Proovisõit

Nissan Leaf, made in Europe: soodsam ja sõidab kauem

Uus Euro-Leaf jõuab Eestisse
Üle 100 tehnoloogilise uuenduse
Hind koos toetusega alates 17 200 eurost

Kohe-kohe jõuab Eestis müügile uuenenud Nissan Leaf. Pealtnäha ei ole justkui midagi muutunud, kuid ometi on uuendusi üksjagu. Kokku üle saja. Kõige peamine uuendus on aga see, et uut Leafi hakati tootma Inglismaal! 

Selle peale võiks ju küsida: no ja siis? Kuid tegelikult just sellest tõsiasjast Leafi uuendused alguse saidki. Tema tootmise püstipanekul Sunderlandis ei hakatud lihtsalt Jaapanist vanu liine kohale tooma, vaid tootmise alustamisel arvestati ka sellega, mida annaks teha teisiti?

Kuidas olemasoleva lähtematerjali baasil muuta auto siinsele ostjale veelgi sõbralikumaks? Analüüsiti seniste Euroopa Leafi kasutajate kogemusi ja tähelepanekuid, timmiti autot natuke siit ja natuke sealt ning lõpptulemus saigi tublisti etem. Mis seal salata.

Alustagem hinnast. Uus Euro-Leaf tuleb ostjale kätte ca 1700 eurot soodsamalt! Päris priske kopikas, ehkki tegelikult ei ole auto ise otseselt odavamaks muutunud. Pigem laiendati mudelivalikut. Varem oli saadaval vaid üks versioon, kindla hinnaga - 36 900 eurot ja kui arvestada sellest maha ELMO, ehk elektromobiilsuse programmi toetus, jäi eraisikust ostja jaoks järgi 18 900 eurot (toetuse suurus on kuni 50% auto hinnast, kuid mitte üle 18 000 euro).

Uuel Euro-Leafil on juba kolm erinevat versiooni: Visia, Acenta ja Tekna, hindadega vastavalt 34 390, 37 200 ja 40 910 eurot. Seega maksab Visia meil nüüd koos toetusega ca 17 200 eurot, mis on kõige soodsam hinnapakkumine Leafi eest terves Euroopas. Kuid millest peab Visia ostja loobuma senise mudeliga võrreldes? Oli ju senine ainus Leaf enam-vähem sama varustusega, mis uuel Acental.

Õhksoojuspump autosse!

Esiteks ei ole auto sisemus enam hele nagu seni, vaid must (mis muide oli üks seniste kasutajate tähelepanekutest - hele sisu nõuab sagedast puhastamist).

Teiseks mõned elektroonilised mugavusvidinad: ekraan keskkonsoolis koos tagurduskaameraga, vihmasensor jms, ilma milleta saab samuti vabalt hakkama. Küll aga on kurjast, et ka tempomaat lisandub alles Acenta varustusega. Kujutage ette, auto maksab originaalis üle 34 000 euro aga püsikiirusehoidjat pole?!

Lisaks räägib Visia kahjuks ja Acenta kasuks tõsiasi, et alates sellest varustusest on saadaval ka uue Leafi kõige suurem uudis: õhksoojuspumba põhimõttel töötav soojendussüsteem, mis hoiab kokku kuni 70% seni auto soojendamisele (ja ka jahutamisele) kulunud energiast. 

Ja elektriauto puhul tähendab see muidugi otseselt lisakilomeetreid: seniselt 175 kilomeetrilt on see kasvanud 200-ni. Pole just väga palju aga protsentuaalselt siiski omajagu. Ja talvel peaks uus versioon juba vabalt Tallinnast Mäekülla välja vedama, ilma et peaks laskma end Mäo ristist „sleppis“ laadimispunktini vedada.

Muudatusi on erinevaid

Tõsi, automaailmas alles esimesi samme tegev õhksoojuspumba tehnoloogia pole ainus, mis on aidanud uue Leafi autonoomsust parandada ja küllap on pikema sõiduvõimega ka kõige odavam Visia versioon. 

Sest parandatud on ka kineetilise energia regenereerimisvõimet, vähendatud on auto kaalu, aerodünaamikat jne. Kuid mis parata, meie kliimas on säästlikult saadud soe tuba ilmselt siiski piisavalt oluline argment, et eelistada pikemat sõiduulatust soodsamale hinnale.

Muudatusi on autol muidugi teisigi. Näiteks on nüüdsest võimalik Acentale ja Teknale tellida võimsam 6,6 kW kodulaadija, mis suudab tänu 32 A voolule nelja tunniga täita 80% akudest. Senine 16 A Leafi kodune laadimissõlm nõudis selleks aega ca 8 tundi. Pakiruumi mahutavus on kasvanud mitukümmend liitrit ning ka  tagaistujate põlvedele on rohkem ruumi.

Ka infolusti-süsteemi osas on toimunud arenguid, eeskätt on täiustatud navigatsioonisüsteemi, mis teab ja oskab paremini leida lähimaid laadimispunkte, ühildub hõlpsamini nutitelefonidega ning on parandanud võimet autoga kaugjuhtimise teel sidet pidada ning infot jagada.

Ning mis peamine; nüüdsest saab talvel laadimise ajal ka ilma mobiiltelefoni aplikatsiooni kasutamata soojenduse sisse lülitada! Lihtsalt, vajutad nuppu ja soojendus hakkab tööle. Veel üks varasem „japside kiiks“, mis tänu põhjamaistele autokasutajatele lõpuks „ära parandati“.

Kokkuvõtteks

Oslo lähedal toimunud proovisõit (veel suhteliselt jaheda ilmaga) ei andnud mõistagi täit ülevaadet sellest, kas ja kuivõrd Leafi autonoomsus tegelikus elus pikenes, kuid korraldajate muretu rajalegendi koostamine lubab eeldada, et paranenud tema on.

Ligi sajakilomeetriselt ette antud ringilt naastes ja viimased paarkümmend kilomeetrit mööda kiirteed sõites jäi autole võtmeid üle andes „paaki“ veel enam kui 50 km jagu särtsu, mis varasemaid kogemusi arvesse võttes oli üpriski muljetavaldav.    

Aga kui nüüd teema lühidalt kokku võtta, siis neil, kelle jaoks on pikem sõiduulatus määrava tähtsusega, tasub maksta küll pisut rohkem kangema Acent varustuse ja uue õhksoojuspumba tehnoloogia eest.

Kõige kallim Tekna on juba igaühe enda valikute küsimus, ehk kas LED- tuled, BOSE audio, suuremad veljed ja erinevad kaamerad ümber auto on hädavajalikud või mitte? Kes aga pikki otsi ei tee ja vaid linna lähedalt tööle ja tagasi sõidab, selle jaoks pole ka kõige odavamal Visia-versioonil häda miskit.

Sest ei tasu ära unustada, et Eestis on pea iga nurga peal kiirlaadijad, mis on juba kogu maailma elektriautofännid kadedusest roheliseks ajanud. Minge ja rääkige sellest mõnele 4100-st Leafi omanikust norrakale! Näete ise, millise reaktsiooni see teadmine neis tekitab.

 

Meeldib: ohtralt nutikaid uuendusi, pikenenud sõiduulatus, soodsam alghind

Ei meeldinud: elektriauto ei saa siiski olla veel pere ainus auto…


Tõnu Tramm, Oslo 


Loe ka sellest, miks on Norras nii palju elektriautosid?

Nissani Leafi praeguse mudeli põhjalikumat testi saad lugeda siit!

Milliseks kujunes Argo Verki talvetest Nissan Leafiga?

Mida arvab Nissan Leafist whatcar.ee kaasautor Ylle Rajasaar? 


Vaata autofirmade sooduspakkumisi