Proovisõit

Mitsubishi L200: tööriist või mänguasi?

Mitsubishi kastika viies põlvkond, meil saadaval vaid pika Double Cab-kabiiniga.
Jõuallikaks 2,4-liitrine turbodiisel (R4), mida pakutakse meil kahes võimsuses (113 kW/154 hj või 133 kW/181 hj).
Baashind Eestis 24 800 eurot (2,4 Di-D, 113 kW/154 hj).

AutorKaido Soorsk

Pealinnast välja voorivate maasturite hulga järgi otsustades onoff-road-võistlused Tallinna satelliitasumeis igaõhtune rutiin ja ilmselt plaanivad eramajade omanikud lähiajal ka lehma või lambaid pidama hakata. Kuidas muudmoodi saaks seletada trendi, mille kohaselt peaaegu kõik kaupmehed väikeveokeid nüüd elustiilisõidukitena pakuvad? Vaadake kleebiseid Mitsubishi L200 külgedel ja võin mürki võtta, et sarnaseid loosungeid leiate veel Ford Rangeri, Isuzu D-Maxi, Nissan Navara, Renault Alaskani, Mercedes-Benz X-klassi ja Volkswagen Amaroki kohta käivatest turundustekstidest. Lisaks nimetatutele soovivad jagatavast pirukast oma suutäit ka ookeanitaguseid tegijaid, millest levinumad on „vähepruugitud“ Ford F-150 ja Dodge Ram 1500. On neil lubadustel katet, ehk kas viienda põlvkonna Mitsubishi L200 kannab välja tiitli „võimas elustiili-pikap“?

Esmapilgul näivad eeldused üsna head, sest viies L200 on ilmeksimatult ekstravagantse välimusega eelkäija sugulane, omades moodsat ja ülejäänutest eristuvat ilmet. Tootja kinnitusel tehti mudeli juures üle 300 muudatuse, et sõit L200 küüdis saaks mugavam ja sarnaneks parimate linnamaasturitega. Interjöör sai lisaks uuele ilmele ka tegusama müraisolatsiooni ja mugavamad istmed. Juhitavust parandavad Mitsubishi sõnul nii endisest jäigem raam kui ka kohendatud esivedrustus ja teistsugused tagumised vedrud. Eestis pakutakse neid autosid ühe jõuallika ja pika Double Cab-kabiiniga ning sõltuvalt varustusest jääb L200 kandevõime vahemikku 881-997 kg. Pakutakse kuuekäigulist käsikasti ja viiekäigulist automaatkäigukasti, varustustasemeid on kolm. Odavaim L200 maksab 24 800 €, kalleima isendi baashind aga on 31 800 €.

Mitte lelu, vaid tööriist

Hoolimata pakutavast tiitlist on L200 näol tegu siiski esmalt tööriistaga, sest „elustiilisõidukite” arvestuses tuleb tal võimsuse ja dünaamika osas alla vanduda peale ookeanitaguste konkurentide ka VW Amarokile, olles võrreldav ülejäänud võistlejatega. 2,4-liitrise töömahu ja alumiiniumisulamist mootoriplokiga R4 (2,4 Di-D) on Mitsubishi enese looming ja seda pakutakse meil kahes seades. Tagasihoidlikum arendab 113 kW/154 hj (380 Nm @ 1500-2500 p/min) ja võimsam 133 kW/181 hj (430 Nm @ 2500 p/min). Baasmootori ja kuuekäigulise käsikasti korral lubab tootja keskmiseks kütusekuluks 6,9 l/100 km, sama käigukastiga võimsama isendi janu on esimesest 0,2 liitrit suurem. Automaatkäigukastiga pakutakse vaid võimsamat mootorit, mille keskmine kütusekulu on 7,5 l/100 km ja mis saavutab kiiruse 100 km/h 11,8 sekundiga.

Meie proovisõiduk oligi viimati kirjeldatud komplektsuses, ent tänu autol all olnud suurema veeretakistusega nn mudarehvidele jäi tehase lubatud keskmine kütusekulu püüdmatuks ja maanteel kujunes kiirusehoidikuga sõites parimaks tulemuseks 10,7 l/100 km (linnas 12,4 l/100 km). Ilmselt saaks ka säästlikumalt, ent see eeldaks üldisest liiklusvoost madalamat tempot. Mootor hakkab jõulisemalt vedama 3000 p/min juures ja on kõrgetel pööretel päris lärmakas, ent madalatel pööretel on tegu vaikse jõuallikaga ja jutt täiendavast mürasummutusest pole tühi sõnakõlks, sest hoolimata lärmakast rehvivalikust püsis sõitjate ruum meeldivalt vaikne. Interjööri mürataustaks kujunes raadiota 76 dB – hea tulemus isegi sõiduautode arvestuses – ja maanteel koosneb helitaust suures osas peeglite suunast kostvast tuulemürast. Mootori ja rehvide osakaal on mürareostuses üsna tühine.

Asfaldil ja kruusal

Selline L200 kaalub tühjalt 2029 kg ja otse loomulikult ei tee 133 kW/181 hj arendav jõuallikas maasturist innukalt reageerivat luukpära, ent pisikese planeerimisega on kõik möödasõidud teostatavad ja veoki jõujaam ei tee kõrgetel pööretel NII kimedat häält kui mõne võistleja väiksema võimsusega mootor. Auto hoiab maanteel hästi suunda ega nõua täiendavat korrigeerimist, kuid rooli keskasendi juures on tajutav tundetu lõtk. Seda tuleb võtta kui redelraamile ehitatud nelikveolise omapära, nagu ka roolisüsteemist ja vedrustusest juhini kanduvaid kergeid värinaid, mis on küll tajutavad, aga mitte (oluliselt) segavad. Selline L200 on varustatud pöörd-surunupu abil elektriliselt juhitava nelikveoga, mida võib sisse lülitada ka maanteekiirusel. Mis tähendab, et talvel võite tagaveolt nelikveole ümber lülituda jalamaid, kui teepind eespool kahtlaselt läikida suvatseb.

L200 „kiire“ nelikvedu ei „poo“ rattaid pehmel pinnasel, ent aeglusti sisse-väljalülitamiseks ja diferentsiaalide lukustamiseks tuleb siiski seisma jääda ning pärast lülitust liikuda aeglaselt seni, kuni tuntav nõksatus käsu täitmisest aimu annab. L200 pole sõidumugavuselt võrreldav õhkvedrustust või sõltumatut tagavedrustust omavate konkurentidega, ent mahajäämus pole suur. Kummalisel kombel on suudetud vältida isegi väga sügavaid noogutamisi, hoolimata auto pehmest vedrustusest, mis halval teel end arvestavate mütsatustega meelde tuletab. Koormamata L200 tagaosa püsis üsna hästi maas ka auklikul kruusateel ja kui te ei sisene lahtise kiviklibuga kaetud kurvidesse ulmelisel kiirusel, siis ei tohiks teid ka alajuhitavus kimbutada. Oma osa mängisid kruusateel jäänud positiivses muljes ka mudarehvid, mis teevad sõidu pehmemaks ja parandavad haardevõimet.

Varustus ja lõppsõna

Parematele linnamaasturitele ja kaks korda kallimatele konkurentidele jääb L200 alla ka siseviimistluses kasutatud materjalide, infolustisüsteemi ja selle kasutajaliidese osas, ent veokite arvestuses kobinad puuduvad ja L200 on mugav töövahend. Nähtavus on ette ja külgedele hea, tahapoole vaadates peab küll arvestama tõusva vööliini ning jämeda C-piilariga, ent nn surnud nurgas toimuvast saab hea ülevaate tänu suurte küljepeeglitele. Esimeses reas jagub ruumi suurekasvulistele, istmed on mugavad ja sõitjate ruumis leidub piisavalt panipaiku, nagu näiteks pooleteiseliitrist joogipudelit mahutavad uksesahtlid või käetoe alune suur panipaik. Ainukeste tagasilöökidena tulevad meelde vaid neljas suunas liigutatav roolisammas, mis võiks lubada rooli enam juhi suunas „välja“ tõmmata ning infolustisüsteemi aeglaselt reageeriv ja väikeste jaotustega puutetundlik 7-tolline ekraan, mida on sõidu ajal keeruline hallata.

Nurinate alla võiks paigutada ka keskmist kasvu täiskasvanu jaoks veidi liialt madalale paigutatud tagaistme, kuid muus osas oli kõik hästi ka tagareas, sest minul jäi enese järgi seatud esiistme taha maandudes nii põlvede ette kui pea kohale paari sentimeetri jagu varu. Võimsuse, infolusti ja sõidumugavuse osas on nn elustiiliautode kontekstis arenguruumi veel küllaga, ent tööriista vaatevinklist on tegu isegi ülearu moodsa „veokaga“, sest alatest teisest varustusastmest on need varustatud nii automaatse kliimaseadme kui ka tagurduskaamera ja sõidurajalt hälbimise hoiatusega. Kiirusehoidik ja kliimaseade leiduvad isegi kõige lihtsama L200 arsenalis, nagu ka esimesed turvapadjad koos külgmiste turvapatjade ja turvakardinatega. Samas on isegi lihtsaima L200 kandevõime elustiiliauto kohta ebaratsionaalselt suur ja auto võib vedada kuni 3100 kg kaaluvat piduritega haagist.

Meeldis:hea hinna/varustuse suhe, kolmes kõrgemas varustuses pakutav elektriliselt juhitav nelikvedu, vaikne interjöör ja elastne jõuallikas.

Ei meeldinud:rahutu vedrustus ja moraalselt vananenud kasutajaliidesega infolustisüsteem.

Rivaalid:Ford Ranger, Isuzu D-Max, Nissan Navara, Renault Alaskan, Mercedes-Benz X-klass ja Volkswagen Amarok.

Mitsubishi L200 2,4 Di-D Instyle C86 Auto

Baashind: 31 800 eurot.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 133 kW/181 @ 3500 p/min)..

Pöördemoment: 430 Nm @ 2500 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 11,8 s.

Tippkiirus: 177 km/h.

Kütusekulu: keskmiselt 7,5 l/100 km.

CO2pääst: 196 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 5285/1815/1775 mm.

Telgede vahe: 2300 mm.

Veokasti sisemised mõõdud, pikkus/laius/kõrgus: 1520/1470/475 mm.

Tühimass: 2029 kg.

Kliirens: 205 mm.

Kütusepaagi maht: 75 l.

Rehvimõõt: prooviautol 265/70 R17.

Lubatava haagise mass: piduritega 3100 kg.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Corolla

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga.