Proovisõit

Võimsama südamega Ford Transit

Kolmes võimsusastmes pakutav uus jõuallikas
Suurim Transit on saadaval nii esi-, taga- kui ka nelikveolisena
Eestis alates sügisest

Ford Transiti teiseks nimeks on mitmekülgsus, sest mullust Euroopa populaarseimat kaubikut – esmakordselt 19 aasta vältel – pakutakse neljas vormis, milleks on Transit Courier, Transit Connect, Transit Custom ja Transit. Kõigist neist autodest on olemas ka reisijateveoks sobivad versioonid ja kaks viimati nimetatud veolooma on saadaval nii eri pikkuses kui ka kõrgustes. Isegi veoskeemide osas tabab teid versioonide tulv, sest kui kolm väiksemat kaubikut on saadaval vaid esiveolistena, siis suurimat Transitit on võimalik tellida nii esi-, taga-, kui ka nelikveolises vormingus. Kuid Transit Customil ja Transitil ka üks ühine nimetaja – selleks on juuni alguses lehemeestele näidatud 2,0-liitrine diiselmootor Ford EcoBlue, mis teeb oma eelkäijast 2,2-liitrisele TDCi-le silmad pähe nii võimsuse kui ka kütusekulu osas.

Uus jõuallikas

Senine 2,2-liitrine jõuallikas oli saadaval kolmes võimsusastmes, arendades 100, 125 ja 155 hj. Väiksema töömahuga turbodiisel tuuakse turule samuti kolmes seades, mille võimsusnäitajateks on 105, 130 ja 170 hj. Veelgi paremad olevat aga momendinumbrid, sest 1250 p/min juures on need näidud endistest 20% paremad ning arvudes lisandus pöördemomenti +50, +35 ja +20 Nm (360, 385 ja 405 Nm).

Uued mootorid on võrreldes olemasolevatega vaiksemad ning nende joomakombedki on 10% kasinamad. Nii lubatakse Start-Stop süsteemiga varustatud suurte Transitite keskmiseks kütusekuluks 6,6 l/100 km (174 g/km) ning sarnased Transit Customid kulutavad veelgi vähem, tarbides keskmiselt 6,1 l/100 km (157 g/km), mis on endisest näitajast 13% säästlikum. Praktikas nurruvad uued mootorid meeldivalt laginavabalt ning Ford peibutab ettevõtet logistikuid ka pikendatud hooldusvälbaga, mis ulatub kas kahe aasta või 60 000 kilomeetrini.

Viimaseid näitajaid tuleks meie oludes mõistusega võtta. Nende mootorite juures, mille turbokompressor teeb isegi 240 000 p/min – mis olevat KAKS KORDA kiirem F1-jõuallikate kompressoreist - ei tohiks mootoriõli kvaliteedi arvelt kindlasti koonerdada. Endisest vaiksematel mootoritel on ka oma hind - müra vähendamiseks on nii hammasrihm kui ka õlipumpa käitav rihm peidetud mootoriplokki ning karterit läbivate rihmade vahetus näib pehmelt öeldes keeruline. Meil õnnestub suruda üks insener vastu seina, et pärida, milline on selliste rihmade vahetusvälp. „Neid ei peagi vahetama, need on eluaegsed,“ kõlab kiire vastus. ??? „Need on sellisest materjalist, mida ei pea vahetama.“ Aga tegemist on ju hammasrihmaga? „240 000 kilomeetrit,“ ja mees põgeneb teise laua suunas. Usutavasti on see vahetus kuidagi siiski võimalik.

Sõidavad nagu sõiduautod

Esitluse käigus sai proovida kõiki erinevaid keretüüpe koos uute jõuallikatega ning sõltumata võimsusest on need sõites üsna sarnased. Iga suurem kiirusemuutus eeldab ka käiguvahetust, sest mootoreis tärkab elu 1500 p/min juures ning parim veovõime on saadaval 500 pööret kõrgemal – loomulikult on võimsaim jõuallikas seejuures ka teistest paidlikum. Kuid üle 2500 p/min pole mõtet minna, sest see kurnab kõrvu ega anna hoomatavat efekti.

Kui aga püsite kirjeldatud pööretevahemikus, siis suudab isegi nõrgeim mootor suurimat Transitit edasi vedada – koos 600 kg kaaluva koormaga – ja 170 hj jõuallikaga varustatud Transit Custom ei pane veoruumis olevat 400 kg lasti tähelegi. Muide: viimase lisavarustusse tuleb enne aasta lõppu ka õhkvedrustusega tagatelg, mis võimaldab auto tagaosa laadimise ajal ka pisut langetada. Teiseks uudiseks saab olema kuuekäiguliste manuaalkäigukastide kõrvale ilmuv sama käikude arvuga automaatkäigukast. Ja minu suureks üllatuseks on suunatulekang olemas ka valget värvi kaubikutel – vähemasti uuest peast!

Ma pole kaubikutega päris kindlasti veel sina peal, kuid erinevas mõõtkavas Transitid istuvad kohe kätte ja sõites ei erine need autod üksteisest kuigivõrd. Täiendatud amortisaatoritega tagavedrustus toimetab suurepäraselt ning mida väiksemas keres te parajasti sõidate, seda sarnasem on see tavapärase sõiduautoga. Tegelikult on see hämmastav, kui vaikseks on osatud muuta ka kõige kõrgemate versioonide sõitjateruum – suurimas Transitis hakkab esiakna ülaservast kostma tuulemüra alles üle 100 km/h küündivatel kiirustel! 

Lõpetuseks: Transit Customi ja Transiti kaubaruumide maht jääb vahemikku 5,9-15,1 m3, kandevõime algab 600 kg juurest ja lõpeb 2,1 tonniga. Sõiduomadusi võib vaid kiita ning hea varustusega Transit Custom on selles arvestuses keskpärastele pereautodele ohtlikult lähedal. Sellele viitab ka kaubikute täienenud mugavus- ja turvavarustus, sest uuenenud Transitid oskavad piisavalt paksu tengelpunga korral lugeda liiklusmärke, omavad külgtuulega võitlevat elektroonilist abimeest ning tulevad toime hädapidurdusega, kui kohe-kohe on juhtumas kokkupõrge mõne kaasliiklejaga. Ja seda kõike lisaks olemasolevale varustusele, mis sisaldab muuhulgas pikivahet jälgivat kiirushoidikut, haagise ja auto liikumist stabiliseerivat suunajälgimissüsteemi, sõidureas paiknemist jälgivat abimeest jne. Esimesed Transit Customid jõuavad Eestisse ilmselt juulis, Transitid aga septembris-oktoobris.


Meeldis: hea juhitavus koos hästi toimiva vedrustuse ja vaikse sõitjateruumiga. Kiita saab ka väike pöördering ja seda isegi esiveolistel isenditel. 

Ei meeldinud: väikest naviekraani on raske jälgida, suurt kasvu inimestele napib Transitis põlveruumi.

Rivaalid: Fiat Ducato, Renault Trafic/Master, Peugeot Expert/Boxer, Mercedes-Benz Sprinter/Vito, Volkswagen Transporter/Crafter.


Ford Transit Custom Van 270 (130 hj, L1/H1)

Mootor: 2,0-liitrine turbokompressoriga diiselmootor (R4)

Hind: 00 000 eurot

Võimsus: 96 kW (130 hj) @ 3500 p/min

Pöördemoment: 385 Nm (1500-2000 p/min)

Keskmine kütusekulu: 6,2 l/100 km

CO2 pääst: 161 g/km

Tühimass: 2016 kg

Kandevõime, kg: 724

Kaubaruumi maht, m3: 6,0









Kaido Soorsk, fotod: tootja

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Ford Focus

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Neljanda põlvkonna Ford Focus eristub konkurentidest hea juhitavuse poolest, olles jätkuvasti parim valik nõudlikule juhile, kuid võimaldab ka mugavat sõitu ja pakub mõistlikku praktilisust.