Proovisõit

Uus Opel Astra: ikka edasi, tähtede poole!

Kergem ja tugevam kere
Pigem premiumile omane varustus
Hind alates 14 490 eurost

Nagu poliitikas nii ka autoajaloos otsitakse järjepidevust ning lugu, mida jutustada. Opel Astra loo saab lühidalt kokku võtta umbes nii: aastal 1936 veeres tehaseväravast välja esimene Opel Kadett ja hakkas sestpeale kiirelt südameid võitma. Muuhulgas Venemaal, kus 1947. aastal alustati Opel Kadett K38 põhjal tootma Moskvitš 400-t.


1991. aastal võeti vastu otsus, ühtlustada Opeli ja sõsarbränd Vauxhalli nimepoliitika ning nimetas Kadeti ümber Astraks. 


Astra jätkas senist edulugu. 2015. aastaks on maailmas ühtekokku müüdud rohkem kui 24 miljonit Kadett-Astrat. On aeg, tuua turule üheteistkümnes põlvkond, Opel Astra K.


Opel Astra K maailma esmaesitlus toimus tänavusel Frankfurdi autonäitusel. Vaid loetud päevad enne suurnäitust toodi viieukseline C klassi luukpära korraks ka eesti ajakirjanike ja edasimüüjate vaateulatusse.


Esmamulje uuest autost oli igati positiivne- eelkäijast kuni 200 kg kergem, aerodünaamilisem ja rikkalikult mugavusvarustatud Astra on kahtlemata ülikõva konkurent teistele sama segmendi sõidukitele. Oktoobri alguses Austria ja Slovakkia teedel toimunud proovisõidusündmuseks olid seega ootused üles köetud.




Väljast väiksem, seest ruumikam


Astra K loojad on ammutanud inspiratsiooni Opeli Monza-nimelisest ideeautost. Kõige äratuntavam element on “hõljuv” tagapiilar, mis justkui kergitab katust kõrgemale ja loob seeläbi illusiooni suuremast autost, kui Astra tegelikult on.


Viieukseline Astra on 4370 mm pikk, seda on eelkäijast 49 mm vähem. Teljevahe on kahanenud 23 mm, 2662 millimeetrini, kõrgusest on maha läinud 26 mm- auto on 1485 mm kõrge. See eest salongis on ruumi varasemast enam: esireas 15 mm (kokku 805 mm) ja tagareas 35 mm (kokku 904 mm) rohkem.


Proovisime järgi, tänu juurde tulnud jalaruumile võib Astra tagaistmel kolm saledat inimest end täiesti normaalselt tunda. Ees, kõrvalsõitja istmel jäi ruumi niipalju üle, et oleks võinud vabalt mõne lemmiklooma kaasa võtta.



Panipaigandusega on nii nagu enamasti uutes sõidukites- suurt veepudelit pole kuskile panna ning esiistmete vahelisele käetoele mõlemad sõitjad oma kätt mugavalt toetama ei mahu. Pakiruumi on see-eest parasjagu, tagumisi istmeid alla lappides saab ruumi juurdegi tekitada.


Opeli istmed on üldiselt istutavusega silma paistnud. Kes ihkab keresõbralikku luksust, saab Astrale tellida füsiloogide ja teadlaste koostöös loodud ergonoomilised AGR1 esiistmed: istmemälu, -tuulutus ja -soojendus ning massaažinupp- mida kõike on ilusaks eluks vaja! Kui peres on rohkem kui kaks liiget, tasub mõelda tagaistme soojenduse tellimisele.


Turvavarustuse osas soovitaksin kaaluda lisavarustuse nimekirjast kolmanda põlvkonna Opel Eye kaamerasüsteemi koos liiklusmärgituvastusega, sõidureast lahkumise hoiatusega ja pikivaheindikaatoriga / otsasõiduhoiatusega ning automaatpidurdusega. Igapäevaselt teevad need abilised elu oluliselt lihtsamaks.


Uudseid mugavusvidinaid on salongis veelgi- end kasutaja järgi kohandav kliimaseade, AirWellness salongilõhnastaja, meeleoluvalgust plinkivad leedribad- nendeta ei oskaks elu vist ettegi kujutada… kui rahakott seda kõike lubab.




Korrastatud infoväli ja traadita internet.


Olen Opelile siiani ette heitnud infovälja nupuplahvatust- selleks, et õiget funktsiooni üles leida, on kulunud kõvasti aega “näpi mind”, “puutu mind”, “keera ja pööra mind” käskluste omandamisel ja meeldejätmisel.  Uues Astras on kõik natukene parem, lihtsam, loogilisem.


Infoväli on jagatud kolme ossa: olulisem info kena graafikaga juhi silme ees armatuuritabloodel, navi ja meelelahutus keskkonsoolis ning kõige vajalikumad funktsiooninupud keskse ekraani all. Näeb täitsa kena välja ka.


7-tollise puutetundliku ekraaniga uue põlvkonna 4.0 IntelliLink info-ja meelelahutussüsteem on Astral standardvarustuses alates Enjoy-tasemest. Eriti tervitatav on nutitelefoni omanike jaoks võimalus, integreerida IntelliLink Apple CarPlay või Android Autoga.



Astra on esimene auto Euroopas, mis saab varustatud OnStar sidetehnoloogiaga. Eestisse peaks see jõudma 2016. aasta sügisest alates. OnStar pakub Astra reisijatele ööpäevaringset kaitset ning esimesel aastal on selle kasutamine ka tasuta.


Tahavaatepeegli kohal hakkab paiknema nupp, millele vajutades läheb kõne automaatselt abikeskusse, kus siis, vastavalt olukorrale, saadetakse välja autoabi, kiirabi või politsei. OnStar on Dynamic ja Innovation varustuses standardis, teistele lisavarustusena.


Üks huvitav igapäevane lisafunktsioon on OnStaril veel- see muudab Astra liikuvaks wifi-väljaks. Võimalus kaassõitjatele, teha autos tööd ning lastele vaadata youtube'ist multikaid või mängida mänge. Maakodus võib aga wifi-auto asendada edukalt senist traadita interneti teenusepakkujat- lülitad OnStar-i sisse ja oledki internetis. Vähemalt aasta jagu on Astra-internet odavam kui tavaline 4G-pakett.




“Mõtlevad” ent närvilised tuled


Esmakordselt on väike-keskautode segmendis ühel sõidukil LED-maatrikstuled. Opel Astra on loonud mugavuslisa, mida seni kohtas vaid luksusmudelites. Uue tehnoloogia hind ei ole kallis – Opeli IntelliLux LED®  süsteemi hinnad algavad 1100 eurost (jaehind Baltikumis koos käibemaksuga).


Maatrikstulede eeliseks on nende “isemõtlemise” oskus ning võimalus, sõita kaugtuledega nii, et need ei pimesta kaasliiklejaid. Vastavalt vajadusele lülitatakse tulede erinevad segmendid automaatselt sisse või välja, objektide tuvastamine 80 km/h toimub umbes 40 m enne kui neid näeb juht. Juhi jaoks tähendab see ligi 2-sekundilist lisareageerimisaega, mis ohuolukordades on piisav, et õnnetus ära hoida.



Astra maatrikstulede süsteem on mõnevõrra erinev sellest, mida oleme harjunud premium-klassis nägema. Nimelt ei ole siin tegu liikuvate leedelementidega vaid esilaternatesse on paigaldatud 16 eraldiseisvat leedelementi, mis vastavalt olukorrale sisse või välja lülituvad. Näiteks vastutuleva sõiduki puhul hakkab autoaju leedelemente ükshaaval kustutama ja sisse lülitama.


Vähemalt esialgu on selle pidevalt “mõtleva” tulemölluga harjumatu sõita. Öisel teel on juhi tähelepanu pigem kustuvatel-süttivatel leedidel kui teel toimuval. Ja see on häiriv. Inseneride sõnul harjub leedidega mõne aja pärast ning siis saab nautida ka maatrikstulede eelist liikluses.




Neli jõuallikat ja automaatkast diislile


Baastasemel saab Astra 77 kW/105 hj kolmesilindrilise 1.0 ECOTEC otsesissepritsega turbo-bensiinimootori. Selle kütusekuluks lubab tootja Start/Stop funktsiooni ja Easytronic 3.0 automaatkäigukasti olemasolul 4,2 l/100 km ja CO2 päästu kõigest 96 g/km. Mägiteedel sõites jäi kütusekulu 5,6-liitri kanti, linnatänavatel seigeldes tõusis 6,1 liitrini 100 km kohta. Eesti lauskmaal ökolt sõites saab arvatavasti kätte ka tehase lubatud numbrid.


Diiselmootorite valikus on uue põlvkonna 1.6 CDTI ECOTEC mootori 70 kW/95 hj ja 100 kW/136 hj versioonid, mis 6-käigulise manuaalkäigukastiga kombineerituna tarbivad keskmiselt alla 4 liitri kütust 100 kilomeetri kohta. Uudisena saab 136-hobujõulise, 1.6-liitrise diiselmootoriga koos võtta ka 6-käigulise automaatkasti.



See on hea uudis neile, kelle põhiosa sõitudest toimub linnaliikluses. 6-käiguline kast on pisut aeglane ja mitte üleliia konkreetne keerulisemates teeoludes, aga tipptunnil linnas on temast kõvasti abi. Samas jõuallikale ei saa küll midagi ette heita; kui, siis ehk kütusekulu, mis esialgu, “lahti sõitmata” on tehase lubatud numbrist liitrijagu suurem.


Tänu kaalukaotusele on uus Astra oma eelkäijast säästlikum – keskmine kütusekulu on vaid 3,7 l/100 km (vs. 3,9 l) ja CO2 pääst 99 g/km (vs. 104).  Kiirendus on parem: 100 kilomeetrine tunnikiirus saavutatakse vaid 9,6 sekundiga (0,7 sekundit kiiremini) ja viiendal käigul 80 km/h-lt 120 km/h-ni kiirendatakse 8,2 sekundiga ehk eelkäijast tervelt sekund kiiremini.



Omas segmendis tugev (ja mitte kallis) tegija

Väike-kesklassi autode segmendis on konkurents tihe. Astra peamise võistlejana nimetab tootja VW Golfi ja Ford Focust, aga üha rohkem ka Škoda Octaviat ning Peugeot 308't.


Opel Astra K võib valida neljas varustusastmes, odavamast kallimani: Selection, Enjoy, Innovation, Dynamic. Kõige müüdavama, keskmises varustuses Astra hind algab Eestis 14 490 eurost. Kõige kallim, Dynamic varustuses, 1.6-liitrise diiselmootori ja 6-käigulise automaadiga Astra hind algab 20 690  eurost.


Kuna tegu on sõidukiga, millele on peale pandud praktiliselt kõik mugavus-ja turvalisuslisad, siis tõenäoliselt polegi palju rohkemat juurde vaja tellida, kui siis nutirakenduse CarPlay või Android Auto. Lisaks annab tootja üle-Euroopalise 4-aastase garantii või kuni 120 000 km läbisõidupiiranguga garantiid. ja wi-fi välja ootame.


Uut Astrat luues püstitas Opel ambitsioonika eesmärgi: pakkuda soodsa hinnaga uusimat tehnoloogiat ja varustust. Tulemuseks on suure arenguhüppe teinud uus Opel Astra, mis on kerge ja hästi manööverdatav ning omas klassis üks atraktiivsemaid sõidukeid.




Meeldis: ruumikus, juhitavus, selgem infoväli

Ei meeldinud: maatrikstuled


Ylle Rajasaar

Tallinn-Bratislava-Viin-Tallinn



Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.