Proovisõit

Uus Opel Corsa: naksakas väikeauto

Uus kolmesilindriline turbomootor
Kaks erinevat veermikuseadet
Esmaesitlus oktoobris Pariisis

Enne uue mudeli lansseerimist korraldavad autofirmad ridamisi testsõite, mille käigus kontrollitakse erinevate sõlmede koostööd, aga kuulatakse ka sõitjate tagasisidet, et peenlihvi andmise käigus asju veelgi paremaks teha.

Aeg-ajalt kutsutakse säärastele nn. valideerimissõitudele (validation drive) ka ajakirjanikke, kelle kogemused tootjatele marjaks ära kuluvad. Arvestades Eesti turu olematut mahtu, potsatavad säärased kutsed Maarjamaa kirjatsurade postkasti paraku üsna harva.

Seega võite ette kujutada minu heameelt, kui Opeli PR-osakonnast helistati ning pakuti võimalust Balti riikidest ainsana Saksamaale uue Opel Corsa eeltestile sõita.

Euroopas populaarne

Väikeautode ehk B-segment ei ole Eestis kuigi menukas, samas tõuseb selle populaarsus aasta-aastalt. Euroopa mastaabis aga jäävad väikeautod müügiarvude poolest alla vaid kompaktklassile. Seetõttu ei saa Corsa tähtsust Opeli jaoks kuidagi alahinnata. Seda enam, et viimase aasta-paari jooksul on pea kõik konkurendid oma mudeliuuendustega välja tulnud.

“E” mudelipõlvkonna Corsa ametlik maailma esmaesitlus toimub oktoobri alul Pariisi autonäitusel, aga mõnes suuremas riigis hakatakse tellimusi vastu võtma juba augustis-septembris. Eestis võib elusuuruses masinat esmakordselt tänaval kohata tõenäoliselt millalgi päris aasta lõpus.

Musta-valgekirju kleebise”tuuning”

Et esitluseni on palju aega, kandsid sõitmiseks pakutud eelseeria autod veel kleebistest kamuflaaži. Kabiiniski kaeti kinni kõik tähtsamad sõlmed peale rooli ja näidikuploki ning fotoaparaati lubati kasutada vaid ametlikul piltnikul. Tänu eelnenud instruktaažile teadis too täpselt, mis tohib pildile jääda ning mis mitte.

Opel Corsa ESeega ei saa siinkohal masina detaile kuigi põhjalikult kirjeldada. Suures plaanis tundub, et midagi revolutsioonilist Opelil plaanis ei ole – proportsioonid tunduvad eelkäijaga sarnased ja alles on ka iseloomuliku kujuga C-piilar. Päevasõidutuled võtavad loomulikult samuti ülejäänud sugulastelt malli. Esmapilgul tundub, et disainerite eeskujuks on olnud väikevend Opel Adam, mille iseloomulikke jooni siit-sealt aimata võis.

Armatuurlauas esitleti täiesti uue kujundusega näidikuplokki ning samuti Adamilt pärinevat 7-tollise ekraaniga keskkonsooli. Võrreldes praeguse Corsaga tundub sisemus loomulikult värskem ning kvaliteetsem.

Kohe algusest pakutakse nii 3- kui ka 5-ukselist kereversiooni. Kuna masinad saavad olema täpselt ühesuurused, sai lihtsuse mõttes ära proovitud just viimase tagaiste ning nurisemiseks põhjust pole – autoklassi arvestades jalaruumi jätkub ning lagi ei ahista. Kas uuendusena kaalutakse tulevikus näiteks ka universaalkere või Corsal baseeruva minimaasturi turule toomist, ei osanud (tahtnud?) tehase esindajatest keegi öelda.

Kolm silindrit standardiks

Testimasinaid liigutas Opeli uus bensiinil töötav 3-silindriline Ecotec turbomootor, mis 85 kW (115 hj) seades annab välja 170 Nm 1800 pöördel. Sama liitrist jõuallikat hakkab tulevikus saama ka 66 kW (90 hj) võimsusega. Juba suvel debüteerib see Adami kapoti all, jõudes sealt edasi Corsale, aga hiljem suure tõenäosusega ka Astrat liigutama.

Üldse tundub mulle, et kolme “pütiga” jõuallikad saavad juba lähiajal nii väikeautode kui ka kompaktklassi uueks standardiks. Võrreldes varasemate katsetustega on viimasel ajal valminud mini-mootorid igati jaksukad, ühtlase käigu ning nauditava helitaustaga. Kütusekulu osas annab ühe silindri puudumine loomulikult samuti positiivselt tunda.

Opel Corsa EÜhtlasi saavad Corsa turbomootoriga versioonid 6-käigulise manuaalkäigukasti. Automaadist või robotkastist veel ei räägita, aga tulemata ei jää ilma siduripedaalita eksemplarid kindlasti. Et uus tehnika on küll kergem (mootor näiteks tervelt 14 kg), aga sugugi mitte odavam, jääb baasmootorina Corsale alles ka vabalthingav 1,4liitrine jõuallikas.

Kaks erinevat veermikuseadet

Veermikus pole Opeli sõnul eelkäijalt üle võetud mitte ühtegi detaili. Tänu rohkele alumiiniumi kasutusele õnnestus auto raskuskeset 5 mm allapoole tuua, rööpme ja teljevahe kohta esialgu andmed puuduvad. Parema roolitunnetuse ja stabiilsuse huvides uuendati esisilla geomeetriat, muudeti amortisaatorite karakteristikuid ja tehti kogu vedrustamata detailistik jäigemaks. Kasutusele võetakse elektriline kiirustundlik roolivõimendi ja Boschi uusim ESP.

Esmakordselt pakutakse klientidele juba ostuhetkel võimalust valida, kas nad eelistavad sportlikku või mugavusele orienteeritud standardveermikku. Viimast saab veljesuurusega 14-16 tolli (14 tolli jääb küll ilmselt vaid puhtalt “hind alates” sõidukile, mida eelkõige armastavad suurfirmad pretensioonitute tööautodena), sportvedrustus tuleb ainult 16 või 17 tolliste ratastega. Ühtlasi erinevad ka versioonide rooliülekanded ning stabiilsuskontrolli seaded.

Sportlik ja lõbus

Kuna võrdluseks sai vaheldumisi sõita nii vana kui uue Corsaga, sai erinevustest sõidus üsna hea ettekujutuse. Ka standardveermik tundus imenatuke eelkäijast jäigem olevat, aga suures plaanis pakkus üsna head kompromissi täpse juhitavuse ning pehme kulgemise vahel.

See-eest sportseades masin väärib siirast aplausi! Uus Corsa heidab selle versiooniga kinda nii VW Polole kui ka Ford Fiestale, mida siiani väikeautode juhitavuse etalonideks peetakse. Eks lõpptulemus pannakse paika peenhäälestuse käigus, aga tagumikutunde järgi on masin paljulubav.

Peab muidugi arvestama, et eelseeria autod koostatakse käsitsi ning seetõttu ei käi kõik asjad päris samaväärselt seeriatootmises olevate sõidukitega. Näiteks kolmest sõita antud autost töötas käigukang perfektselt vaid ühel, ülejäänutel võis selle liikumise üle pidevat nurinat kuulda. Usutavasti loksuvad sellised pisiasjad testide käigus paika ning poest Corsat ostma minnes enam üllatusi ei kaasne.

Opel Corsa EMootor uriseb kapoti all vägagi südikalt, olles tasasel sõidul pea kuuldamatu, tuues samas kõrgematel pööretel kuuldavale autofänni kõrva paitavat saundi. Tõsi, hoolimata silindrite arvust loeb momendikõvera paikasaamisel enim siiski jõuallika kubatuur. Seetõttu veabki näiteks PSA sarnase konfiguratsiooniga jõujaam madalatel pööretel võimsamalt kui Opeli 200 cm3 võrra pisem mootor.

Nii tulebki näo naerule saamiseks hoida pöörded 3000 märgist ülevalpool ja mitte karta ka nelja või viiega algavaid tahhomeetri näite – Corsa tasub teile selle eest kuhjaga, sööstes naksakalt läbi kurvide kiirusel, mis kõrvalistujad ning lahtiselt autosse jäetud esemed mööda kabiini ringi lendama paneb.

Lõpetuseks

Nagu öeldud, ei saa nende käsitsi kokkupandud ja kinnikleebitud masinate järgi päris lõplikke järeldusi teha. Auto seadistamise ning süsteemide häälestamisega nähakse enne selle lõplikku turuletoomist veel palju vaeva. Siiski võib julgelt väita, et uus Corsa tuleb vanast nägusama interjööriga ning sõiduomadustelt palju-palju vingem.

Eks päeva lõpuks paneb asjad ikkagi paika hinna-kvaliteedi suhe ja selles osas on Opelil loodetavasti kõik trumbid taskus olemas. Vaatame sügisel, kas need võiduks vajalikul moel ka välja mängitakse.

Meeldib: sportveermik, liitrise mootori käitumine kõrgetel pööretel.

Ei meeldi: mootori jõuetus madalatel pööretel.

 

Argo Verk

Hornbach-Tallinn

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.