Proovisõit

Lexus GS 300h: hübriidid ruulivad

IS-lt pärit tehnika
Linnas hea, maanteel veidi jõuetu
Hind algab u. 45 000 eurost

Lexus lootis 2012.a. linnapilti ilmunud 4. põlvkonna GS-st tugevat vastust saksa võimsa kolmiku valitsemisele suuremate preemiumautode segmendis. Selleks kohendati uudismudeli veermikku eurooplaste maitsele vastavamaks ning vooderdati interjöör kallihinnaliste materjalidega.

Whatcar’i sõiduproovist käisid läbi nii bensiinimootoriga GS 250 kui ka hübriid GS 450h, mistõttu auto sõiduomadustel ja disainil siinkohal pikemalt peatuma ei hakka.

Alternatiiv väikestele otto- ja diiselmootoritele

Kuigi Lexus suutis GS-i müüki uue mudeliga päris mitu korda kasvatada, ei tundnud konkurendid endid eriti ohustatuna, sest koguseliselt jäädi saksa brändidest endiselt maha.

Vast suurimaks probleemiks osutus asjaolu, et GS startis baasmudelina 2,5liitrise bensiinimootoriga, mis kütusekulu ja suutlikkuse võrdluses ei suutnud kuidagi konkureerida "sakslaste" 2liitriste diislite või väiksemate ottomootoritega. Nood aga moodustavad Euroopas vastava segmendi müügist ligi poole.

Teisalt pakkus 450h hübriidmudel kõike seda, mis klientidele meeldib - võimsat minekut, luksuslikku varustust ja mõistlikku kütusekulu, kuid paraku takerdus ostutehing tihtipeale säärase masina hinna taha. Nii tunduski, et kuna jaapani mark keeras diiselmootoritele otsustavalt selja, tuleb konkurentidele selles nišis alla vanduda.

Lexus GS 300hLexuses ei visatud siiski püssi põõsasse, sest 2013.a. kevadel esitletud uue põlvkonna IS-i kapoti alt paistis lahendus ka GS-i vaevanud probleemidele. Nii leidiski IS 300h hübriidjõuallikas selle aasta lõpuks tee suurema venna „aiste vahele“ ja tundub, et säärane käik võib tõesti GS-i müügile uut hoogu juurde anda.

Linnas mõnus, maanteel lahjavõitu

Suures plaanis ei erine väiksema hübriidjõuallikaga GS oma ülejäänud sugulastest kuigivõrd. Endiselt leiab kabiinist suurepärased nahkistmed, käepärase rooli ja päratusuure multimeediaekraani. Sarnased on ka veermikuseaded ja kõikehõlmav lisavarustus.

Päris uue asjana lisandus Wifi hotspot’i võimalus, mis üle 3G kõikidele autos viibijatele internetis surfamise mugavamaks muudab.

Küll aga annab sõidus tunda IS-ga võrreldes auto suurem mass. Kui väiksemas masinas leidsime mootori võimekuse igati sobiliku olevat, siis GS 300h kiirendusega eriti ei hiilga.

Linnas ei anna see paigaltstardis tänu elektrimootori kaasabile kuigivõrd tunda, aga maanteel toimuvad  möödasõidud üsna vaevaliselt. Mootor undab samuti kaeblikult, sest astmeteta variaatorkastiga ühendatuna tõusevad selle pöörded taevasse, kuid kiirus sama nobedasti ei kasva.

Kütusekulult diislitega võrreldav

Kuigi hübriidagregaadi koguvõimsus on igati soliidne 223 hj (164 kW), siis suuremal kiirusel enam momenti ei jätku ja nii käibki 0-100 km/h 9,2 sekundiga ja 80-120 km/h võtab aega 7,4 sekundit (IS teeb sama üle sekundi nobedamini). Kellelegi jalgu GS 300h-ga loomulikult ei jää, aga ootused Lexuse suhtes on ilmselt ka üle keskmise kõrged.

Tehas lubab, et GS 300h keskmine kütusekulu jääb sõltuvalt velgedest ja varustusest suurusjärku 4,8-5,0 liitrit, aga tuttaval kombel ei tasuks seda laboritingimustes saavutatud tulemust puhta kullana võtta. Tõde jääb arvatavasti kuhugi 6 ja 7 liitri vahele, mida peaks olema vast liitrijagu vähem, kui GS 450h-l. Bensiinimootoriga GS 250-st ma siinkohal parem üldse ei räägi. Üldises plaanis võib väita, et GS 300h kütusekulu ongi oma põhikonkurentidega sarnane.

Mõistlikult hinnastatud

Kuna paljudes Euroopa riikides kehtivad CO2 põhised maksud, siis Lexuse uudismudeli parim näitaja antud valdkonnas – 109 g / km – annab konkurentide ees teatud eelise. Nii loodabki Lexus kanda kinnitada nn. fleet ehk firmamüükide osas.

Eestis paraku soodustused seoses vähese saastamisega (veel) puuduvad ja seetõttu tuleb GS 300h puhul lisaks kvaliteedile ning varustusele rõhuda hinnale. Ühtlasi saab 300h olema GS-i baasmudeliks, sest bensiinimootoriga GS 250 kaob meie turult järgmise aasta jooksul sootuks.

Lexus GS 300hNiisiis algavad tulevikus GS-i hinnad umbes 45 000 euro tasemelt, mis tundub sellise suurusklassi auto kohta meeldivalt ahvatleva pakkumisena. Veelgi paremaks läheb asi aga Executive-paketiga masina puhul, mis toob autosse ventileeritavad ja mäludega nahkistmed, naviseadme koos 12,3-tollise ekraaniga, Mark Levinsoni stereo, 18-tollised veljed ja avariiennetussüsteemi koos adaptiivse kiirushoidikuga. Loomulikult ei saa hakkama ka ilma ksenoontulede, parkimisandurite ja võtmeta sisenemise/käivitamiseta.

Säärane auto hakkab maksma suurusjärgus 55 000 eurot, aga tõenäoliselt suudab hea kaupleja ka selle hinna kuhugi 50 tuhande kanti rääkida. Ja see on juba üsna tõsine argument, sest poolesaja tuhandega ei saa ligilähedaseltki sarnast varustust mitte üheltki saksa tootjalt.

Lõpetuseks

Tundub, et Lexus on tasapisi teel oma eesmärgi poole – lubati ju mõnda aega tagasi, et peagi saab jaapani margi valik koosnema vaid hübriidautodest. Kõigepealt tõrjuti välja diislid, nüüd hakkab järg jõudma ottomootorite kätte.

Arvestades uustulnuka tehnilisi näitajaid, tundub GS 250 müügilt eemaldamine igati mõistliku otsusena. Kel soovi veel lähiajal hea hinnaga autodiili teha, saab ilmselt just praegu Lexuse salongist väärt pakkumise. Uhiuus GS 300h peaks aga Eestis kohal olema juba veebruaris.

 

Meeldib: kütusekulu, disain, varustus, hind.

Ei meeldi:  jõuallika suutlikkus suurematel kiirustel.

Argo Verk

Madrid-Tallinn

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus ES

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest.