Proovisõit

Uus Honda HR-V: legendist linnavurleks!

Väljast kaasaegne, seest ruumikas
Valikus üks diisel-ja üks bensiinimootor
Hind alates 17 990 eurost

1999. aastal nägi ilmavalgust Honda esimene väikeklassi krossover, HR-V. Tookord tundus see vastuvoolu ujumisena, sest väikeste linnamaasturite tõeline võidukäik hakkas tükk aega hiljem. HR-V-l on selles eduloos kindlasti oma roll.

Meeldejääva välimusega, maastikusuutlik, ruumikas ning mõistlike ülalpidamiskuludega HR-V, mille esimest põlvkonda kuni 2006. aastani väiksemate uuendustega müüdi, on tänaseks muutunud rariteediks, mida autogurmaanid oma garaaži alla ihkavad.

Kuigi vahepeal tegi Honda mudeli Fit põhjale valmis ka HR-V teise põlvkonna, läks see müügiks vaid valitud Aasia turgudel ning Austraalias ja Brasiilias. 

Meie siin saame tinglikult rääkida Honda HR-V teisest põlvkonnast Euroopas, mis jõuab turgudele aastal 2015. Eestis on uue HR-V hinnad juba teada, autosid saab eelbroneerida ning ka proovisõidule on end võimalik registreerida.


Välimus nagu igal teisel, mis peamine- Honda!

Ma ootasin uuelt HR-V-lt eripärase joone säilimist, täpsemalt, kandilist ja veidi tahumatut olekut, mis eristaks teda väikeste krossoverite segmendi laiast konkurentide massist. Aga selge see, et tootja tahab autot ennekõike müüa, mitte väljanäitusele viia ning nüüd näeb HR-V välja peaaegu nagu iga teine kõigesõitja- nuditud, ilustatud, kellade ja viledega kaunistatud.

HR-V kontseptsioon on omas segmendis senikogematu kombo, kus kujustajad on ammutanud inspiratsiooni kupeest ja maasturist ning need kaks omavahel kokku joonistanud. Mis tähendab, et HR-V-s on seespool rohkelt ruumi ja väljaspool küllaldaselt seda, mis võiks ahvatleda just noori autot ostma.

Kui otsida eripära, siis ehk tagumiste uste ülanurka uputatud käepidemetest ja tagaosast, mis näeb oma bumerangikujuliste tulede ja nurgelise kujustusega (eriti teatud nurga alt külje pealt takseerides) välja nagu… üks teine, luksusbrändi staatuses jaapani konkurent. Antenni-haihammast katusel ei saa samuti tähelepanuta jätta.

Olgu peale. HR-V üldmulje on väga viisakas ja kaasaegne. Ehkki konkurentide rivi on pikk, võib tulevikku üsna julgelt ennustada. Kui hinnas pistab HR-V ninad kokku Dacia Dusteriga, siis oma välimusega meelitab ta tõenäoliselt uudistama mõnegi senise Nissan Qashqai ostja.

Honda-märk ning teatav väline sarnasus suurema velle, CR-V-ga mõjub eestlastele miskipärast nagu palderjan kassile. Ostetakse; ja mitte lihtsalt niisama vaid ikka kimbukaupa, sealjuures mõistlikku varustustaset eelistades. Justkui teades eestlaste praktilist meelt, on HR-V uue generatsiooni loojad teinud auto piisavalt ahvatlevaks ka odavama hinnaskaala eelistajale.


Palju ruumi ja juba tuttav infolustikeskkond

HR-V üks suurim pluss minu silmis on seesmine ruumikus. Juhi töökoht ei hiilga just üleliigse ergonoomilisusega; ehkki rool-nupud-kangid ja isegi ECO nupp on käeulatuses ja tarbitavad, siis iste tundub ebakonkreetsena. See-eest mahub autosse, lisaks juhile, kuni neli enam-vähem normaalmõõdus sõitjat ning tagumise istme rahval ei tule kurta ei jala-ega pearuumi nappuse üle.

Honda maagiline istmemäng (Magic Seats) on HR-V-s samuti olemas, olgu tänatud insenerid! Mugavuspagulane võib eri variatsioone kasutades istmete alla, vahele, panipaikadesse, ära mahutada kogu viletsa suusailma talumiseks vajaliku varustuse. 470- liitrisest pakiruumist saab istmeid soputades kiirelt pooleteise kuupmeetrise ratastel maja, kuhu paigutada nii reisikohvrid kui bikiinid rannailma skautimiseks.

Salongi üldilmet võiks viisakalt nimetada kergesti hooldatavaks. Plastikut on palju ning kohati jätab see robustse mulje, eriti riivab silma rohmakas armatuurlaud.

Omaette teema on Garmini-põhine navi- sama sell, mis mind “rõõmustas” uuenenud Civicu puhul- teejuht on aeglane, pilt rasvaselt ja kirkavärviliselt loetamatu ning kombos Honda puutu-näpi-koputa infolustikastiga lisab sõidule omapärase, üllatusteks valmis pingenoodi.

Et meie maanteeamet on lubanud lisada kõik teeteated Waze'i, siis soovitangi kasutada pigem oma nutiseadme programmi, mille tegelikult saab ka MirrorLinki kaudu kuvada HR-V infoekraanile.


Kolm varustustaset ja kaks jõuallikat

HR-V puhul saab valida kolme - Comfort, Elegance ja Executive- varustustaseme vahel. Baastasemel on juba metallikvärv, 16-tollised valuveljed, automaatne kliimaseade, püsikiirushoidik ja palju muud, eluks (mitte nii) hädavajalikku.

Sestap usub tootja kaubaks minevat kõige enam keskmises varustustasemes HR-Vsid, kus põhipakile lisaks saab kaasa 7-tollise Honda Connect infolustikeskuse, kaugtulede automaatse lülituse, kokkupõrkehoiatuse jpm. Executive-tasemel on olemas nahk-tekstiilistmed ning avanev panoraamkatus. Paraku jääb armatuuri plastik ikka mittemoodsalt robustseks ning auto üldilme hinnasildile vastavaks.

Esialgu tuleb HR-V turule vaid esiveolisena. Ning ka jõuallikaid, mille vahel valida, on üksnes kaks: 1.5-liitrine, 130 hj i-VTEC bensiinimootor ning 1.6-liitrine i-DTEC diiselmootor, mil jõudu kuni 120 hj. Mõlemad mootorid vastavad Euro6 normidele.

Meie proovisõidul Portugalis ilmutas teatavat edasiminekuvalmidust muidugi 1.6-ne diisel. Civicult tuttav diiselmootor tundus HR-V-l lärmakas ning “poos” end esimese ja teise käigu vahel kinni, automaadiga sõit aga jättis iseloomutu ja tuima mulje.

Bensukaga mägirada sõites läksid kasutusse vaid kuuese käsikasti esimesed kolm käiku. Seda miinuste jada võib jätkata, tõsi on see, et Eesti lauskmaal piisab 1.5-liitrisest bensiinimootorist täiesti; kes tahab särtsakamat minekut, valib diiselmootoriga masina. Ilma ei jää ka mugavuse ihalejad- bensiinimootoriga HR-V-d saab tellida ka koos CVT-kastiga.


Kokkuvõtteks

Honda HR-V peaks kenasti sobima eestlaste linnamaasturi-armastust soosivasse kuvandisse. Väljanägemiselt kena, seest ruumikas, hinna poolest rahakotisõbralik.

Eeldades, et kõige paremini läheb kaubaks keskmise, Elegance-varustustasemega 1.5-liitrise bensiinimootoriga HR-V, tuleb selle eest välja käia 17 990 eurot. Võtmeta käivituva, leed-tulede ja panoraamkatusega Executive'i hinnad algavad 22 990 eurost. Täpsema hinnakirja leiab siit.

3 aastat korralikku garantiid ning suhteliselt hooldusvaba tulevik teevad HR-Vst ahvatleva sõiduki neile, kes kaaluvad peresse või paarisuhtesse esimese auto soetamist.

Meeldis: mõnus välimus, ruumikus

Ei meeldinud: jõuallikate vähesus

Ylle Rajasaar

Tallinn-Cascais-Tallinn


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Honda Civic

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kümnenda Civicuga on hea sõita ja lisaks on sellel ette näidata ka suur pakiruum ja korralik baasvarustus. Head muljet rikub nigela lahutusvõimega puutetundlik lustikummuti ekraan, mis ei hiilga kiiruse osas ja millel peegelduv valgus segab samuti selle kasutamist.