Proovisõit

Uuenenud Opel Meriva: endiselt nutikas väikeauto

Värskendatud välisilme
Uuendatud multimeediasüsteem
Hind alates 13 889 eurost

Aeg möödub kiiresti. See on fakt, mida kõik aeg-ajalt enda jaoks uuesti avastavad. Minuni jõudis too ammuteada tõde seekord seoses Opel Meriva mudeliuuendusega. Nimelt oli Meriva üks esimesi sõidukeid, millega 2010. aasta mais avatud Whatcar.ee autoportaal sõiduproovi tegi.

Peatoimetaja Tõnu pühendas tookord suure osa loost pea revolutsioonilisele (taga)uste lahendusele ja leidis kokkuvõttes, et tegemist on igati nägusa ning mõistliku pereautoga. 

Hoolimata sellest pole Eestis Merivat eriline müügiedu saatnud, sest 3 ja poole aastaga on neid kaubaks läinud vaid 142 eksemplari. Kas põhjust tuleb otsida autoklassi üldisest ebapopulaarsusest, pisut kõrgest hinnast või millestki muust, jäägu igaühe enda otsustada.

Igatahes tutvustab Opel märtsi alguses Genfi näitusel laiemale avalikkusele 2014.a. Merivat, mis peaks tänu värskendatud ilmele ja tehnilistele uuendustele veel mõningad aastad konkurentidele rünnakutele vastu seisma. 

Põgusad uuendused

Kõigepealt välisdisainist. Linnapildis ei eristu uus masin eelkäijast tegelikult kuigivõrd. Lisandunud on läikivat kroomi, iluvõre sai suurem ja järgib nüüd ühtset firmastiili ning tuled kaasajastati leed-päevatulede ja Opeli AFL (Adaptive Forward Lightning – adaptiivsed ksenoonesituled) süsteemiga. Valikusse lisandus 2 uut värvkatet ning loomulikult said uue kujunduse ka valuveljed. Sellega enam-vähem asi piirdubki.

Sisemuski pole esmapilgul läbinud suuri ümberkorraldusi. Minu salajane lootus, et ehk sai uudismudel Insignial kiitust pälvinud "nupuvaba" kasutajaliidese, ei saanud paraku tõeks. 

Keskkonsoolilt vaatavad endiselt vastu arvukad funktsioonklahvid, millega tutvumine esimesel korral päris kaua aega võtab.

Siiski pole kõik niivõrd vanamoodi kui pilgule tundub. Nimelt võttis Opel ka Merival kasutusele IntelliLink nime kandva meediasüsteemi, aga selle versioon erineb teatud määral Insignia omast.

Ometigi ühildub ka see nutitelefoniga, lubab kasutada häälkäsklusi ja näitab juhile uue kõrgresolutsioonilise 7-tollise ekraani abil hämmastavalt lihtsalt ja selgelt, kuhu järgmiseks pöörata tuleb. 

Ausalt öeldes oli Merival kasutatav navisüsteem üks parimaist, mida viimasel ajal kohanud olen. Ühtlasi saab nüüdsest Meriva juht kuvarilt ka tagurdamiskaamera pilti nautida. 

Jõuallikad

Proovisõiduks rivistati üles 2 versiooni – bensiini tarbiv 1,4-liitrine (turbo+automaat) ning 1,6-liitrine turbodiisel (manuaal). Esimene arendab 103 kW (140 hj) ja teise tehniliste andmete tabelist leiab vastavalt 100 kW (136 hj).

Iseenesest on ottomootor tuttav juba eelkäija kapoti alt – endiselt saab sama kubatuuri juures mitmeid erineva võimsusastmega versioone, osa turboga, osa ilma.

Küll aga on täiesti uus 1,6-liitrine õlipõletaja, mille eri variatsioonid asendavad mõlemad siiani pakutud diiselmootorid (1,3- ja 1,7-liitrise). Sealjuures tarbivad need varasemast vähem kütust, arendades samas suuremat võimsust ja pöördemomenti. Parimal juhul jääb näiteks CO2 pääst alla maagilise 100 g/km piiri.

Reklaamina Opeli saavutustele kõlab ka asjaolu, et uuendatud jõuallikad vastavad juba Euro 6 normidele, mis muutuvad kohustuslikuks alles 1. septembril 2015. a. Lisaks töötavad need vaikselt ega sunni omanikku liiga tihti tankalt külastama.

Ühtlasi saavad mõlema mootoritüübi austajad soovi korral otsustada 6-astmelise automaatkäigukasti kasuks, mille projekteerimisel pöörati nimetatud madala kütusekulu huvides enim tähelepanu hõõrdumise vähendamisele. 

Diisel naksakam

Kahest testiautost jättis käsikastiga diisel veidi parema mulje. Arusaadavalt on sellel rammu ottomootorist rohkem ja nõnda tundub isegi linnas kulgedes vajalik kiirendus olevat vaid jalaliigutuse kaugusel. Käigukang liigub varasemast täpsemalt ja vahetused toimuvad kiiresti ning mugavalt.

Automaadiga bensuka puhul peab vasakpöördeid ja reavahetusi veidi hoolikamalt planeerima, et mitte kaasliiklejaile tüli tekitada. Automaat on pisut uimasevõitu, aga lubab soovi korral juhil ka ise käike vahetada.

Vedrustus tundub pigem jäigapoolne, kuid ei muutu sealjuures ebamugavaks. Siiski naudib masin rohkem siledamat teekatet, mistõttu peaks kevadises Tallinnas ilmselt uue sõiduproovi korraldama – Brüsselis on üsna keeruline meie pealinnaga sarnaseid teeolusid leida.

Plusspoolele saab kanda täpse rooli ja madala mürataseme, mis sellise autoklassi kohta on tõepoolest suurepärane. Küllap andsid tulemusse oma panuse ka talvised lamellrehvid, aga uus Meriva on tõepoolest tähelepanuväärselt vaikne auto. 

Kokkuvõtteks

Opel Meriva oli ja on ka edaspidi nutikas väikeauto, mis tänu kavalale uksesüsteemile, suutlikele mootoritele ja kõrgele kvaliteedile võiks kuuluda iga pisema pereauto ostja soovnimekirja. Kvaliteedist rääkides ei tasu muuseas Meriva osas nalja visata, sest värske Saksamaa tehnoülevaatuse statistika järgi hoiab see 2-3 aastat vanade sõidukite osas suisa esikohta!

Hinnakirja silmitsedes leiab sobiva mootori- ja käigukastiversiooni ilmselt igaüks, kaubelda tasub aga müüjatega auto maksumuse üle, sest nii mõnigi konkurent on turul veidi madalama hinnaga. Siiski ei tohiks see olla põhjuseks Opeli salongist kaarega mööda kõndida, sest vahed pole suured ja nii mõneski aspektis võib uus Meriva teid ehk hoopis meeldivalt üllatada.

 

Argo Verk, Brüssel

Loe ka Meriva esialgsest proovisõidust!


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.