Proovisõit

Porsche 718 Boxster: päike iga ilmaga

Kuhjaga sõidurõõmu pakkuv avaauto
Uued võimekad turbomootorid
Hind alates 53 880 eurost

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et soojad ja päikeselised ilmad muudkui jätkusid ja jätkusid ning peatoimetaja Kaido ilmutas loo hiljuti toimunud proovisõidust Alfa Romeo 4C-ga

Kes veel ei tea, siis viimane on Itaalia firma uus lahtine sportauto, mis hoolimata väikesest jõuallikast suudab pakkuda pööraseid kiirendusi ja näeb sealjuures üsna rabav välja. 

4 täppi nii ees kui taga

Teades 4C hinnaklassi (73+ tuhat) tekib ajukäärudes loomulikult kohene võrdlusmoment justnimelt Porschega. On ju viimane tuntud oma vägagi nobeda ja sarnases hinnaklassis Boxsteri poolest. Ka “sakslase” kapoti alt leiab täna vaid 4-silindrilise mootori, mis aga ei tähenda, nagu 718 Boxster oleks oma eelkäijast aeglasem.

Väljast ei ole muudatused eelmise põlvkonna Boxsteriga teab kui suured – esiosa disainiuuendused teevad masina visuaalselt laiemaks, uue kuju said ka tuled, mis lisaks uhkeldavad nüüd suurematelt sõsaratelt tuntud 4 täpina hiilgavate leed-päevatuledega.

Aga Porsche ei peatunud seal – ka tagatuledesse on seesama 4 täpi motiiv sisse kujundatud – nimelt evivad sama kuju uudismudeli pidurituled. Gabariit- ja suunatuled lahendati kitsaste triipudena loomulikult samuti leed-tehnoloogias ja üldmulje on pimedas igati efektne. 

Mugav ja käepärane kokpit

Et 718 Boxster on puhtalt kahekohaline, pääsevad ülevaadete kirjutajad tagaistujate olukorra kirjeldamisest või aruteludest, kas sinna peaks mahtuma 2 või 3 reisijat. Ei, lahtise Porschega sõidetakse üksi või kahekesi ja autosviibijate jaoks on kabiinis kõik perfektne.

Istmed on sügavad ning väga hea küljetoega, absoluutselt kõik juhtseadmed seaduvad juhi vajaduste järgi imekiiresti ning juba paarisaja meetri järel on tunne, nagu oleks eluaeg just selle masina roolis istunud.

Istme kõrgus minimaalseks reguleeritud, on tagumikutunnetus briljantne ja plusspoolele saab kanda uskumatult suure pearuumi, mistõttu mahub kabrio-Porsche rooli taha ilmselt ka ligi 2-meetrine koljat. Tõsi, minu pikkuse juhi (loe 1,86) silmad asuvad mööduva Jeep Cherokee rattakoobaste kõrgusel, aga kui säärane olukord kelleski ebamugavust valmistab, siis põgus parema jalalaba liigutus jätab kõik selle kaugele selja taha.

Samas on topeltsiduriga PDK-käigukastiga varustatud 718 Boxsteri gaas tavaolukorras väga lihtsasti doseeritav ning linnakiirusel kulgemine või tigusammul ummikutes venimine ei valmista mingeid probleeme. 

4 silindrit ja turbo

Juhi selja taga (ikkagi keskmootoriga masin!) ei müdise tänapäeval enam ka võimsamal versioonil 6-silindriline jõuallikas. Valida on hoopis kas 2- või 2,5-liitrise turbomootori vahel. Baasmudeli kasutada on 300 hj ja Boxster S saab tänu suuremale kubatuurile ja muutuva geomeetriaga turbole 50 suksut rohkem töösse rakendada.

Kui nüüd mõni isehakanud tarkpea paneb oma arust 2 ja 2 kokku ning püüab tänu omanikusuhetele leida seost VAG kontserni 2-liitriste jõuallikate ja Porsche vahel, siis tasub sellest järeldusest mitte liiga valjusti juttu teha.

Loomulikult kasutab Porsche endiselt boksermootorit, mistõttu sugulus VW sarnase kubatuuriga jõuallikaga oleks üsna kummaline. Tegelikult on mõlemad Boxsteri mootorid lähedas seoses hoopis 911 3-liitrise 6 silindriga jõuallikaga. 

Tonnide viisi pidamist

Proovitud Boxster S on igatahes eelkäijast kiirem (PDK abil 4,4 s 0-100 km/h ja Sport Chrono paketiga veel silmapilgu võrra nobedamgi, tippkiirus 285 km/h), püsib tavaolukorras üsna tasasena, aga Sport nuppu vajutades annab oma olemusest valjuhäälselt teada kogu maailmale.

Momendikõvera said saksa insenerid selliselt paika, et sisuliselt igal ajahetkel on juhi kasutuses piisav võimsus ning kiirus kasvab mõne hetkega illegaalseks. Sealjuures püsib auto kurvides asfaldil nagu liimitult ja pööretest välja kiirendades ei lähe mõistlikult käitudes veojõust suurt midagi kaduma.

Parimast küljest näitab aga 718 Boxster ennast tegelikult ikkagi uutel peegelsiledatel teelõikudel. Konarlikul kõrvalteel rappumine pole kerge ei juhile ega autole ja kergendusohe vallandub huulilt, kui taas värskelt neljarealiseks ehitatud Tallinna ringteele keeran. Vajutan gaasi mõnuga põhja ning mõne sekundiga jõuab spidomeetri osuti lubatud kiiruslimiidini. 

Kokkuvõtteks

Mis tegelikult ongi minu jaoks väikese lahtise Porsche kõige suurem miinus – see on meie teede jaoks lihtsalt liiga kiire. Kuigi Boxsteriga saab ka rahulikult liigelda, ei paku säärane kulgemine kuigivõrd emotsiooni, eriti veel kinnise katusega. Aeg-ajalt tahaks väljalaset tuulutada ja nautida täpset rooli ning tsunamisarnast kõike teeltpühkivat kiirendust, aga Eestis riskite seda tavaliikluses tehes lubadest ilmajäämisega.

Lisaks peab arvestama, et iseenda võib-olla ehk suurepärastest juhioskustest hoolimata on teistest erineva kiirusega liikuv masin igal juhul suurema ohu allikas, mistõttu mõistlik ja vastutustundlik kodanik (kes meie lugejad kahtlemata kõik on) jätab selle tegemata.

Nii ongi ainuke võimalus natukenegi sõidust mõnu tunda ja Boxsterit nautida iga ilmaga katus alla lasta ja lubada tuulel juukseid sasida, sest hoolimata temperatuurist või pilvedest paistab Boxsteri juhile päike iga ilmaga. 

Meeldib: tehniline ülimuslikkus, interjööri kvaliteet, nägus disain.

Ei meeldi: Boxster S maksumus kerkib lisavarustuse olemasolul kiiresti ulmeliseks.

 

Argo Verk

 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.