Proovisõit

Cadillac CTS: killuke ameerikalikku luksust!

Eelkäijast pikem ja laiem
Uuenenud CUE (Cadillac User Experience)
Esialgu vaid üks jõuallikas

Majanduskrahhidest räsitud, linnastunud maailm, januneb igapäevamuredest möödavaatamist, hedonismi ja piirideta luksust. Euroopa autotööstus on nooti tabanud, tulles järjepanu välja uute, mänguliste, üksnes sõidurõõmuks loodud masinatega.

General Motors on Euroopas üsna edukalt turustanud oma “praktilisi” brände – Opelit ja Chevrolet'd (mis tõsi küll, mingil arusaamatul põhjusel oma „pillid“ peagi kokku korjab) – kuid äsjasel Genfi autonäitusel anti tormihoiatus ka Cadillacilt: “uuestisündinud” sportsedaan, CTS on tulnud, et võidelda oma koha eest kiiretel ja kurvilistel teedel.

4,3 miljardit dollarit investeeringuid, tubli viisteist aastat sihipärast tööd – Kip Wasenko ja Simon Coxi Evoqist alanud revolutsioonil on aeg hakata tegema müügitulemust ning ameerikalikul luksuslikul sõidumõnul on aeg end Euroopas meelde tuletada. 

Rõhutatult jõuline välisilme 

Eelkäijast 127 mm pikema ja sentimeetri jagu (2911 mm) laiema teljevahega CTS “ilme” on see, mis algusest peale paelub. Saatanlik hüpnoos; kiskjalikult terava LEDiga pilk, mis pelutab ja kutsub ühtaegu; oma nurgelisuses ja sirgjoonelisuses kõneleb see jõust, kiirusest, paindlikkusest, võitmatusest.

Iseloomulikud, piki nina jooksvad, esiklaasiga pehme nurga all lõimuvad jooned meenutavad tõepoolest langevarjukupli tiivaprofiili; selgelt välja joonistunud “kulmukaar” libiseb mööda külgi aerodnünaamilistesse kaugustesse – kui oleks ka uputatud käepidemed, oleks pilt inseneri ja kunstniku harmoonilisest koostööst täiuslik.

Ja siis tuleb tagumik! Suur, kroomitud torudega, trapetsid, trapetsid, sirgjooned, paralleelid, mis ei kohtu kunagi. 18-tollised alumiiniumveljed ja sportrehvid on punktiks lausele, mis teatab: “Bravuur!”

Üldmulje: kandiline tilk! Kandiline, aerodünaamiline tilk! Sportlik, arvatavasti lihases, arvatavasti jõuline, ilmselgelt luksuslik rock'n'roll šikis ülikonnas. Ma ei tea, kas ma saan seda endale lubada, aga ma tahaksin!

Konservatiivne, pisut igav interjöör 

Esimene pilk salongile ja kohe saab selgeks, et siin on veel kõvasti arenguruumi – vastukaaluks bravuursele välimusele valitseb sisemuses rahu ja vaikus. Siiski, CTS tahavaatepeegli nimel oleksid konkurendid nõus alumiiniumi närima: see on tulevik!

Kadunud on raske plastmasservaga, eelajalooline monstrum- tahavaadet kujundab  elegantne, peene raamiga, nurk-nurgalt selgeks lihvitud peegelklaas. Suurepärane! Kaksteist plusspunkti ja konkurentidel, mida järele teha. 

Aga istudes tunnen kohe, et tahaksin istmepatja pikendada – ruumi säästmiseks on nii ees kui taga istmepadjad harjumatult lühikesed (pikendatav padi on Premium-varustuses). Kõik muu on enam-vähem, kui arvestame, et autos sõidab kuni neli, keskmist kasvu inimest: jagub pea-ja jalaruumi, istmeid annab kenasti reguleerida.

Plusspunktid saab esiistmete reguleerimise mugavus ja võimalus istme külgi “kandja” mõõtudele sobivaks sättida. 388-liitrist pakiruumi saab tagaistet kokku lappides laiendada, sportsedaan siiski külmkapi veoks ei sobi.

Salongi üldilme on konservatiivne, tundub nagu oleks disaineritel suurem osa aurust läinud CTS välimusele, sissepoole on jäänud põhiliselt kellad ja viled, natuke nahka, süsinikkiudu, kõrgläiget ja poleeritud plastikut.

Suur, hästi kätte istuv, labadega rool, elegantse kujuga käiguvaheti, 5,7-tolline ekraan ja hästi loetavad näidikud armatuuris, sealhulgas klaasile kuvatav oluline sõiduinfo – soliidne ja mugav. 

Ka koostekvaliteedile ei ole mitte kõige vähematki ette heita, õmblused on joonlauaga, liitekohad hoomamatud. Kokkuvõttes siiski, pisut igav.

Elektroonikavidinate rohkus lubab aimata, et isase välimusega sõiduvahendi tegelik sihtrühm on naised: käeviipega ja ka nupust avanevad ja sulguvad panipaigad, helesiniselt vilkuvad pistikud, mahe valgus peeglites, tagumikust “näpistav” rajalt eksimise süsteem – seda naised ostaksid. Ausalt!

Cadillaci “kunst ja teadus” kontsepti rosin, 8-tolline CUE (vabas tõlkes: Cadillaci omaniku elektroonikaelamus) – puutetundlik, “vastu puudutav”, viipe peale elavnev,  sinine infotainment-ekraan on CTSis loomulikult kesksel kohal ja sellega sõbraks saamiseks tuleb varuda aega. Sest õige rakenduse leidmine (või rakendunud navi naishääle vaigistamine) ei kulge esialgu üleliia lihtsalt.

Võiks ju küsida, mis sai vanadest headest nuppudest? Aga kui CUE kasutamine selge, siis nuppudest puudust ei tunne. iPhone'i omanikele peaks eriti rõõmu tegema Siri Eyes Free programmijupikese olemasolu. Melomaane rõõmustab kindlasti BOSE 5.1 Cabin Surround Sound System – Berliozi Symphonie Fantastique nüansirohkusest ei lähe ka kiirel sõidul midagi kaduma, Bose kohandab helitugevust ja nivoosid vastavalt kiirusele ja mürataustale. 

Esialgu vaid üks jõuallikas 

Taga- või nelikveolisele CTSile pakutakse nelja erinevat varustusastet, aga jõuallikatest on valikus esialgu vaid üks, turbo-bensiinimootor. CTSi kapoti all tuksuval 4-silindrilisel, kaheliitrisel turbol jagub 5500 pöörde juures jõudu 276 hobuse jagu, 400 Nm jõumoment jaotub üsna laiale, 1700-5500 pöördevahemikule.

“Tagumikutunne” tekib neliveolisega praktiliselt kohe, masin istub kindlalt vastu maad, vedrustus on pigem pehme, kui jäigalt sportlik. Gaasi andes mõtleb mootor murdosa sekundist ja siis läheb.

Juhtimise teeb kergeks ja täpseks elektriline, kiirustundlik roolivõimendi, aga lõbutseda neliveolisega üleliia ei saa, piiratud libisemisega tagadiferentsiaalil on turvalisusest oma arvamus.

Brembo® pidurdussüsteem on mugav ja turvaline, aga järsemal pidurdusel tuleb valmis olla, et iga kord reageerivad ägedalt ka automaatselt pingulduvad turvavööd. Kokkuvõtlikult on sõidus küll emotsiooni, aga see kõik on turvaliselt raamistatud. Ja janune! 

Linnas 11,9 l/100 km

Maanteel 8,6-9,8l/100 km 

Kokkuvõtteks 

Tagaveolise CTS sportsedaani hind algab 51 390 € ja kõige kallim, Premium varustuses neliveoline maksab hinnakirja järgi 61 652 €. Lähimatest võimalikest konkurentidest – Audi A6, MB E-klass, BMW 5. seeria, on CTS esmapilgul kallim.

Kui võrrelda tehnilisi parameetreid, siis võiks kõrvale tuua BMW 528 ja 528 Xdrive; ja pilt muutub. Kuigi CTSil on baasvarustuses rikkalikumalt mugavusvidinaid, aga hind on neil sarnane.

Seega, võimsus, kiirus ja luksus maksab ning kindlasti on neid, kes tahaksid vaheldust Euroopa masinatest või ongi “ameerikaliku seisukoha väljenduse” pooldajad. CTSi elektrooniliste mugavusvidinate rohkusele pole enamusel “eurooplastel” täna suurt midagi vastu panna. 

Proovisõidumasina andmed:

Cadillac CTS Sedaan  Performance 2,0T AT AWD

18 x 8.5-tollised 7-kodaraga poleeritud alumiiniumveljed, rehvid, P245/40R18 aastaringsed run-flat

Garantii 3 aastat või 100 000 km, kere garantii 6 aastat

Hind: 61 317 €

 

Meeldis: arrogantne välimus, tahavaatepeegel, helisüsteem

Ei meeldinud: janune mootor, konservatiivselt igavavõitu salong, jõuallikate valiku vähesus


Ylle Rajasaar


Loe ka Ylle teistest kohtumistest autodega.



Vaata autofirmade sooduspakkumisi