Proovisõit

Peugeot 308 SW: Aasta Auto mahukam versioon

Luukpärast pikema telgede vahega
Uued jõuallikad
Sõidab pehmelt ja mugavalt

Mõned autofirmad toovad oma uudismudeli erinevad keretüübid ostjateni kohe algusest peale, teistel saabuvad need riburadamisi müügile pikema aja vältel. 

2013.a. turule jõudnud uus Peugeot 308 võitis luukpärana alles hiljuti Euroopa Aasta Auto tiitli ja sel kevadel näidati rahvale esmakordselt ka universaalkerega versiooni. Luukpärast oleme põhjaliku sõiduproovi juba ilmutanud, seega pöörame siinkohal enam tähelepanu kahe sõsara erinevustele, aga juttu tuleb ka laienenud mootori- ning käigukastivalikust.

Luukpärast pikem telgedevahe

Peugeot 308 võlu seisneb suurel määral õnnestunud disainis, mis vastandub saksalikule maskuliinsusele ja nurgelisusele. Prantslaste lähenemine toob palju pehmema disainikeele ja rõhub eelkõige ümaratele vormidele. SW (Sport Wagon) mudeli esiosa pärineb loomulikult luukpäralt, aga muudatused ei seisne siiski ainult järsema kaldega tagaluugis või pikemas ülendis.

Tegelikkuses on SW tavamudelist tervelt 22 cm pikem, millest pool mahub telgede vahele. Ja see on antud masina juures märgilise tähtsusega, sest üks suuremaid etteheiteid 308-le on algusest peale olnud piisava jalaruumi puudumine tagaistmel.

Nagu öeldud, siis päris kõik pikenenud telgedevahest ei lähe küll vaid selleks otstarbeks, kuid reisijate olukord on siiski sedavõrd paranenud, et tagapingil istub ka keskmisest pikem inimene täitsa mugavalt. Eriti hea on autos viibida neljakesi, sest istme keskosa sai pisut kõrgem, muutes seal istumise ebamugavaks.

Autoklassi arvestades saab ülistada SW pakiruumi, mis parimal juhul mahutab suurepärased 610 liitrit ning seljatugede mahaklappimise järel moodustub veel pea 3 korda suurem sileda põhjaga (kauba)ruum.

Väike rool enam ei üllata

Juhtseadmed ei erine 5-ukselisest sõsarast kuigivõrd. 208-l debüteerinud juhi süles “istuv” väike rool enam furoori ei tekita ja 308 peal saab säärasest lahendusest vaid rõõmu tunda. 

Üle rooli jälgitavad näidikud pakuvad esmakordselt 308-ga tutvujatele üllatuse tagurpidi tahhomeetri näol ning on igati selged ja kergesti loetavad.

Osadele mootoriversioonidele lisavarustusena pakutav Driver Sports Pack muudab Dynamic Mode sisselülimisel “kellad” sportlikult punaseks, samuti kaasneb antud teguviisiga digitaalselt võimendatud mootoriheli, mis autos viibijates tõelise GTI tunde tekitab. Jäigemaks muutuv rool ja tundlikum gaasipedaal käivad loomulikult samuti asja juurde.

Peugeot i-Cocpit tähendab 9,7-tollist puutekraani, mis vabastab auto pea täielikult nuppudest keskkonsoolil. Eks inimene harjub kõigega, aga (nii nagu luukpäraski) tundub, et vähemalt kliimaseadme regulaatorid võiksid siiski traditsioonilisel viisil esindatud olla – kiiresti liikuvas autos nõuab ekraanil valikute tegemine liigselt tähelepanu.

Südikad “südamed”

Koos praktilise universaalkerega tutvustab Peugeot ka uusi jõuallikaid. Ottomootorite hulka lisandus PureTech nime kandev 3 silindriga 1,2-liitrine e-THP, mis arendab 96 kW (130 hj). 

Edaspidi on oodata ka sama jõuallika 110 hj versiooni. Uusi diisleid kutsutakse edaspidi nimega BlueHDI – nendeks on 1,6-liitrine (88 kW / 120 hj) ja 2-liitrine (110 kW / 150 hj).

Peale nõrgema PureTech’i ühilduvad kõik nimetatud 6-käigulise manuaalkastiga, aga esmakordselt saavad 308 ostjad soovi korral valida ka automaatse käiguvahetuse, mida pakutakse vaid kombinatsioonis võimsama diiselmootoriga.

Mõlemad õlipõletajad veavad südikalt ja annavad kütuseliigist märku vaid kohalt võttes ning madalal kiirusel. Maanteel vaibuvad kapoti alt kostvad helid pea sootuks ja üleüldse on 308 SW meeldivalt vaikne masin – isegi kiirteel 140 km/h kihutades võib kõrvalistujaga pea sosinal vestelda.

Suurima üllatuse serveeris mulle aga hoopis väike 3-silindriline PureTech mootor, mis kiirendamisel teeb küll tüüpilist kolmesilindrilise “kõrinat”, aga liigutab autot sellegipoolest vägagi asjalikult. Eriti peab kiitma paindlikku momendikõverat (230 Nm / 1750 pööret), mis juhti kogu aeg käiku vahetama ei sunni. Kütusekulugi jääb tehaseandmetel alla 5 liitri ning suures plaanis leidis see ka proovisõidul kinnitust.

Mugavusele orienteeritud

308 SW on selgelt pigem mugavusele rõhuv sõiduk ja seega ei tasuks sellest erilist sportlikkust otsida. Siiski võib arvestada, et masin loodi euroopalike standardite järgi, mis automaatselt tähendab muu maailmaga võrreldes pisut täpsemat roolisüsteemi ning jäigemat vedrustust, et sõit kiirteedel ohtlikuks ei muutuks.

Nii saabki 140-150 km/h kiiruse juures juht kasvõi vilet lasta ning ennast rooli taga mugavalt tunda, aga käänulisele mägiteele leidub kahtlemata paremaid valikuid. 

Kokkuvõtteks

Peugeot ootab 308 SW-lt palju. Luukpära hoiab läbimüügilt Euroopas oma klassi kolmandat kohta ja et prantslased loodavad edaspidi kasvatada SW osakaalu 308 kogumüügist tervelt kolmandikuni, siis tõenäoliselt ei piirdu ambitsioonid vaid lihtsalt poodiumikohaga.

Tänu eelkäijaga võrreldes 140 kg kaalusäästule ja madalamale raskuskeskmele sõidab uus SW vilkamalt ja rüüpab vähem kütust. 8 cm pikem ning 6 cm madalam kere tähendab lisandunud ruumikust ning paremat õhutakistustegurit (0,28).

Universaalmudeli hinnakiri stardib 15 490 euro juurest, mis võrdluses klassikaaslastega sobitub üsna hästi pakutavasse hinnaskaalasse. Igatahes on 308 SW nägusa disaini, hea varustuse ja suurepärase ruumikusega sõiduk, mis uute mootorite ja käigukastide toel peaks konkurentidel elu kibeda(ma)ks tegema.

Pisut jääb mind närima kahtluseuss, kas uustulnuk äkki hoopis 508-lt ostjaid vähemaks ei meelita? Sõidavad mõlemad asjalikult ja pikenenud teljevahe toel mahub nüüd ka 308-sse terve perekond oma pagasiga probleemideta ära. Mis iseenesest on ju suurepärane uudis, kas pole?

 

Meeldis:  Ruumikus, uued jõuallikad, disain

Ei meeldinud:  Kliimaseadmel võiksid juhtnupud olla


 

Argo Verk, Le Touquet - Tallinn


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 2008

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Teravaima juhitavuse, nelikveo või odavama hinna otsinguil tuleb konkurentide poole vaadata, aga 2008 trumpideks on omanäoline interjöör - mida ülejäänutega segamini ei aja - ning vaikne vedrustus, mis tagab väga hea sõidumugavuse ka konarlikel teedel.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)