Proovisõit

Porsche Macan: tegime ketsid poriseks

Tippmudeli 3,6-liitrine V6 arendab nüüd 324 kW / 440 hj
Väikseimaks jõuallikaks on kaheliitrine ülelaetud bensiinimootor (R4)
Baasmudeli hinnaks on 55 900 eurot

Kui te peate auto juures tähtsaimaks head juhitavust, dünaamikat ja kvaliteeti – ent otsite seda tont teab mis põhjusel maasturist –, siis pole lollikindlamat valikut kui Porsche Macan. See pakub enam sõidurõõmu kui ükski konkurent ning auto ainsateks puudusteks on ehk sõitjateruumi mõõdud ja pilvepiiri puudutav hind. Kaks aastat tagasi turule toodud Macan on omas klassis ka üks nägusamaid ja müüb seepärast nii et ragin taga, kuid Porsche pole jäänud õnneuimas oma naba imetlema ning värskendab oma menukit hiljukesi edasi. Tõsi, viimased kaks uuendust on olnud küll üsna vastandlikku laadi.

Esimene neist on ootuspärane, sest seostub kiiruse ja sooritusvõimega. Nii hakatakse mudeliperekonna võimsaimat isendit Macan Turbo pakkuma suutlikkust parandava paketiga (galeriis olev hõbedane auto), mis teeb kuuesilindrilise jõuallika 40 hj võimsamaks. Maksimaalne võimsus olevat nüüd 324 kW / 440 hj (600 Nm @ 1500–4500 p/min) ja sellise jõuallikaga varustatud Macan Turbo saab paigalt 100 km/h kätte vaid 4,4 sekundiga, mis on 0,4 sekundit kiirem kui senine parim tulemus. See on tõsine argument, sest näiteks 911 Carreral kulub sama kiiruse saavutamiseks kaks kümnendikku enam!

Ootuspärane on ka sellise Macani hind, sest sellise auto baashinnaks on Saksamaal 91 142 eurot ja 90 senti. Tõsi, seejuures püütakse teid lohutada teadmisega, et säärane Macan sisaldab peaaegu kõike, mida ühe autosõltlase hing ihaldab. Näiteks on selles olemas Sport Chrono pakett, uuendatud pidurisüsteem koos suuremate piduriketastega (esiteljel 390 mm) ning madalam sportvedrustus koos aktiivvedrustuse (PASM) ja sportlikuma väljalaskega. Sõltuvalt rehvidest jäävat selliste Macanide keskmine kütusekulu vahemikku 9,4–9,7 l / 100 km ning autode tippkiiruseks on 272 km/h.

Aga teine uudis?

See on võrreldes esimesega vastasleerist ehk teisisõnu on Macanile pakkuda ka üks harjumatult väikese töömahuga bensiinimootor, mille silindrid on püstiasendis ja mootori põhiülesandeks ... säästmine. Uueks jõuallikaks on turbokompressori toel toidetav kaheliitrine R4, mille võimsusnäitajateks on 185 kW / 252 hj (370 Nm @ 1600–4500 p/min). Sellise jõuallikaga Macan saab „sada kätte“ 6,7 sekundiga ning tootja lubaduste kohaselt olevat keskmine kütusekulu 7,2–7,4 l / 100 km. Enne rooli taha istumist olgu veel öeldud vaid see, et niisuguseid autosid pakutakse vaid seitsmekäigulise robotkäigukastiga (PDK) ja masinate baashinnaks on 55 900 eurot.

Esmalt sõidust – ja see on jätkuvasti SUUREPÄRANE. Prooviauto oli varustatud nii õhkvedrustuse kui ka aktiivvedrustusega PASM (+ 2650 eurot), aga need pole vältimatult vajalikud lisad, sest Macan saab ka tavavedrustusega hästi hakkama. Teisalt võimaldab õhkvedrustus autot rasketes oludes kõrgemale tõsta ning põllule keerates tulid enesekindlusele kasuks ka auto küljes olnud roostevabast terasest põhjakatted (+ 1030 eurot). Hoolimata prooviauto all olnud 21-tollistest madala profiiliga rehvidest, säilis sõidumugavus ka halbadel teedel ja kui teile sõitmine meeldib, siis on Macan tehtud just teie jaoks. Macan ei mõju raskepäraselt ja on veel sellise suurusega, mis võimaldab kurvilisel teel autoga kokku kasvada. Tõsi, sellelgi on oma hind, sest Audi Q5-ga platvormi jagav Macan ei saa sõitjateruumi pikkuse osas kiidelda – tagaistmete ees on jalaruumi üsna napilt. Nii napilt, et turvatoolis istuv mudilane määrib oma jalgadega päris kindlasti esiistme seljatuge.

Ja nüüd mootorist. See tundub sobivat linnaoludesse, sest passib külma mootoriga tehtavateks sutsudeks paremini kui diislikütust põletav jõuallikas. VW Golfi kaheliitrisest bensiinimootorist aretatud R4 pakub keskmistel pööretel meeldivalt sujuvat kulgemist, sest mootori kräunutamisest väsite te üsna pea. Kiirem sõit pole kuigi inspireeriv, sest madalatel pööretel tuleb heidelda turbokompressori tuntava viivitusega ning kõrgematel pööretel on mootori hääl kiretu ja iseloomutu. Jah, Sport+ režiimi sisse lülitades muutub hääl teisel pool nelja tuhandet küll päris heaks, kuid see on elektrooniliselt võimendatud ning mõjub seepärast kunstlikult. „Säästumootor“ tunneb end kõige paremini keskmistel pööretel toimetades, kus nutikas PDK tagab ideaalselt sujuva sõidu ning tahhomeetrit punasesse ajamata näete ka üsna väikesi kulunumbreid – meil jäi see linnas vahemikku 7,2–8,8 l / 100 km.

Maanteel on põhimõtteliselt sama lugu – unustage rapsimine ja nautige sujuvat sõitu –, kuid tänu arvestatavale kiirtee lõigule kujunes meil linnast väljas keskmiseks kütusekuluks 9,6 l / 100 km. Kui selline kaheliitrine jõujaam oleks mõne väiksema pereauto küljes, siis kiidaksime seda tõenäoliselt taevani, kuid Macani tarvis jääb see väikeseks ja kuuesilindrilised passivad sellele paremini. Porsche seondub esmalt dünaamikaga ja kõik ülejäänud jõuallikad on sitkemad ja jõulisemad ning saavad oma ülesannetega pingevabamalt hakkama. Olgu selleks Macan S Diesel (190 kW / 258 hj), Macan S (250 kW / 340 hj) või siis Macan GTS (265 kW / 360 hj) ja neil piltidel olev Macan Turbo (294 kW / 400 hj). Kui te olete sündinud kuldlusikas suus ja soovite nüüd midagi Boxterist praktilisemat, siis olgu kuuesilindriline Macan teie esimene valik. Porsche võiks vaid autode varustuse osas tagasi maa peale tulla, sest säärase baashinna korral – 55 900 eurot – võiks vähemalt porimatid, istmesoojendused või adaptiivne kiirusehoidja küll baasvarustusena kaasas olla.

Meeldis: väliskujundus, nägus ja kvaliteetne sõitjateruum, ergonoomika, juhitavus ja sõidumugavus, suurepärane käigukast.

Ei meeldinud: turboviive, hingetu jõuallikas, napp jalaruum tagaistmete ees, askeetlik baasvarustus ja pilvepiiri puudutav hinnatase.

Rivaalid: Jaguar F-Pace, Maserati Levante, Audi Q5, BMW X4, Mercedes-Benz GLE


Porsche Macan

Mootor: 2,0-liitrine turbokompressoriga ottomootor (R4)

Baashind: 55 900 eurot

Võimsus: 185 kW / 252 hj @ 5000–6800 p/min

Pöördemoment: 370 Nm @ 1600–4500 p/min

0–100 km/h 6,7 s

Tippkiirus: 229 km/h

Keskmine kütusekulu 100 km kohta: 7,2–7,4 l

CO2-pääst: 167–172 g/km

Pikkus/laius/kõrgus: 4697/1923/1624 mm

Telgede vahe: 2807 mm

Pagasiruumi maht: 500/1500 l

Tühimass (DIN): 1770 kg

 
Kaido Soorsk, fotod: tootja

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.