Proovisõit

Toyota Auris Touring Sports: rohkem ruumi

Luukpärast pikem ja mahukam
Samad mootorid, sama sisustus
Lisapikkus maksab umbes tuhat eurot

Möödunud aasta lõpus jõudis ostjateni Aurise II põlvkond, esialgu viieukselise luukpärakerega. Euroopas eurooplastele konstrueeritud autot ehitatakse samuti Euroopas. Meie proovisõidust saate lugeda siit. Nüüd lisandus universaal. Kas on tegu vaid väiksema keremuudatusega või ootab huvilisi midagi enamat?

Välimuses näeme muutusi vaid C-piilarist tagapool, aga seal on nad ka üsna märgatavad. Jätnud telgede vahe muutmata (2600 mm), lisasid konstruktorid universaali ahtriossa koguni 285 millimeetrit. Ning peab ütlema, et lisapikkus mõjub auto ilmele hästi, vähemasti külgvaates. Uued on muidugi ka tagalaternad, tagaluuk ja tagumine kaitseraud.

Toyota Auris Touring SportsNagu luukpära, nii ka universaal on saadaval peale otto- ja diiselmootorite ka hübriidajamiga. Viimast tunnete tänaval ära mootorikattel ja tagaluugil asuvate Toyota embleemide sinise tausta ning esiporitiibadele ja tagaluugile paigutatud kirjade "Hybrid" järgi. Veljedki -- 15- või 17-tollised -- on hübriidautol teistest erinevalt kujundatud.

Sisemus pärineb luukpäralt ja ega siin polnudki vaja midagi muuta. Plussidest-miinustest kirjutasin juba luukpära-Aurise proovisõiduloos. Naljakas eraldi lülitiga käitatav meigipeegel ei ole igatahes kuhugi kadunud.

Panipaiku ja topsihoidjaid on autos ajastu vaimu kohane arv, samuti leiab väiksemaid laekaid ka pakiruumi seintes. Pakiruum on universaalil aga võimas -- 530 liitrit. Lisaks rõhutab Toyota, et hübriidajamile ei ohverdata sellest liitritki. Kui tagaistmed (õigemini nende seljatoed) alla käänata, saame kuni 2047 mm pikkuse lastiruumi, kuid selle põrand on kergelt längus ega ulatu esiistmete seljatugedeni. Mistõttu magamisaseme saamiseks tuleb teil endal pisut nuputada.

"Veoauto" laadimiskünnis (624 mm) on aga 100 millimeetrit madalam kui luukpäral, nii et kogu kraami -- maksimaalselt 1658 liitrit -- laadimine-lossimine käib kergelt.

Hübriidajam universaali praktilisust eriti ei piira, suutes vedada isegi kuni 345-kilose massiga haagist. Tõsi,

Jõuallikaid pakub Toyota ka universaalile kolme liiki. Ottomootoritest on valikus 1,33-liitrine 99-hobujõuline (73 kW) ja 1,6-liitrine 132-hobujõuline (97 kW). Suuremat mootorit saab soetada ka koos variaatortüüpi automaatkäigukastiga Multidrive S.

Toyota Auris Touring Sports

Diisleid on vähemalt praegu hinnakirjas üks -- 2-liitrine 126-hobujõuline (91 kW). Luukpäralt tuttav 90-hj (66 kW) 1,6-liitrine võib hiljem lisanduda.

Ja siis tuleb muidugi Toyota au ja uhkus -- hübriidajam, milles 1,8-liitrine ottomootor ja elektrimootor annavad koguvõimsuseks 136 hj (100 kW).

Sõidab universaal-Auris kenasti. Muidugi, Toyota tegi GT86 endale nuhtluseks -- pärast teda tunduvad kõik teised Toyotad tuimade tükkidena, kuid ärgem unustagem, et Auris pole ringrajasõiduks ehitatud. Ta püsib hästi teel ega piina reisijaid liiga jäiga vedrustusega. Kiitust väärib õige kaalu ja selge keskasendiga rool. Universaali pikem-raskem saba ei mõjuta juhitavust nii palju, et seda igapäevaliikluses tunda oleks. Siiski jääb mulle pisut arusaamatuks, miks Toyota otsustas universaalile nimeks panna Touring Sports. Astraga konkureerimiseks?

Toyota Auris Touring SportsNagu luukpära korral, jätab 1,6-liitrine ottomootor tuima mulje, pealegi suutis ta proovisõidus kulutada 100 kilomeetrile 7,5 liitrit bensiini (reisiarvuti andmeil).

Hübriidajam HSD on üksjagu parem. (Kuid ka 5980 eurot kallim). Eriti hästi töötab see muidugi linnas, kuid ei jää hätta ka maanteel. Kiirel sõidul ei maksa hübriidilt ottomootoriga võrreldes liiga suurt kütusesäästu oodata, kuid proovisõidus kulus siiski vaid 5,3 l/100 km.

Kokkuvõttes on tegu igati asjaliku täiendusega luukpärakerega autole. Hulga kraamiga reisijad võivad suure pakiruumi eest umbes 1000 eurot kõhkluseta maksta. Toyota loodab universaali abiga kergitada oma turuosa Euroopa kompaktautode hulgas 2014. aastal üle 5%. Hübriidautosid peaks müüdama tervelt 45% kõigist Auristest.

Meeldis: kujundus, pakiruum, hübriidajam.

Ei meeldinud: 1,6-liitrine ottomootor.

 Kui palju Touring Sports maksab ja kui palju ta lühemast sõsarast kallim on? Vaadake tabelist.

MootorVarustustaseLuukpäraUniversaal
1,33 Dual VVT-i (99 hj)Standard14 99015 990
1,33 Dual VVT-i (99 hj)Active16 10017 180
1,33 Dual VVT-i (99 hj)Active Plus17 04018 120
1,6 Valvematic (132 hj)Standard15 95016 980
1,6 Valvematic (132 hj)Active16 88017 930
1,6 Valvematic (132 hj)Active Plus17 82018 870
1,6 Valvematic (132 hj)Sport18 10019 150
1,6 Valvematic (132 hj)Luxury19 40020 450
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive SActive18 39019 440
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive SActive Plus19 33020 380
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive SSport19 61020 660
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive SLuxury20 91021 960
2,0 D-4D DPF (126 hj)Active20 84021 890
2,0 D-4D DPF (126 hj)Active Plus21 78022 830
2,0 D-4D DPF (126 hj)Sport22 06023 110
2,0 D-4D DPF (126 hj)Luxury23 36024 410
1,8 (136 hj) hübriidajamHybrid Active22 46023 710
1,8 (136 hj) hübriidajamHybrid Luxury24 56025 730

 


Olev Toom

Mallorca

 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.