Proovisõit

Uuenenud Subaru Forester: seest nägusam, väljast endine

Kvaliteetsem sisemus
Tuttavad jõuallikad
Hind alates 23 900 eurost

Alles aprillis kirjutasin põgusa värskenduskuuri läbinud Subaru XV-st, nüüd on täpselt samad protseduurid tehtud margi suurema džiibi Foresteriga. 

Tegelikult võiks südamerahuga teha suurema osa XV tekstiga copy/paste ja loo trükki saata – pea kõik kehtib ka Foresteri puhul. Siiski tasub mõned nüansid eraldi välja tuua. 

Agressiivsem ninaosa

Foresteri puhul on välised uuendused ehk mõnevõrra silmatorkavamad, aga üldises plaanis peab olema spetsialist või muidu tõsine huviline, et versioonidel vahet teha. 

Kõige paremini tunneb mudeliuuenduse ära leed-päevasõidutulede järgi – eelkäijal täitsid seda funktsiooni halogeenlambid kaitseraua alaservas.

Ühtlasi tehti ninaosa pisut kandilisem ja seeläbi agressiivsem, lisati paar uut (kere) värvitooni ja veljedisaini. 

Nägusam interjöör

Foresterile heideti varasemalt ette liig-askeetlikku sisemust ja tuleb tunnistada, et nii mõnegi kodumaise konkurendiga võrreldes oli kriitikal tõepõhi all. Nüüd otsustas Subaru teemaga põhjalikumalt tegeleda ning tulemus on igati kaasaegne. Mitmed detailid “laenati” seejuures Outback’lt ja Levorg’lt ning parandati kasutatud materjalide kvaliteeti.

Positiivse poole pealt tuleb kindlasti ära märkida paranenud mürasummutus, mistõttu on vähemalt bensiinimootoriga Foresteri sõitjateruum meeldivalt vaikne. Etteheited lähevad minu poolt aga istmetele, mis on küll piisavalt laiad ja mõnusalt pika istmepadjaga, aga ei paku mingit külgtuge. 

Eriti keeruline on näiteks künklikul metsateel nahksisuga masinas, kus juhi jaoks omandab rooliratas lisaks auto juhtimisele ka kinnihoidmise funktsionaalsuse. 

Tuttavad jõuallikad

Kapoti ja autopõhja all värskendus muudatusi kaasa ei toonud. Endiselt saab Foresteri nii bensiini-, kui diiselmootoriga, samuti on ikka valikus 6-käiguline manuaalkast ja variaator (CVT). 

Küll on sõidumugavuse huvides pandud viimane imiteerima traditsioonilise automaatkasti käiguvahetusi, mis tähendab, et varasema ühtlaste mootoripöörete juures kiiruse kasvatamise asemel langevad nüüd jõuallika pöörded iga “käiguvahetuse” juures tuntavalt. Iseenesest täitsa meeldiv, kuna säästab sõitjaid kõrgete pööretega kaasnevast undamisest kiirendamisel.

Sealjuures on tava-masinatel eelprogrammeeritud astmeid 6, aga tippmudelil XT suisa 8. See annab sportlikuimale Foresterile iga tempo juures sobivaima mootori pöörlemiskiiruse, mis ühtib momendikõvera “magusa” osaga. 

Pehme ja mugav

Nagu öeldud, on erinevalt eelnimetatud XV-st Forester maanteel meeldivalt vaikne kaaslane. Vedrustus on selgelt pehmusele orienteeritud ja hoiab reisijad teekonarustest kenasti eemal. 

Kiiremal sõidul säärane veermikuseade loomulikult kasuks ei tule, sestap armastab Forester pigem sirgeid teelõike. Lisaks on rool keskasendis küllalt ebamäärane, mistõttu osadel teelõikudel avastasin, et jalg annab justkui iseenesest gaasipedaali järgi. Ju siis sisetunne ütles, et kiirustada pole mõtet.

Maastikul on see-eest Forester tõenäoliselt omas klassis parim valik. 22 cm kliirens, sobivad peale- ning mahasõidunurgad ning võimekas nelikvedu viivad õigete rehvide olemasolul juhi tsivilisatsioonist palju kaugemale, kui ühelt linnamaasturilt oskaks oodata. Päris off-road’i jaoks oleks küll ilmselt tarvis aeglusteid, 360 kraadi kaameraid jm., aga vaevalt et Subaru sihtgrupp masinaid selleks otstarbeks ostab. 

Kokkuvõtteks

Uuenenud Subaru Foresteri hinnakiri stardib enam-vähem 24 000 euro juurest ja lõpeb ca 10 tuhande võrra kõrgemal. Vahepeale mahub päris mitu sobivat versiooni, vastavalt isiklikele eelistustele kas bensiini- või diiselmootoriga, samuti käsi- või automaatkastiga.

Kokkuvõtteks võib öelda, et uuenduse käigus on Foresteri põhitrumbid säilinud ja Subaru suutis masina nõrgemaid külgi piisavalt “järele aidata”, et selle müügiedu säiliks kuni järglase saabumiseni 2018.a. 

Meeldib: vaikne salong, võimekas nelikvedu, sõitjateruumi materjalid.

Ei meeldi: külgtoeta istmed, ebamäärane rool ja kurvisõiduks liiga pehme vedrustus.


 

Argo Verk


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Subaru Levorg

What Car? Says Hinnatud 3-ga 5-st

Subaru Levorg on väga hea juhitavusega universaal, millel on lisaks praktilisele olemusele ette näidata ka meie muutlike ilmaoludega hästi kokku passiv nelikvedu.