijõuallika (ees ja taga) toel saabub 100 km/h juba 7,8 sekundiga. Kombineeritud kütusekulu jääb tehaseandmeil seejuures vaid 6,3 liitri peale. Eriti hästi tuleb hübriidi eelis välja linnatsüklis, kus Lexuse maastur peaks kulutama ainult 6,5 l / 100 km.

Testisõit paraku kõiki neid andmeid ei kinnitanud. Kui uskuda reisiarvutit, siis keskmiselt kulus bensiini kolme päeva jooksul 2 liitrit normist rohkem ning maanteel tuli vahe tootjainfoga veelgi suurem. Iseenesest pole trassil 8-9 l kütusekulus midagi kummalist, sest V6-mootori toel kaugelt üle 2 tonni kaaluva auto liigutamisel peabki kusagilt see energia ju tulema.

Kahtlemata seisneb aga RX-hübriidi säästuvõimekus just eelkõige linnasõidus, kus fooride taga või ummikutes venides on see tavamootoriga konkurentidest tõepoolest ökonoomsem. 

Mugavusele orienteeritud

Maanteel tundub auto olevat seadistatud eelkõige mugavusele, vaid teravamad konarused annavad juhile tugevalt märku, et ollakse endiselt kõrvalteedel. 

Kiiret kulgemist raske sõiduk ei soosi, kere kaldub kurvides üsna jõuliselt ja rooli täpsus jätab veidi soovida. Samuti ei paku istmed erilist külgtuge. Samas pere pika reisi sõiduvahendina on RX vägagi asjakohane.

Hoolimata eelpoolnimetatud igati arvestatavatest dünaamikanäitajatest tuleb kiirenduseks autot kõvasti tagant sundida. Jah, gaasi põhja vajutades saab soovitud tulemuse küll kätte, kuid mootori hääl ja üldmulje ei ole eriti veenvad ning kõik toimub justkui pingutatult. Kindlasti võidaks RX üliägedat V8 saundi tekitavast akustikaplokist, mida pakutakse GS250-le. 

Lõpetuseks

Lexus peab RX-i põhikonkurentideks suure Saksa kolmiku vingemaid maastureid. Peab tõdema, et Jaapani margi suurim trump selgub selle hinnakirja silmitsedes. Jõudluselt 3liitrise diisliga võrreldav ja absoluutselt kõike vajalikku sisaldav RX450h Executive maksab 64 510 eurot, mida on näiteks samaväärse varustusega BMW X5-st oluliselt vähem.

Samas leiate baierlase roolist kindlasti rohkem sõidurõõmu ja parema ergonoomika. Lõppude lõpuks aga on auto ostmine eriti sellises hinnaklassis eelkõige emotsiooniküsimus. Võib-olla pakub RX450h just teile mõne olulise lisaväärtuse? Minge ja uurige!

 

Meeldis:  varustus, hind, F-Sport disain.

Ei meeldinud:  kütusekulu maanteel, panoraamkatuse korral pearuum taga, mõningad ergonoomikaapsud.


 

Argo Verk

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus ES

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest.