Proovisõit

Mitsubishi Outlander PHEV: esimene laetav hübriidmaastur

Võimalik kasutada ELMO kiirlaadijaid
Ühe laadmisega saab sõita kuni 60 km
Video: Mitsubishi PHEV ja sõit libedal

Mul pole seni olnud uusima põlvkonna Outlanderile palju midagi muud, peale hinna ja janu, ette heita. Meie teedele igati sobiv linnamaastur, mille nelikveoga mõnikord, pulli pärast, võib ka natukene (aga igaks juhuks ainult natukene) asfaltteelt maha keerata. 

Käepärane, tavapärane, ontlik 

Outlander PHEVi välimuses ja põhiolemuses suuri muudatusi ei esine. Ligikaudu 200 kg raskune akupakk, mis paikneb masina keskteljel, toob raskuskeset madalamaks ning muudab sõitmise juhilt täpsust nõudvamaks - libedal teel on väga hästi tunda, kuidas iga su valeotsust teravalt võimendatakse ja masin läheb kuhu tahab, kui teda ohjata ei mõista. 

Kahelt elektrimootorilt oleksin oodanud rohkem teravust ja särtsumat minekut, müügiosakond põhjendab, et tegu on “targa masinaga”, mis juhiga kaasa mõtleb ja vastavalt vajadusele (loe: gaasi andmisele) lükkab elektrimootorile lisaks taha kaheliitrise vabalthingava bensuka. 

Seega, tuleb leppida, et lapatsi nõudlikumal tallamisel võetakse elektrimootoritelt sõnaõigus ja mulle jääb ontlik veeremine ja teadmine, et PHEVe esialgu Tallinna ristmikel just väga mitu ei ole. 


“Kätte” istub Outlander kenasti, rool on täpne ja annab head tagasisidet, digitaalsed näidikud on loetavad, ehkki esialgu võtab harjumist “elektrikale” iseloomulik eputamine kõikvõimalike siniste ja roheliste kellade ja viledega ja nende hulgast vajalike üles leidmine. Aednike rõõmuks on kasvama pandud ka ökolehekese-seeme, mida siis vastavalt sõidustiilile kasvatada või närtsitada. 

Elektroonilise käiguvahetusega tuleb pisut harjuda, need käivad minu jaoks harjumuspärasest erinevalt, vastassuunas; ja laadimiskäikudele ei saa ma proovisõidupäeva lõppedes endiselt pihta. Ühesõnaga, see osa jääb igaühele avastamiseks. 

Salong on ruumikas, eesistujal on pisavalt võimalusi end paika sättida. Pikem inimene ilmselt tahaks paar sentimeetrit rohkem pearuumi, aga hädast aitab välja toolipadja madalamale reguleerimine. 

Elekter ja bensiin koostöös 

Põhimõtteliselt ei pea juht vaevama pead, mille pealt auto sõidab - sõltuvalt lapatsi vajutamise jõulisusest, langetab autoaju otsuse, kas kasutada ainult elektrimootoreid või anda bensukalt vunki juurde.

Linnas vaikselt veeredes peaks hakkama saama üksnes elektriga; ja sõltuvalt juhi oskustest, regenereerida oma sõiduviisiga energiat, on 12 kWh Li-ion patareipakiga võimalik liikuda ühe laadimisega kuni 60 kilomeetrit, kiirusel kuni 120 km/h. 

Kui akud on tühjad, saab need bensiinimootorilt laadima panna. Seejuures pole kütusekulu numbrit südamesse vaja võtta; mõistlikum oleks leida lähim ELMO kiirlaadija ja akudele särtsu anda. 

Maainimestele peaks PHEV hirmsasti meeldima, sest pimedatel elektrita öödel kehastub auto ümber generaatoriks - kui majas on olemas vastav pistiklahendus, saab PHEV akudelt võtta elektrit näiteks teleka vaatamiseks või külmkapi elus hoidmiseks. Elektrigeneraatori raha nagu maast leitud! 

Hind, mille peale ei peagi surnult maha kukkuma

Proovisõiduauto, 5-kohalise Outlander PHEV Instyle Navi hind on 48 900 €. Võtame siit maha 9000 € ELMO toetust ja saame hinnaks 39 900 €. 

See tähendab, et PHEV hind ei erinegi väga oluliselt “tavalise” Outlanderi omast ja on pistikhübriidide segmendis konkurentsivõimeline; pakkudes seni ainsana ka nelikveo võimalust. 

Oskuslikul pruukimisel säästab see auto päris tublisti kütuseraha, lisaks peaks lähiajal lisanduma ka soodsam PHEV versioon, mille hind ELMO toetusega jääb u 35 000 € kanti. 

Hooldusvälp on PHEVil kõigest 20 000 km, akudele ja elektrisüsteemidele annab tootja garantii viieks aastaks, läbisõidugarantii on 3 aastat ja 100 000 km. Esindusest tuleb PHEVile kaasa üle-Euroopaline MAP abipakett. 

Tehnilised andmed: 

1-astmeline automaatkäigukast 

Nelikvedu

Mootor: 2-liitrine R4, 16-klapiline DOCH MIVEC ECI-Multi

Võimsus: 89 kW (121 hj) / 4500 p/min

Pöördemoment: 190 Nm / 4500 p/min

Kütusepaagi maht: 45 l 

2 vahelduvvoolu püsimagnetiga sünkroonmootorit

Esimese ja tagumise el. mootori võimsus: 60/82 kW/hj

Esimese ja tagumise el. mootori pöördemoment: 195 Nm 

Kiirendus: 0-100 km/h 11,0 s

Tippkiirus: 170 km/h

Kütusekulu laetud akuga: 0 l/100 km

Kütusekulu minimaalselt laetud akuga: 5,8 l/100 km

Kütusekulu (keskmine): 1,9 l/100 km

Elektrikulu laetud akuga: 193 Wh/km

Elektrikulu minimaalselt laetud akuga: 13 Wh/km


Ylle Rajasaar

Loe MItsubishi Outlander PHEV-st ka siit ja siit!


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.