Proovisõit

Uuenenud Lexus CT200h: Identiteedikriis jäi seljataha

Sportlikkuse asemel mugavus ja luksuslikkus
Muudatused pigem kosmeetilist laadi
Hind alates 26 990 eurot

Paar aastat tagasi Lexus CT200h F-Sport versiooniga proovisõitu tehes tõdesime, et võimekas veermik ja “kurjalt” sportlik välimus lausa nõuavad kapoti alla midagi võimsamat, kui Toyota Priusel baseeruv ökonoomne, aga nõrgavõitu hübriidjõuallikas. Kel huvi, saab tervet lugu vaadata siit.

Samas peaks pisi-Lexuse sihtmärgiks olema hoopis mugavust ja kvaliteeti hindavad linnainimesed, sest just säärases keskkonnas pääsevad CT trumbid kõige paremini maksvusele. 

Seega vaevles auto esimene versioon inimtermineid kasutades niiöelda identiteedikriisi käes, suutmata päris täpselt otsustada, kes ta olla tahaks. 

Kosmeetilised uuendused

Üldises plaanis peab uue ja vana CT eristamiseks Lexustega üsna hästi kursis olema. Väljastpoolt leiab suurima muudatuse masina ninaosast, mida ehib uut firmastiili järgiv hõbeliistudega rõhutatud suur kaheosaline iluvõre. 

Tagantpoolt eristab autosid eelkõige veidi teise kujuga kaitseraud, samuti laiendati värvivalikut ning kruviti alla uue disainiga valuveljed, aga suures plaanis on muudatused siiski üsna kosmeetilised.

Salongiski peab parenduste leidmiseks hoolikalt eelkäija fotosid uurima. Selgub, et suurim upgrade seostub Media Display nime kandva multimeediaekraanig

a, mis meie turul kuulub nüüd kõigi CT-de standardvarustusse. 

Varasemalt sai ekraani vaid lisavarustuses olnud luksuspaketi osana. See-eest võis tookord muuta ekraani kaldenurka ning vajadusel seda üleüldse sulgeda, uus säärast võimalust ei paku.

Veel märkab silm pisemat infotablood näidikuteplokis, kuhu juhi suva järgi kuvatakse kas sõidukompuutri, raadio või naviseadme andmed. Lisaks pakutakse madalamas varustusklassis meediaseadistuste juhtimiseks mitte Lexuse puhul tavapärast arvutihiirt meenutavat padjakest (Lexus Remote Touch), vaid muudelgi markidel laialt levinud pöördnuppu.

Kahjuks ei õnnestunud viimase kasutusmugavust proovida, aga Remote Touch’i toimimisloogikat tundub olevat küll veidi parandatud ja süsteem töötab ilma eriliste etteheideteta. Suuremate Lexuste eeskujul lisati mugavuse huvides sellele ka koduekraani otseklahv. 

Kõike pilguga ei märka

Nüüd aga mudeliuuenduse kõige tähtsama osa juurde, mis jääb silma alt peitu. Nimelt tehti suurimat tööd astmeteta CVT-käigukasti ning auto veermiku kallal, samuti püüti oluliselt parandada CT mürasummutust. 

Kasutan sõna viimase juures sõna “püüti”, sest kohati ei saa tulemusega endiselt rahule jääda.

Vahest oli probleem ka testiauto 17-tolliste Yokohama’de rehvimustris, aga karedamal asfaldil salongi kostev kumin ja veeremüra ei sobi endiselt kuidagi kokku Lexuse imidžiga. Mõnel teelõigul võib autos tõepoolest kasvõi sosinal vestelda, kuid autos veedetud ligi 500 km jooksul tuli selliseid olukordi siiski ette küllalt harva.

See-eest võib igati rahule jääda parendustega CVT-kasti töös. Eelkäija puhul nurisesime situatsioonide üle, kus gaasi vajutades tõusevad mootori pöörded küll taevani, aga mingit sööstu auto poolt ei järgne.

Loomulikult ei saa täpselt sama jõuallikaga varustatud uus CT päevapealt jõulisemaks ning kiiremaks olla muutunud, aga rooli taga istudes mootori undamine ja “mineku” puudumine enam ei häiri. Küllap saab osa resultaadist kanda parema heliisolatsiooni arvele, aga ilmselt saavutati põhiline progress siiski läbi elektrimootori ja käigukasti karakteristikute optimiseerimise.

Ühtlasi võtan endale vabaduse kiita CT veermikku, mis lubab vaid kohati asfalti meenutava kattega kõrvalteelgi reisijatel ennast autos mugavalt tunda. Kui istmikuga saab veel aeg-ajalt aru, et riigiaparaadi poolt maanteedesse investeeritav summa peaks kordades suurem olema, siis rooli kaudu ei jõua juhini küll mitte ükski raputus, mida esiveolise auto puhul saab väga heaks saavutuseks lugeda. 

Eelkäijast odavam

Loomulikult ei ole maantee CT jaoks parim keskkond. Hübriidjõuallika trumbid ei pääse ühtlaselt 90 või 110 km/h liikudes kuigi hästi maksvusele. Või siiski? 

Nimelt leidub Eesti kõrvalteedel kuhjaga pisikesi asulaid, millest läbi sõites ja kiirust alandades auto ennast hoobilt täiselektrilisse EV-režiimi viib.

Nii veerebki CT ligikaudu kilomeetri pikkusest külakesest läbi ilma bensiinimootori abita. Tõenäoliselt see teatava säästu annab, kuid proovisõidu ligikaudu 5-liitrine kütusekulu pole tänapäeval enam midagi erilist.

Linnas aga olukord muutub. Aeglases liiklusvoolus ja ummikutes liigub CT vaid elektri abil ning selle tulemusena masina kütusekulu võrreldes maanteega ei erinegi. Linnatingimustes on aga nimetatud 5-liitrine tulemus juba absoluutselt suurepärane ning selleni küündivaid masinaid saab pea ühe käe sõrmedel üles lugeda.  Seega, keskmisest jõukamale ning luksust ja mugavust hindavale linnainimesele julgen CT-d kindlasti soovitada.

Iseenesest on CT täna ka hinna poolest varasemast kättesaadavam. Põhjusteks ühest küljest jeeni kursi langus, aga ka asjaolu, et varasemalt positsioneeris Lexus oma põhikonkurentideks 2liitrise diiselmootoriga premium-kompaktautosid. 

Karmimate saastenormide ja tehnika progressi toel on need aga tänapäeval muutunud 1,6liitristeks (downsizing pole ainult F1 teema!), mis üldjuhul tähendab ka veidi madalamat hinda.

Nii saabki Comfort-taseme Lexus CT tänapäeval kätte ca 29 000 euroga (varasemalt ligi 32 tuhat), aga loomulikult võib lisavarustuse nimekirja linnukesi tõmmates auto maksumuse kaugelt üle 40 tuhande ajada. 

Kokkuvõtteks

Esimene Lexus CT vaevles identiteedikriisi käes, püüdes turundusinimeste suu läbi paista sportliku kompaktsõidukina, evimata sealjuures kuigi palju selleks ambitsiooniks vajalikke omadusi. Uuenenud versioon seda viga enam ei tee – sportlikkus on unustatud, keskkonnasõbralikkus, mugavus ja luksus prevaleerivad.

Ja olgem ausad – nende teemadega saab Lexus suurepäraselt hakkama.

 

Meeldib: Nägus salong, kütusekulu linnas, mugav veermik

Ei meeldi: Rehvimüra


 

Argo Verk

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus ES

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Madalate jooksutuskuludega ruumikas sedaan, mis saab kiita suurepärase töökindluse ja tagaistme ees pakutava jalaruumi eest.