Proovisõit

Opel Insignia Grand Sport: edevasse kesta pakendatud mõistlikkus

Eelkäijast nägusama kujundusega sedaan, mis vanemast vennast avaram, mugavam ja nutikam
Esimene Opel, millel on teie tegusa tengelpunga korral ette näidata kaheksakäiguline automaatkäigukast
Sedaani baashinnaks on 19 200 eurot (140 hj arendav 1.5 Turbo Start/Stop)

Teise põlvkonna Opel Insignia on mugavat sõitu pakkuv suur 5-ukseline luukpära, mis on teinud pika sammu edasi pea kõigis valdkondades. Auto täielikuks mudelinimeks on Opel Insignia Grand Sport ja selle elegantse väliskujunduse inspiratsiooniallikaks olevat neli aastat tagasi Frankfurdi autonäitusel näidatud ideeauto Opel Monza. 

Opel pole jätnud midagi juhuse hooleks ja uus lipulaev on kui tänast autoehitust iseloomustavate klišeede kogumik. Turundustekstidest jäävad kõlama „kupeelaadne kujundus,“ „eelkäijast kergem, pikem ja ruumikam,“ „väiksema töömahuga puhtamalt põletavad mootorid,“ „turvalisuse eest hoolitsev uue põlvkonna elektroonika,“ jms. Mis pole sugugi halb, sest see kõik on kätketud matsaka ilmega eelkäijast saledama joonega kesta, mis mõjub meeldiva ja neutraalsena, justnagu ülejäänud autogi.

Kasvanud mõõtmetest

4897 mm pikk Grand Sport on vanemast vennast pikem (+55 mm), edestades viimast nii telgede vahes (+92 mm) kui ka pea kõigis sõitjateruumi iseloomustavates mõõtudes. Reaalses elus tähendab see seda, et esimeses reas majutab uustulnuk mängeldes ka pikka kasvu reisijad ning tagaistmel saab piiravaks teguriks vaid alates B-piilarist langema hakkav katusejoon, mis on edevuse nimel eelkäijast 29 mm madalam. Ehkki keskmist kasvu mehel jääb omasuguse taga istudes põlveruumi ülegi, on tal kukal vastu lage ja pikematel tuleks seal kael kõveras istuda.

Samas oli see ka sisuliselt ainus etteheide, sest meeldiva kujundusega sõitjateruum on ilusasti kokku pandud ja materjalivalikule pole hinnaklassi arvestades samuti midagi ette heita. Opel ütleb, et teise põlvkonna Insignia võib olla esimesest kuni 175 kg kergem, kuid interjööris hakkab kaalujälgimisest silma vaid käigukastitunnelit ümbritsev odavailmeline kõva plast. Kaalujälgimisele viitas ka prooviautode sisemüra, mis oli karedal asfaldil raadiota ca 82 dB ja koosnes hoolimata proovisõidukite eesmistest pakettakendest suures osas rehvimürast. Luukpärade pakiruumi mahuks antakse 490-1450 liitrit ja kolmeosalist tagaistme seljatuge annab pakiruumi laiendamiseks maha käänata, kuid seeläbi tekkiv pakiruumi põhi pole sile, vaid üsna suure astmega.

Tubli pisike ja unine suur

Ottomootoreid on esialgu valikus kaks -- ülelaaditud 1,5- ja 2,0-liitrise töömahuga neljasilindrilised. Väiksem mootor on saadaval kahes võimsuses – 140 ja 165 hj – ning kaheliitrise võimsuseks on 260 hj. Diislikütust tarbivatest jõuallikatest on valikus samuti nelja silindriga „pajad“, millest 1,6-liitrine on jällegi kahes võimsuses (110 ja 136 hj) ja 2,0-liitrisegi võimsuseks pakutakse nii 170 kui 210 hj. Esiveolised autod varustatakse kuuekäigulise käsi- ja automaatkäigukastiga, eranditeks on siinkohal vaid võimsaim ottomootor ja 210 hj arendav turbodiisel, mis on saadaval ainult koos nelikveo ja kaheksakäigulise automaadiga, mida pakutakse Opelile esmakordselt.

Proovisõidu tulemusena julgen soovitada kas 170 hj arendavat diislit või tegusamas seades väiksema töömahuga ottomootorit. Esimene on jõuline, olles seejuures vaikne ja meeldivalt elastne ning selle keskmiseks kütusekuluks lubatakse 5,2 l/100 km kohta. Kiiruse 100 km/h saavutab selline manuaalkäigukastiga isend 8,7 sekundiga ja kõnealusel ottomootoril on vastavateks näitajateks 6,0 liitrit ja 8,9 sekundit. Üllataval kombel jättis võimsam ottomootor hoolimata väga heast käigukastist üsna loiu ja ilmetu mulje, sellal kui väiksem mootor sai hakkama paremini, kui eeldada oskaks. Igapäevaelus tuleb viimase korral küll käigukangiga enam tööd teha, kuid see peaks saama premeeritud kaheliitrisest oluliselt väiksema kütusekuluga.

Sõiduomadused ja elektroonika

Proovisõidukid olid varustatud adaptiivvedrustusega Flex Ride (lisavarustuses, 930 eurot), mida omav Grand Sport on hea juhitavusega ja alles piirsituatsioonis alajuhitavuse suunda kalduv auto. Teisisõnu on tegu turvaliselt ja etteaimatavalt käituva liikuriga, mille hiirvaikselt toimetav vedrustus jääb mugavaks ka kõige jäigemas režiimis (Sport). Auto kerel lubatakse kurvides küll kalduda, kuid see ei tähenda järeleandmisi rataste haardevõimes ja sõltumatu vedrustuse poolt pakutavas pidamises. Insignia veermik on sedavõrd hea, et raskema nelikveolise ja kergema kaheliitrise turbodiisli kaaluvahe oli sõidus tuntav ja täiuslikust paketist jääb midagi puudu vaid infoküllasema roolitunnetuse osas. Seega sobib Insignia esmalt suurt kasvu sohvritele, kes eelistavad sportlikkusele mugavust, mis aga ei tähenda veel vedelust. Kaheliitrist turbodiislit saab võimsamas seades tellida ka koos nelikveo ja automaatkäigukastiga (31 400 eurot).

Insignia tuuakse turule neljas varustuses – Insignia, Edition, Dynamic ja Innovation – ja juba lihtsaimas on autodel ette näidata juhipakett I, mis jälgib ohutut pikivahet, hoiatab võimaliku otsasõidu ja sõidurajalt väljavajumise eest – funktsiooni toetab ka automaatne roolikorrektsioon. Paketti kuulub ka jalakäijaid tuvastada suutev avariiennetus. Lisaks kuuluvad baasvarustusse veel valgusdioodidel päeva- ja tagatuled, tempomaat ja reguleeritav roolisammas, manuaalne kliimaseade ning diiselmootorite korral ka elektriline lisasoojendi. 

Meelelahutuse eest hoolitseb aga seitsme kõlariga multimeediasüsteem, mis sisaldab 3,5-tollist sohvri infotablood, 7-tollise diagonaaliga puutetundlikku lustikummutiekraani ja raadiot koos USB-liidese ning „sinihambaga“. Kõik vajalik on olemas ja lisaraha eest saab auto üle kuhjata erineva lisavarustusega, alates vahemaatundlikust tempomaadist ja lõpetades auto külgi katva kaamerasüsteemi, täiustatud kommunikatsioonilahenduse ONSTAR või võimsate 32-dioodiliste Full Matrix LED-esilaternatega. Kõik need valikud on juba teie tengelpunga otsustada, ent nende kandja on nägusam ja tegusam, kui pragmaatiliselt Opelilt söandaks loota. Juulis jõuab siiakanti ka eelkäijast 130 liitrit suurema pakiruumi mahuga – 560-1665 liitrit - universaal Insignia Sports Tourer, aga see on juba järgmise loo teema.

 

Meeldis: sise- ja väliskujundus, avar sõitjateruum, mugavat sõitu võimaldav võimekas veermik ja korralik baasvarustus.

Ei meeldinud: liialt palju rehvimüra, isikupäratud ottomootorid.

Rivaalid: Ford Mondeo, Renault Talisman, Škoda Superb ja Volkswagen Passat.


Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Start/Stop

Hind: alates 23 500 €.

Mootor: R4, diisel, turbo, 1956 cm³.

Võimsus: 170 hj @ 3750 p/min.

Pöördemoment: 400 Nm @ 1750-2500 p/min.

Käigukast: 6-käiguline käsitsilülitatav.

Tühimass: 1582 kg.

Aeg 0-100 km/h: 8,7 s.

Tippkiirus 226 km/h.

Keskmine kütusekulu: 5,2 l/100 km.

Keskmine CO2 pääst: 136 g/km.









Kaido Soorsk, fotod: tootja

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.