Toyota Auris Touring Sports: rohkem ruumi
Luukpärast pikem ja mahukam
Samad mootorid, sama sisustus
Lisapikkus maksab umbes tuhat eurot

Välimuses näeme muutusi vaid C-piilarist tagapool, aga seal on nad ka üsna märgatavad. Jätnud telgede vahe muutmata (2600 mm), lisasid konstruktorid universaali ahtriossa koguni 285 millimeetrit. Ning peab ütlema, et lisapikkus mõjub auto ilmele hästi, vähemasti külgvaates. Uued on muidugi ka tagalaternad, tagaluuk ja tagumine kaitseraud.
Nagu luukpära, nii ka universaal on
saadaval peale otto- ja diiselmootorite ka hübriidajamiga. Viimast tunnete
tänaval ära mootorikattel ja tagaluugil asuvate Toyota embleemide sinise tausta
ning esiporitiibadele ja tagaluugile paigutatud kirjade "Hybrid"
järgi. Veljedki -- 15- või 17-tollised -- on hübriidautol teistest erinevalt
kujundatud.
Sisemus pärineb luukpäralt ja ega siin polnudki vaja midagi muuta. Plussidest-miinustest kirjutasin juba luukpära-Aurise proovisõiduloos. Naljakas eraldi lülitiga käitatav meigipeegel ei ole igatahes kuhugi kadunud.
Panipaiku ja topsihoidjaid on autos ajastu vaimu kohane arv, samuti leiab väiksemaid laekaid ka pakiruumi seintes. Pakiruum on universaalil aga võimas -- 530 liitrit. Lisaks rõhutab Toyota, et hübriidajamile ei ohverdata sellest liitritki. Kui tagaistmed (õigemini nende seljatoed) alla käänata, saame kuni 2047 mm pikkuse lastiruumi, kuid selle põrand on kergelt längus ega ulatu esiistmete seljatugedeni. Mistõttu magamisaseme saamiseks tuleb teil endal pisut nuputada.
"Veoauto" laadimiskünnis (624 mm) on aga 100 millimeetrit madalam kui luukpäral, nii et kogu kraami -- maksimaalselt 1658 liitrit -- laadimine-lossimine käib kergelt.
Hübriidajam universaali praktilisust eriti ei piira, suutes vedada isegi kuni 345-kilose massiga haagist. Tõsi,
Jõuallikaid pakub Toyota ka universaalile kolme liiki. Ottomootoritest on valikus 1,33-liitrine 99-hobujõuline (73 kW) ja 1,6-liitrine 132-hobujõuline (97 kW). Suuremat mootorit saab soetada ka koos variaatortüüpi automaatkäigukastiga Multidrive S.
Diisleid on vähemalt praegu hinnakirjas üks -- 2-liitrine 126-hobujõuline (91 kW). Luukpäralt tuttav 90-hj (66 kW) 1,6-liitrine võib hiljem lisanduda.
Ja siis tuleb muidugi Toyota au ja uhkus -- hübriidajam, milles 1,8-liitrine ottomootor ja elektrimootor annavad koguvõimsuseks 136 hj (100 kW).
Sõidab universaal-Auris kenasti. Muidugi, Toyota tegi GT86 endale nuhtluseks -- pärast teda tunduvad kõik teised Toyotad tuimade tükkidena, kuid ärgem unustagem, et Auris pole ringrajasõiduks ehitatud. Ta püsib hästi teel ega piina reisijaid liiga jäiga vedrustusega. Kiitust väärib õige kaalu ja selge keskasendiga rool. Universaali pikem-raskem saba ei mõjuta juhitavust nii palju, et seda igapäevaliikluses tunda oleks. Siiski jääb mulle pisut arusaamatuks, miks Toyota otsustas universaalile nimeks panna Touring Sports. Astraga konkureerimiseks?
Nagu luukpära korral, jätab
1,6-liitrine ottomootor tuima mulje, pealegi suutis ta proovisõidus kulutada
100 kilomeetrile 7,5 liitrit bensiini (reisiarvuti andmeil).
Hübriidajam HSD on üksjagu parem. (Kuid ka 5980 eurot kallim). Eriti hästi töötab see muidugi linnas, kuid ei jää hätta ka maanteel. Kiirel sõidul ei maksa hübriidilt ottomootoriga võrreldes liiga suurt kütusesäästu oodata, kuid proovisõidus kulus siiski vaid 5,3 l/100 km.
Kokkuvõttes on tegu igati asjaliku täiendusega luukpärakerega autole. Hulga kraamiga reisijad võivad suure pakiruumi eest umbes 1000 eurot kõhkluseta maksta. Toyota loodab universaali abiga kergitada oma turuosa Euroopa kompaktautode hulgas 2014. aastal üle 5%. Hübriidautosid peaks müüdama tervelt 45% kõigist Auristest.
Meeldis: kujundus, pakiruum, hübriidajam.
Ei meeldinud: 1,6-liitrine ottomootor.
Kui palju Touring Sports maksab ja kui
palju ta lühemast sõsarast kallim on? Vaadake tabelist.
Mootor | Varustustase | Luukpära | Universaal |
1,33 Dual VVT-i (99 hj) | Standard | 14 990 | 15 990 |
1,33 Dual VVT-i (99 hj) | Active | 16 100 | 17 180 |
1,33 Dual VVT-i (99 hj) | Active Plus | 17 040 | 18 120 |
1,6 Valvematic (132 hj) | Standard | 15 950 | 16 980 |
1,6 Valvematic (132 hj) | Active | 16 880 | 17 930 |
1,6 Valvematic (132 hj) | Active Plus | 17 820 | 18 870 |
1,6 Valvematic (132 hj) | Sport | 18 100 | 19 150 |
1,6 Valvematic (132 hj) | Luxury | 19 400 | 20 450 |
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive S | Active | 18 390 | 19 440 |
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive S | Active Plus | 19 330 | 20 380 |
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive S | Sport | 19 610 | 20 660 |
1,6 Valvematic (132 hj) Multidrive S | Luxury | 20 910 | 21 960 |
2,0 D-4D DPF (126 hj) | Active | 20 840 | 21 890 |
2,0 D-4D DPF (126 hj) | Active Plus | 21 780 | 22 830 |
2,0 D-4D DPF (126 hj) | Sport | 22 060 | 23 110 |
2,0 D-4D DPF (126 hj) | Luxury | 23 360 | 24 410 |
1,8 (136 hj) hübriidajam | Hybrid Active | 22 460 | 23 710 |
1,8 (136 hj) hübriidajam | Hybrid Luxury | 24 560 | 25 730 |

Olev Toom
Mallorca