Proovisõit

Lexus RC F: mitte üksnes sõidunauding!

Tõeline driftimeeste unelm
V8 mootor, tagavedu, 477 hj, 4,7 s 0-100 km/h
Erilist rõhku on pandud mootori „soundile“

Äsja Eestisse jõudnud Lexuse tagaveoline sportkupee RC F on üks neist vähestest autodest, mis suudavad sõitjale pakkuda tipptasemel menüüd alates tõelisest sõidunaudingust kuni kõrvuhellitava mootori „soundini“ välja. Ja seda suuresti tänu ühele mehele.

Yukihiko Yaguchi –  inimene, tänu kellele on Lexus RC F just täpselt selline, nagu ta on. Konkreetse mudeli projektijuht, legendaarne Jaapani autoinsener. Kohtusime temaga Lexus RC F-i proovisõidul Hispaanias, kus ta sattus õhtusöögil istuma Balti autoajakirjanike grupiga ühte lauda, otse meie vastu.

Tõeline „helidisainer“

Pean piinlikkusega tunnistama, et kuni tolle õhtuni ei teadnud ma temast peaaegu mitte midagi. Kuid lisaks kõrgete insener-tehniliste teadmistega inimesele osutus ta ka erakordselt vaimukaks vestluspartneriks ning juttu jätkus kauemaks, väga erinevatel teemadel. Kuid üks, mis päeva lõpuks aitas minu jaoks kogu pusle kokku panna, olid meenutused tema varasematest „meistriteostest“.

Olime ju äsja naasnud ligi paarsada kilomeetrit pikalt testisõidult RC F-ga ning mitte kordagi ei olnud meil selle aja jooksul tekkinud mõtet lülitada tööle tema Mark Levinsoni 17 kõlariga audiosüsteemi, sest auto enda tekitatav „sound“ oli lihtsalt niiii hea!  Aga kuna Eesti-taolisest perifeeriast pärit ajakirjanikud satuvad väga harva selliste autodega sõitma, polnud me päris kindlad, kas see ikka on midagi nii väga erilist või ongi see tänapäeval endastmõistetav?

Selgus, et on ikka küll. Erilist. Yukihiko Yaguchi (pildil) on nimelt tõeline „helifriik“, kelle jaoks erinevad hääled on teadus omaette ja milles laveerides ning erinevaid katseid tehes tunneb ta end nagu kala vees. 

Just tänu sellele anti just temale omal ajal ülesandeks teha valmis maailma kõige vaiksem auto. Ja ta tegigi, Lexus LS 400.

Sellest, kuidas ta täpselt tulemuseni jõudis, rääkis ta pikalt ning sellest saaks suisa omaette loo. Kuid antud kontsekstis on oluline, et mõned aastad tagasi tuldi taas tema juurde ja öeldi, et nüüd tee maailma parima mootoriheliga auto. Mõeldud, tehtud! Ja ehkki tema on ka Lexus IS-F-i peainsener, keskendus ta soundi-teemale põhjalikumalt just RC F-i loomise ajal. 

Võimalused seinast seina

Mis imeloom see RC F siis selline on? Lühidalt, üks parimatest sportlikest kupeedest, millega ma üldse kunagi sõitnud olen: 5-liitrine V8 mootor, tagavedu, 477 hj, kiirendus 0-100 4,7 sekundit. 

Võimsust vahendab taratastele topeltsiduriga automaatkäigukast, mis on endastmõistetavalt roolisambalt labadega juhitavad. 

Omab seadeid, mida piltlikult võib nimetada JIVKE-ks, ehk "Juht Ise Vastutab Kõige Eest", just täpselt see, millest unistab iga driftimees. Lisaks IAOSAS, ehk "Isegi Ahv Oskab Selle Autoga Sõita" – kõik on elektroonika poolt keeratud nii turvaliseks, et ka absoluutne võhik tunneb end ringrajal Räikkonenina. 

Kõiki neid erinevaid seadustusi saime ka Ascari ringrajal proovida ning tuleb tunnistada, et kui võidusõitjast instruktor kõrvalistmel oleks olnud pisutki vähem pedant ja mõistnud, et esimest korda sellele rajale sattunult on veidi palju nõuda millimeetri pealt täpset sama kurvitrajektoori, millega tema on harjunud sõitma, oleks see jäänud ilmselt üheks mu elu parimaks sõiduelamuseks (vt loo lõpus olevat videot). 

Kui aga ringrajalt maha keerata, leiab temast ka täiesti inimlikuks seadistatava vedrustuse ning pakiruumi, kuhu õhtused poekotid kenasti ära mahuvad. Nelja sõbra ja koeraga piknikule just ei sõida, kuid selleks polegi ta mõeldud.

Ehkki neli istekohta on tal – küll tinglikult – siiski täiesti olemas ja kui kõrvalistuja enda tooli ettepoole tõmbab, siis mahub väiksem inimene tema taha isegi ära. Ehk „kaks ja pool meest“ saavad temaga ilma suuremate probleemideta lühema maa ära sõidetud. 

Üllatuslik ergonoomika

Minusugusele selgelt tüsedale mehele on selliste sportlike autode juures alatasa probleemiks kitsad korvistmed. 

Need on ehitatud klassikaliste (saledate ja võimalikult kergete) võidusõitjate jaoks ja mul tekib alati end neisse jõuga sisse surudes sügav kompleks. Rääkimata ahistavast ja pitsitavast tundest sõidu ajal.

RC F-i rooli taha maandusin ma aga nagu kodusesse tugitooli. Ja ma ei oleks osanud sellele tõsiasjale üldse mingit tähelepanu pöörata (märkad ju ikka neid asju, mis häirima hakkavad, häid asju pead endastmõistetavaks), kui Yaguchi poleks õhtusöögilauas selle peatüki eraldi teemaks võtnud.

Selgus, et kõrgtehnoloogilised istmed on esmakordselt disainitud sellistest materjalidest, mis kohanduvad ise vastavalt juhi kehakujule ning on keskendunud just ringrajasõidule ning juhi külgtoele. Ja no tõesti, need istmed on tõesti omamoodi insener-tehniline ime.

Samuti on ka kogu muu juhtseadmete ergonoomika hästi paigas ning sõidulusti ei sega mitte miski. Välja arvatud üks nähtus: puutetundlik „touchpad“, mille abil juhitakse infolustisüsteemi. See on sama, mis NX-il, kuid kui seal on võimalik ehk temaga lõpuks isegi ära harjuda, siis jäiga vedrustusega sportauto puhul on näiteks navigaatorisse tänavanime sissetoksimine sõidu ajal täiesti võimatu.

Juhilt nõuab see ilmselgelt liiga palju tähelepanu, kuid ka kaasreisija ei saa sellega hakkama. Tuleb teekonarus, näpp toksab kogemata vales kohas vastu puuteplaati ja hakka jälle otsast peale. Lõpuks ei jäägi üle muud, kui auto teeserva tõmmata. IS-ilt ja GS-ilt tuttav käepärane „hiir“ sobiks sellesse autosse igatahes oluliselt paremini. 

Kokkuvõtteks 

Loomulikult ei saa sellist autot odavalt. Baashind on 82 070 eurot ja sõltuvalt varustusest ulatub hinnakiri välja 95 470 euroni. 

Kuid ärgem unustagem, tegu on siiski Lexusega! Ning autoga, mis ei paku üksnes sõidu-, vaid ka unustamatut „muusikaelamust“. 

Kuivõrd see auto meie teedel populaarseks muutub, on muidugi juba iseküsimus. Ka autotootja ise tunnistab, et ega nad ootagi sellelt mudelilt teab mis suuri müüginumbreid. 

Pigem on eesmärk näidata, milleks Lexuse insenerid on võimelised ning pakkuda rahakamatele autoostjatele võimalust laiemast massist erineda. 

Meeldis: Sõiduomadused, võimsus, mootori hääl, juhi kehakuju järgivad sportistmed

Ei meeldinud: puutetundlik infokeskuse juhtplaat, hind


Tõnu Tramm, Ascari-Tallinn

 

Vaata ka videot sõidust Lexus RC F-ga Ascari ringrajal (heli rangelt soovitatav!)


 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.