Proovisõit

Hyundai i30 Turbo: kiirelt, stiilselt ja murevabalt

Hyundai i30 läbis mudeliuuenduse
Lisandus uus ja sportlik Turbo versioon
Viis aastat garantiid ilma läbisõidupiiranguta

Hyundai kohendas äsja oma i30 välimust ning tõi valikusse stiilse ja võimsa turboversiooni. Koos tootja hiljutise teadaandega, et Euroopas hakatakse pakkuma kogu oma mudelivalikule viieaastat garantiid ilma läbisõidupiiranguta, on see kokku üsnagi atraktiivne pakett.

Uuenenud välimus ja tehnika

Kuid alustagem tähtsamast: kogu Hyundai i30 mudelivalik sai uue näo ja tuleb tõdeda, et meikijad olid sedapuhku oma ala tõelised profid. Erinevus torkab silma juba kaugelt ja selgelt, kui aga lähemalt vaatama hakata, siis tegelikult ei ole vahet muud, kui uus radiaatorivõre.  

Lihtsalt enne domineeris i30 ninaosas üks suur ja lai kerevärvi liist, mille all peened mustast plastist ribad, nüüd on iluvõre sarnaselt uuele Tucsonionile üleni ära "triibutatud". Peab tunnistama, et selline variant on üksjagu nägusam küll kui varasem.  Tagaosas olid muutused vaoshoitumad ja need piirdusid (nagu viimasel ajal ikka kombeks) üksnes tagatulede muudetud sisuga.

Lisaks välimusele sai i30 juurde ka uut tehnikat, peaasjalikult uuenesid jõuallikad ning valikusse jõudis uus 7-astmeline topeltsiduriga automaatkäigukast. Viimast pakutakse koos 1,6-liitrise ja 135 hj bensiinimootori ning 136 hj diisliga (samuti 1,6-liitrine).




Täiesti uus turboversioon

Kirsiks tordil on aga uus i30 Turbo. See on auto, mida varem i30 mudelivalikus pole olnud. Küllap mõeldud kaalukausiks sõsarauto Kia cee`d GT versioonile, ehkki ilmselt grupisiseselt paika pandud Kia sportlikum imago ei lubanud Hyundaile sama võimast mootorit peale panna.

Nimelt on cee`d GT kapoti all 204 hj jõuallikas, i30 Turbol aga sama mootori lahjem, 186 hj variant. Seevastu on aga Hyundai isegi vaat enam rõhku pannud oma turboversiooni välisele poolele, ehk lisaks tavamudelist erinevale iluvõrele ja pampritele ning punastele liistudele nende all, leiab ka auto sisemusest ohtralt sportlikule autole viitavaid detaile: metallkattega pedaalid, punast tikandit roolilt, käigukanginupult, istmetelt, musta laepolstri jne, jne.

Lühidalt, juba eemalt saab igaüks aru, et tegemist ei ole päris tavalise pereautga, vaid millegi sootuks enamaga. Tunne süveneb, kui autose sisse istuda ja kui temaga sõitma hakata, on vahe tavamudeliga veelgi tuntavam.

Nagu Hyundai ise ütleb, on see auto välja töötatud Nürburgringil ning sportlikud geenid annavad end täiesti tunda. Vedrustus on sportlik, rool täpne, iste pakub meeldivat külgtuge. Kahju vaid, et (vähemalt esialgu) ei ole sellele versioonile saadaval uut 7-astmelist topeltsiduriga automaatkäigukasti (Hyundai ja Kia keeles tähistatakse seda  lühendiga DCT, mitte DSG, nagu VW grupi autodel) ning leppida tuleb üksnes kuuekäigulise käsikastiga.

186 hj mootor ei ole konkurentide sportlike versioonidega muidugi teab mis "püss" ning pisut võiks ka helitaust sportlikkusele vihjata. See osa on paraku täiesti puudu, kuid muretuteks möödasõitudeks ja tavapärasest vilkamaks kiirendamiseks on siin autot omajagu. Koos silmatorkavalt sümpaatse välimusega on i30 Turbo auto, mida võiks täitsa omada...

Kui vaid see hind...

On üsna selge, et Hyundai tippversiooni hind on ka mudelinimistu kõige kõrgem: 21 990 eurot ning kui siin oleks ka DCT käigukast, ulatuks see veelgi kõrgemale. Võib ju öelda, et mis see 22 000 ühe sportliku ja nägusa auto kohta siis ikka ära pole? Ega olegi, kui vaid poleks sõsarautot Kia cee`d GT-d. Nimelt on tolle kapoti all märksa võimsam, 204 hj turbomootor, kuid baashind tervelt 1000 eurot madalam: 20 990 eurot.

Lohutuseks võib öelda vaid seda, et ka i30 Turbo varustus on hinnale kohaselt väga korralik: võtmeta sisenemine ja nupust käivitamine, tagurduskaamera, mille pilt kuvatakse tahavaatepeeglis, püsikiirusehoidja jne. Ja ega peale puutetundliku ekraaniga naviseadme ja panoraamkatuse olegi enam palju muud tema lisavarustusest leida.

Kokkuvõteks

Olgu kuidas on, kuid kahtlusteta on tegemist kõige sümpaatsema ja sportlikuma Hyundaiga üleüldse, mida tavainimene endale osta saab. Tehniliselt identne Kia cee`d GT oma võimsama mootoriga tasub siiski enne üle vaadata, kuid ülejäänud konkurentide n-n GT versioonid on juba märksa kallimad (tõsi, ka võimsamad). Ning viis aastat garantiid ilma läbisõidupiiranguta on samuti väärtus omaette.

Ah jaa, üks uudis seoses Hyundaiga veel: uuel aastal alustab Hyundai müügiga ka Tallinnas Tartu maantee ristmikul asuv Auto Forte. Hetkel on seal veel üsknes Peugeot`müügiesindus, kuid juba õige pea lisandub müügihalli ka kogu Hyundai mudelivalik.

Meeldis: disain, sportlikud sõiduomadused, garantiitingimused

Ei meeldinud: sportliku helitausta puudumine, konkurentide GT-versioonidest lahjem mootor


 

Tõnu Tramm



Vaata autofirmade sooduspakkumisi