Proovisõit

Toyota Land Cruiser: värskendust kapoti alla

Uus 2,8-liitrine D-4D diiselmootor
6-käiguline automaatkast
Hind alates 38 620 eurot

Land Cruiser on Toyota jaoks väga tähtis mudel. Kuigi müügiarvult pisematest sõsaratest maas, demonstreerib see ikooniline üle 60-aastase ajalooga džiip Toyota pärandit ja ambitsiooni suurepäraste maastikuautode tootjana. 

Pealegi "pärismaasturite", ehk M1G klassi sõidukite seas, on Land Cruiser 150 olnud Eestis turuliider juba nii palju aastaid, et teisiti ei oskaks enam ette kujutadagi. Mullu näiteks müüdi seda 286 autot, ehk rohkem kui Škoda Superbi või Ford Focust, jäädes vaid kümnekonna autoga alla Volkswagen Tiguanile.

Seekordne uuendus puudutab peamiselt jõuallikat ning käigukasti, väljast jäi auto endiseks. Kere värvivalik sai täiendust metallik-punase näol ning salongi lisandus kahetoonilise pruuni-musta nahksisu võimalus. 

Lisaks asendati vana lusti- ja infosüsteem Toyota uusima Touch 2 seadmega. Muus osas endiselt tegemist väga ruumika masinaga, kus 5 reisija tarvis jagub nii pea-, kui jalaruumi ja ka pagas saab turvaliselt autosse paigutatud. Endiselt saab Land Cruiserit soovi korral ka 7-kohalisena. 

Euro 6 jõuallikas

Euroopa mastaabis soetab üle 70% ostjatest diiselmootoriga džiibi, mistõttu uus mootor puudutab tegelikult enamikku Land Cruiseri kliente. Senise 3 liitri asemel saab masin nüüd hakkama 2,8-liitrise jõuallikaga, mis endiselt evib 4 silindrit.

130 kW/177 hj ning 450 Nm (automaadil, käsikastiga varustatud autodel on pöördemomenti 30 Nm võrra vähem) peavad tagama piisava mineku ja eelkäijaga võrreldes parema kütusekulu. Ning mis tootja jaoks eriti tähtis – tulema toime Euro 6 saastenormiga.

Maksimaalne moment on saadaval alates 1600 pöördest, mis loomulikult tuleb igati kasuks maastikul liigeldes, aga ka maanteekiirustel möödasõite sooritades.

Üldmuljena tuleb tõdeda, et jõuallikas eeldab küllalt rahulikku ning ettenägelikku sõidustiili, mis tegelikult sobib hästi kokku kogu Land Cruiseri olemusega. Kiire rapsimine, kiirendus-pidurdus stiilis sõit pole kindlasti selle Toyota pärusmaa.

6-käiguline automaatkast mängib mootoriga kenasti kokku, käiguvahetused on sujuvad ning õigeaegsed ja juhil on kerge mootori pöördeid vajalikus vahemikus hoida. Kogu kooslus töötab meeldivalt vaikselt ning märkamatult, mida saab alati pidada eeskujuliku inseneritöö näitajaks.

Kütusekuluks teatab tootja testiauto näitel keskmiselt 7,4 l / 100 km, aga sellesse tuleks suhtuda pisikese reservatsiooniga – nagu ikka tehaseandmete puhul. Rasketest teeoludest rääkimata – ka maanteesõidul mõjub suur auto külgtuulele nagu puri, viies sealgi tegeliku kulu lubatust palju kõrgemaks.

Touch 2

7-tollise puutekraaniga Toyota Touch 2 hõlbustab auto suhtlust mobiiltelefoniga ja pakub ka selget tagurduskaamera pilti. 

Seade oskab näiteks saabunud SMS-e valju häälega ette lugeda,  aga arusaadavat tulemust ei tasuks siiski oodata eksperimendi korras proovitud leedu või eesti keelega.

Go Plus navisüsteemiga varustatult näitab ekraan 3D formaadis kaarti, leiab hõlpsasti huvipakkuvaid kohti ja visualiseerib marsruudijuhised liiklusmärkide või sõiduskeemide abil.

Vajadusel ühendub süsteem ka kasutaja telefoni loodud hotspotiga, pakkudes nii kogu online funktsionaalsust. Siia alla liigituvad näiteks ilmateade, kütuse- või parkimiskohtade info. 

Maastikule mõeldud

Land Cruiseri puhul pole mõtet rääkida masina käitumisest siledal teel. Asfaldil sõitmiseks leidub kahtlemata paremaid sõidukeid. 

See öeldud, peab siiski nentima, et LC on ka maanteel igati pehme ja mõnus liikumisvahend, aga kiiruse kasvades hakkab kurvilisel teel mass ja pehme vedrustus siiski oma mõju avaldama.

Keerates aga kruusateele või veel parem – päris maastikule – on Land Cruiser hetkega omas elemendis. Suured rattad, kõrge kliirens ja pika käiguga vedrustus on siin igati teretulnud ning suur Toyota liigub väärika enesekindlusega. Rooli ülekanne on just parasjagu aeglane, ja pedaalid mõnusalt “tundetud”, tehes manöövedamise takistuste vahel lihtsaks.

Maastikusõidu abisüsteemid nagu Crawl Control või Multi-Terrain Select koos aeglusti ja keskdifri lukustusega aitavad Land Cruiseri kohtadesse, kuhu jalagi on keeruline jõuda. Islandi laavaküllane maastik pakkus piisavalt väljakutseid, aga LC ületas teele seatud takistused enesekindlalt ning probleemideta, olgu tegemist siis liivavälja, kivikõrbe või lahtiste kivikestega kaetud mäenõlvaga. 

Kokkuvõtteks

Uuenenud Land Cruiseri hinnad stardivad 38 620 euro juurest. Varustustasemeid on endiselt 4 – Standard, Luxury, Executive ja Premium ning soovi korral saab varustust kombineerides masina hinna palju kõrgemale ajada. 

Siiski pakub Toyota soodustingimustel mitmeid tehnika- ja varustuspakette, mis võimaldavad ka lahjema taseme auto endale meelepäraseks muuta, maksumust seejuures kontrolli all hoides.

Läti kolleeg küsis mult intervjuud võttes, mida arvan Land Cruiseri tulevikust ja kas praeguse asfaldi-SUV vaimustuse tuules ehk päris-maasturite ostjaid väheseks ei hakka jääma. Mulle endale tundub, et Toyota puhul see nii ei ole. Esiteks pakub LC midagi, mida parketimaasturitel pole – tõelist maastikuvõimekust ja teatud ostjatel läheb seda endiselt tarvis.

Teiseks jaksab Land Cruiser enda järel vedada vajadusel kuni 3-tonnist järelhaagist, mis teeb selle taaskord paljudele ihaldusväärseks. Ning kolmandaks on lihtsalt tegemist suure ja mahuka pereautoga, mis ei kohku ära ka metsaveo rasketehnika sõidujälgedest ning viib juhi tõenäoliselt kaugemale, kui enamus pakutavast kraamist konkurentide salongides. 

Meeldib: Maastikusuutlikkus, ruumikus, mootori ja käigukasti koostöö

Ei meeldi: Jõuallikas võiks veidi võimsam olla


 

Argo Verk, Island-Tallinn



 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.